בן גביר: “ביידן עסוק בהענקת סיוע לחמאס, עם טראמפ זה היה אחרת”

בריאיון ראשון לתקשורת הזרה מאז נכנס לממשלה, השר לביטחון לאומי יוצא חזיתית נגד נשיא ארה"ב: "אם טראמפ היה בשלטון - ההתנהלות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין" • הבהיר כי הוא "איננו ממהר למשוך את השטיח תחת רגלי נתניהו" • גנץ קפץ: "נזק אדיר ליחסי החוץ של ישראל"
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התשפ"ד / 04.02.2024 10:51

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, העניק ריאיון לעיתון הוול סטריט ג’ורנל  –  ראיון ראשון לתקשורת הזרה מאז שנכנס לממשלה.

הכתבה שפורסמה קיבלה את הכותרת “הרדיקל הישראלי הדוחף את נתניהו יותר ימינה: איתמר בן-גביר שוטח את תוכניתו ליישובה-מחדש של עזה בריאיון נדיר ואומר כי טראמפ יהיה טוב יותר לישראל מאשר הנשיא ביידן”.

על נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן אמר: “במקום להעניק לנו את מלוא הגיבוי, ביידן עסוק בהענקת סיוע הומניטרי ודלק, אשר מגיעים לחמאס. אם טראמפ היה בשלטון, התנהלות ארצות הברית הייתה שונה לחלוטין”.

בריאיון הצהיר בן גביר, כי יתנגד לכל עסקה עם חמאס אשר תשחרר אלפי פלסטיניים הכלואים בגין טרור או שתסיים את המלחמה טרם הובס חמאס לחלוטין,

לדברי בן גביר, “נתניהו נמצא בפרשת דרכים – הוא צריך לבחור לאיזוה כיוון הוא ילך”.

בריאיון שטח בן-גביר את תוכניתו לרצועת עזה ליום שאחרי הלחימה, אז תיישב מחדש ישראל את רצועת החוף בהתנחלויות, בעוד לפלסטינים יוצעו תמריצים כספיים לעזוב. בן-גביר אמר כי הוא חושב שממשל ביידן מחבל במאמץ המלחמתי הישראלי, והוסיף כי הוא מאמין שהמתמודד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, יאפשר יד חופשית יותר לישראל לכתוש את חמאס.

על פי העיתון, בן-גביר אמר כי תוכניתו היא “לעודד עזתיים להגר מרצון למקומות ברחבי העולם”, באמצעות מתן תמריצים כספיים במזומן. הוא קרא לכך הדבר “ההומניטרי האמיתי” לעשותו. לדבריו,  הוא יודע שהפלסטיניים יהיו פתוחים לרעיון הזה דרך דיונים עם פלסטינים ביו”ש וחומר מודיעיני שהוא קיבל כשר. הוא סירב לשתף מה אומרים החומרים הללו.

בן-גביר התייחס למחלוקות עם ראש הממשלה, והבהיר כי הוא “איננו ממהר למשוך את השטיח תחת רגלי נתניהו”.

כשנשאל אם הוא מתכוון להפיל את הממשלה, השיב בן גביר כי הוא לא ממהר לבצע את הצעד מחשש שתקום ממשלת שמאל.

עוד הבהיר, כי הקריירה שלו עצמו רק החלה. “בעזרת השם, אגיע רחוק”.

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב לריאיון: “מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו”.

הוא הוסיף: “ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לבט”פ, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים – גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: “הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג’ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות