השר סער: “החלטנו בישיבת הסיעה – לא מפרקים את ממשלת החירום”

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני השר גדעון סער בריאיון לערוץ 14: "המלחמה הזו צריכה להסתיים בהכנעת חמאס" • בראיון לערוץ 12 הדגיש את התנגדותו להקמת מדינה פלסטינית: "כמו להקים מדינה לאל-קאעידה אחרי ה-9/11" • על עסקת החטופים: "אם יהיה מתווה טוב - יהיה לו רוב"
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ד / 03.02.2024 22:35

לא לעסקה עם החמאס: המרוץ של ממשלת הימין לעסקה עם החמאס מתגבר, ובמסגרת עסקה כזו ישוחררו אלפי מחבלים רוצחים מהכלא בישראל תמורת השבת חטופים משבי החמאס בעזה.

בינתיים בתוך הממשלה מתגברים הקולות נגד עסקה מופקרת. אחד מהם הוא השר גדעון סער, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, שהתראיין הערב (מוצ”ש) אצל אראל סג”ל בערוץ 14.

סער הבהיר כי המלחמה צריכה להוביל להכרעת חמאס: “חייבים להיות קווים אדומים. בסופו של האירוע הזה, צריך להכניע את החמאס. כל סיום אחר של האירוע הזה משמעותו הוא ‘עוד סבב’, ובסוף הסבב הזה חמאס ינצח. צריך לראות מה המקום שאליו אנחנו הולכים”.

סער הוסיף: “הגזמה בהורדת היקף הכוחות יש בה גם הורדת היקף הלחץ הצבאי. המדיניות של הקבינט היא לא לתת לתושבים פלשתינים לחזור לצפון הרצועה”.

סער הבהיר כי בישיבת הסיעה הוחלט שלא לפרק את הממשלה: “אני אומר את זה לאורך כל הדרך – ממשלת החירום היא חיונית לקיים סדר יום של השבעה באוקטובר. מי שרץ לסדר יום פוליטי פנימי כשאנחנו במלחמה, הוא בסדר יום של ה-6 באוקטובר. זה ממש לא העת. זו גם דעתם של חבריי בסיעה. קיבלנו החלטה בישיבת הסיעה – לא נפרק את ממשלת החירום”.

סער הביע התנגדות נחרצת גם להקמת מדינה פלסטינית וכינה אותה “גלולת רעל”.

סער אמר: “ישראל לא יכולה לקחת את גלולת הרעל הזו של מדינה פלשתינית. תוצאת המלחמה צריכה להיות בין היתר, חופש פעולה ביטחוני ברצועת עזה – כמו ביהודה ושומרון. באיזו מדינה יכול להיות לנו חופש פעולה ביטחוני? הקמת מדינה פלשתינית תהווה בסיס לטרור נגד מדינת ישראל”.

בראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בעקוץ 12 ולא שלל סער עסקת חטופים, שתכלול הפסקה זמנית של הלחימה: “יהיה רוב למתווה טוב לשחרור חטופים, ישראל הוכיחה שהיא יכולה לחזור מהפוגה ללחימה – אפשר לשקול הפוגה”.

עם זאת, הוא הדגיש שמשך זמן מסוים של נצירת האש יכול להיות “בעייתי”, אך הבהיר כי מה שחשוב זו “תמונת הסיום”.

“אם חמאס יעמוד על הרגליים – אז מדובר במסר נוראי לעתיד ישראל. תמונת הסיום היא הכנעת חמאס”, הדגיש. “אנחנו לא רוצים מלחמה בלתי סופית, אנחנו נלחמים בחמאס. לאחר שהוא יצא, נקבל את החטופים – נגמר האירוע. מפה אפשר לדבר על שיפור, פירוז, ודברים יפים. אבל אם זה לא נגמר בהכנעת החמאס לא השגנו את המטרה”.

סער התייחס לדיווחים על הקמת מדינה פלסטינית, כחלק מעסקה “רחבה” שתכלול את סיום הלחימה ושחרור החטופים בעזה והדגיש את התנגדותו לכך. “אין לי בעיה עם אופק, אבל אם מדברים על מדינה פלסטינית אחרי 7 באוקטובר – זה כמו לדבר אחרי 11 בספטמבר על מדינה לאל קאעידה. הרחוב הפלסטיני הוא מאוד חמאסי, לכן אי אפשר ללכת לכיוון הזה”.

לדבריו, הוא שוחח על הסוגיה עם חבר קבינט המלחמה והשר לנושאים אסטרטגיים, רון דרמר, והוא אמר לו “שאין מה לדאוג”.

סער: “מדינה פלסטינית היא דבר לא רק שאסור לקבל. אנחנו צריכים לצאת למסע הסברה בארה”ב שמסביר למה הקמת בסיס טרור בלב ארץ ישראל, שיערער את כל היציבות האזורית ויהווה בן ברית של כל הגורמים הקיצוניים באזור, הוא דבר שלא מתקבל על הדעת”.

סער ביקש לכנותו כ”יו”ר תקווה חדשה”, למרות שהוא נמצא במסגרת פוליטית משותפת עם בני גנץ תחת “המחנה הממלכתי”.

“אני חושב שאין שום שינוי, אני יו”ר מפלגת תקווה חדשה”, הצהיר סער. “מפלגה שהוקמה כדי לעמוד על הרעיונות של הימין הממלכתי שבעבר הליכוד ייצג בתקופת בגין ושמיר, הוא הלך לדרך אחרת. אין גורם אחר במערכת הפוליטית שמייצג אותם”.

סער עדכן כי חרף הדיווחים על חילוקי הדעות בתוך הממשלה, הוא מעריך כי המחנה הממלכתי לא תפרוש. “לא שמעתי אחד שחושב שצריך לפרוש עכשיו מהממשלה. זה שיח של 6 באוקטובר. אני חושב שהיום צריכים לעמוד חזק מול אויבים, אנחנו לדעתי רחוקים ממקום שבו צריך לשקול את זה”, אמר סער.

לדבריו, בעת שהתאחד עם בני גנץ, האחרון חתם על נייר מדיני שמביע התנגדות להקמת מדינה פלסטינית ומדינה דו לאומית. “לא הייתי הולך להסכם בלי שהדבר הזה יהיה ברור. אני מצפה מכל חברי הממשלה ללא יוצא מן הכלל להביע התנגדות גמורה וחד משמעית. מול כמוסת הרעל הזו צריך להביע עמדה ברורה וחד משמעית”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות