ליברמן: מכניסים קוראסונים • בכיר ישראלי: סיכוי לעסקה – 50%

לוחמי צה״ל ומג״ב השלימו מבצע לסיכול טרור עממי בכפר חוסאן שליד ביתר עלית • מעבר ניצנה נחסם: "אף סיוע לעזה לא עובר" • דיווח באיראן: יועץ של משמרות המהפכה נהרג ב"תקיפה ישראלית" בדרום דמשק • נפילות של 4 רקטות בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ד / 02.02.2024 03:18
היום ה-119 למלחמה  I עדכונים שוטפים: 

12:10 –  79 משאיות סיוע נכנסו הבוקר לעזה ללא הפרעה דרך כרם שלום. ממעבר ניצנה שנחסם – לא נכנסו משאיות.

11:15 – דיווח באיראן: יועץ של משמרות המהפכה נהרג ב”תקיפה ישראלית” בדרום דמשק

10:10 – פעילי תנועת צו 9 חוסמים הבוקר את מעבר ניצנה למעבר סיוע הומניטרי לעזה.

10:10 – לאחר יותר מ-16 שעות, מאות לוחמי צה”ל במילואים ומג״ב השלימו הלילה מבצע לסיכול טרור עממי בכפר חוסאן שליד ביתר עלית.  במסגרת המבצע, הלוחמים עצרו 13 מבוקשים, תחקרו עשרות חשודים נוספים והחרימו חומרי הסתה של ארגוני טרור.

בנוסף, אמש בפעילות נוספת בחטיבת עציון לוחמים איתרו והחרימו אמצעים להכנת מטענים. בכפר ג׳מאל שבחטיבת אפרים ובמרג׳ נעג׳ה שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שני מבוקשים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

כ-3,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה בפיקוד המרכז.

09:30 –  כארבע רקטות שוגרו מלבנון ונפלו בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

09:25 – סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה על “תקיפה ישראלית” בדרום דמשק. לפי הדיווח, בכיר בצבא סוריה האשים את ישראל בתקיפה, וטען כי היא כוונה לתשתית של משמרות המהפכה האיראניות. מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הופעלו – לא היו נפגעים, אך נגרם נזק.

09:20 –  לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים ממשיכים לפעול במערב חאן יונס ובמהלך היממה האחרונה חיסלו הלוחמים יותר מ-20 מחבלים כאשר רובם חוסלו מטווח קצר. במסגרת פעילות הלוחמים, פשטו הכוחות על מספר יעדי טרור ומבנים צבאיים בהם אותרו רימונים, מטעני חבלה, ציוד צבאי, רובים מסוג קלאצ’ניקוב ותחמושת.

בפעילות נוספת במערב חאן יונס, כוחות מצוות הקרב של חטיבת גבעתי הכווינו כלי טיס שתקפו מספר מבנים צבאיים בהם פעלו מחבלים. חוליית מחבלים חמושה שפעלה במרחב ביצעה ירי של מספר טילי נ”ט לעבר הלוחמים שבתוך דקות ספורות סגרו מעגל עם כוחות חיל האוויר וחיסלו את המחבלים.

באירוע נוסף, חיסלו הלוחמים מספר מחבלים חמושים שפעלו בסמוך אליהם ואיתרו מספר משגרי RPG לצד אמצעי לחימה נוספים.

בצפון ובמרכז הרצועה, כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפשוט על תשתיות טרור ולחסל חוליות חמושות. במרחב שאטי, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו כעשרה מחבלים ביממה האחרונה.

כמו כן, במהלך הלילה לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח רצועת עזה לאזור דרום הארץ.

09:15 –  ח”כ אביגדור ליברמן תקף בציוץ: “אתמול ביקרתי במעבר כרם שלום ונדהמתי לשמוע מצוות העובדים, שרק מספר שעות קודם לכן, הורידו מאחת המשאיות כמות גדולה של קרואסונים. לפני כמה ימים ראינו את השווקים ברצועה מלאים בסחורה ובני אדם, דוכני שווארמה – כנראה כעת הגיע הזמן של הקינוח.

“לצערי, זו לא בדיחה. זה בעוד שאנחנו עדיין לא קיבלנו שום הוכחה שהחטופים שלנו קיבלו את התרופות שהעברנו באמצעות הצלב האדום. הגיע הזמן לשנות דיסקט”.

8:00 – היום העשירי ברציפות: מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום למשאיות אספקה לעזה.

7:00 –  יועץ ביטחוני, שמעורה בדיוני קבינט המלחמה, צוטט ברשת NBC: “כולם מחכים לתשובת חמאס”. לדבריו, התשובה עשויה להתקבל רק בעוד כמה ימים, ורק אז יחל המשא ומתן על בסיס ההצעה. בכיר ישראלי נוסף התייחס לסיכוי שהעסקה תצא לפועל: “להערכתי, הסיכוי לעסקה הוא לא יותר מ-50%”.

4:10 – שר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט על “מעבר של ישראל למבצעים בעצימות נמוכה בעזה”. הפנטגון הוציא הודעת עדכון רשמית על השיחה בין שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט,  לפיה אוסטין שוחח עם גלנט על השלב הבא של הלחימה בעזה ועל קידום מהלך מדיני בעניין גבול לבנון. עוד צוין, כי אוסטין הזכיר באוזנו של שר הביטחון את חשיבות הסיוע ההומניטרי, והודה לו על מאמציו בנושא.

03:10 – שגרירת ישראל בבלגיה תוזמן לשיחה לאחר שמשרד ממשלה הופצץ בעזה. שרת החוץ של בלגיה טוענת כי משרדי סוכנות הפיתוח הבלגית בעזה הופצצו על ידי ישראל ונהרסו. היא ציינה כי שגרירת ישראל בבלגיה תזומן לשיחת הבהרה בעקבות המקרה.

02:15 –  בכיר ישראלי קרא לשמור על זהירות בכל הנוגע לדיווחים על התקרבות לעסקה לשחרור חטופים. הבכיר אמר לרשת NBC כי לנוכח האתגרים הרבים בדרך להסכם, לא ברור אם היא אכן תתממש. “אני לא חושב שהסיכויים שהיא תתממש הם יותר מ-50/50”.

02:13 – אלג’יריה הציגה במועצת הביטחון של האו”ם הצעה הקוראת להפסקת אש מיידית בעזה. בהצעה נכתב כי אלג’יריה מבקשת מכל הצדדים לציית לחוק הבינלאומי וקוראת לגישה הומניטרית מלאה, מהירה, בטוחה וללא הפרעה לכל רצועת עזה.

00:45 – אונר”א: “ייתכן שלא נוכל להמשיך בפעילות לאחר סוף החודש”. לאחר שקרוב ל-20 מדינות הקפיאו את הסיוע לאונר”א, הנציב הכללי של הסוכנות פיליפ לזאריני, מסר: “אם המימון יישאר מוקפא, ככל הנראה ניאלץ לסיים את הפעילות שלנו עד סוף פברואר – לא רק בעזה, אלא גם ברחבי האזור”.

00:01 – חדשות 12: צה”ל ממשיך לפעול בשכונות בצפון הרצועה בעקבות חזרה של מחבלי חמאס לאזור. בפעילות בשאטי ובביה”ח שיפא, חיסל צה”ל 200 מחבלים, עצר 60 מחבלים והביא אותם לחקירה. הכוחות איתרו מנהרות אסטרטגיות ומשגרי רקטות והשמידו אותם. בנוסף, צה”ל חיסל אנשי חמאס שהשתלטו על משאית סיוע שיועד לאוכלוסיה.

00:01 – המוני עזתים יצאו לרחובות, מריעים וחוגגים את הדיווח של אל-ג’זירה על הפסקת האש. על אף שחמאס עוד לא הגיב על ההצעה, ולמראות שהדיווח נמחק מחשבונות אל-ג’זירה ברשתות, רבים עדיין חוגגים באזור בית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח.

00:01 – הקונגרס האמריקני אישר הצעת החוק האוסרת קבלת ויזה או הגירה לארה”ב על כל אדם שהיה מעורב במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

00:01 – מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, צ’אק שומר, הודיע כי הסנאט יצביע בשבוע הבא על הסיוע לישראל ואוקראינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות