מהפכה בשוק: חברות הסלולר נדרשו להפעיל שירות sim וירטואלי 

שימוש בתכונת eSIM יאפשר בין היתר, לחיילים, למפונים ולצרכנים הסובלים מתקלות סלולר להתנייד בקלות לחברה אחרת • מנכ"לית משרד התקשורת: "אירועי השבעה באוקטובר וכל השלכותיהם, הם ההוכחה לצורך באימוץ חדשנות גם בתחום הזה"
יוני גרין
כ"ה שבט התשפ"ד / 04.02.2024 15:52

מנכ”לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש, חתמה היום (ראשון) על מכתב שנשלח לחברות הסלולר, בו הן נדרשו לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל.

שירות eSIM הינו שירות של SIM וירטואלי (שאינו פיזי), המאוחסן בטלפון, בדומה לקובץ. כך מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות ומנוי יכול להחליף זהות בהתאם לצורך.

במהלך המלחמה התקבלו פניות ממפונים וחיילי מילואים שסבלו ממחסור בקליטה סלולרית מכיוון שהחברה שבה היו מנויים, לא סיפקה שירות מיטבי באזור בו שהו.

שימוש בתכונת eSIM יאפשר מעבר קל ומהיר בין חברות במקרים כאלו וקבלת שירות מחברה שמספקת שירות באזור זה.

שירות eSIM קיים ברוב מכשירי הסלולר ומתאפשר ברוב המדינות המפותחות. דרישה זו מחברות הסלולר הינה צעד נוסף ביישום מדיניות שר התקשורת, שלמה קרעי, אשר מיום היכנסו למשרד קבע בראש סדר העדיפויות את הצורך בשיפור השירות לציבור, ובייעול השירותים עליהם מפקח המשרד.

בכוונת המשרד לפעול לשם חיוב מתן השירות על ידי החברות בחודשים הקרובים.

במכתב, החברות נדרשו לפרט האם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות במועד שנקב המשרד.

שר התקשורת: “כניסת eSIM לשוק התקשורת הישראלי תקל במציאות הנוכחית על המפונים ועל מאות אלפי לוחמינו שבמילואים להתנייד בקלות וללא צורך בכרטיס פיזי. המהלך צפוי להוזיל את החבילות לחו”ל לכל משפחה, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר ולחבילה משתלמת המותאמת ליכולתם. מהלך זה הוא נדבך משלים לשוק תחרותי גם באיכות השירות, ולשיפור הכיסוי והקליטה בכל רחבי הארץ”.

מנכ”לית משרד התקשורת: “בעידן בו בעלי מכשירי סלולר נעים כל הזמן ועלולים לחוות קשיים בקליטה או בסוגיות אחרות, עלינו לאפשר להם גמישות מירבית ונגישות ל-SIM וירטואלי, אשר לא יחייב עוד תלות בספק תקשורת סלולרית אחד בלבד. אירועי השבעה באוקטובר וכל השלכותיהם, הם ההוכחה לצורך באימוץ חדשנות גם בתחום הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות