עם “שערי קיבוצים”: הושמד מוצב הדגל של חמאס בחאן יונס • צפו

מוצב 'אלקאדסיה' שימש את ארגון הטרור לאימון המחבלים ולהוצאה לפועל של טבח 7 באוקטובר • הלוחמים איתרו את משרדו של מוחמד סינוואר - אחיו של מנהיג חמאס בעזה • הערכות בצה"ל: נכריע את חטיבת חאן יונס תוך שבוע
חיים טוויל
כ"ה שבט התשפ"ד / 04.02.2024 20:35

במסגרת הלחימה במערב חאן יונס פשט צוות הקרב של חטיבת גבעתי על מוצב ‘אלקאדסיה, ששימש כמוצב המרכזי של חטיבת חאן יונס, והכיל מתחמים רבים.

במוצב אותר משרדו של מוחמד סינוואר – אחיו של יחיא סינוואר. עם הכניסה למוצב זיהו הכוחות כי המוצב מולכד על ידי מחבלי החמאס במטענים רבים, ביניהם מטענים שהוטמנו בתוך הקירות ונוטרלו בידי כוחות ההנדסה.

מחבלים רבים שהתבצרו סמוך למוצב פתחו בירי לעבר הכוח. המחבלים חוסלו בירי צלפים, ירי פגזי טנקים ובסיוע חיל האוויר.

מוצב ‘אלקאדסיה’ שימש את חמאס לאימון המחבלים בהוצאה לפועל של המתקפה ב-7 באוקטובר.

המוצב הכיל מתחמי אימונים משמעותיים, בחלקם אותרו דגמים המדמים שערי כניסה של קיבוצים, בסיסים וכלי רכב משוריינים צה”ליים. עוד פשטו הלוחמים על חדר המלחמה המרכזי של חטיבת חאן יונס ועל משרדיהם של בכירי החטיבה.

המוצב הכיל גם מחסני רקטות ופירים שהובילו לתוואי תת קרקע, אשר שימשו את חמאס.

במקום אותרה מחרטה לייצור אמצעי לחימה ולתשתיות תת קרקע, וכן אמצעי לחימה רבים מאד – וביניהם טילים נגד טנקים, RPG, מקלעי מאג, מטעני צד, רימונים, מחסניות ועוד.

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיט:  “צק”ח גבעתי פשט על מוצב הדגל ומרכז האימונים ששימש את חטיבת חאן יונס, והשמיד אותו. מדובר במתחם משמעותי מאוד שנמצאו בו אמצעי לחימה רבים. בנוסף, החטיבה פועלת במערב חאן יונס בעוצמה רבה ומצליחה להוציא את המחבלים החוצה ממקומות המסתור שלהם כל יום. אני גאה שזכיתי להוביל חטיבה כמו חטיבת גבעתי במלחמה הזו. הדור הנוכחי הוכיחו שהם מחויבים וערכיים לא פחות מהדורות הקודמים. חטיבת גבעתי תמשיך להיות איפה שצריך ובכל מקום שיבקשו מאיתנו”.

בחמשת הימים האחרונים יצאו מחאן יונס כ-120 אלף עזתים למחסות הומניטריים. כ-500 עזתים הועברו לחקירה בישראל, בהם גם מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר ורצחו ישראלים.

על פי הערכות, הפעילות בחאן יונס תימשך כשבוע ובסופה יוכל צה”ל להודיע כי חטיבת חאן יונס של חמאס הוכרעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות