גנץ עוקף את נתניהו, יאיר לפיד צולל ל-9, בן גביר מזנק

מסקר 'דיירקט פולס' שבוצע עבור ישראל ביתנו עולה: גנץ שוב ראשון בפער מנתניהו, ליברמן ובן גביר עם 11 מנדטים כל אחד, ותנועת מלקחיים שוחקת את לפיד לתוצאה הנמוכה ביותר השנה • כ-20% מתלבטים בשני המחנות • אז מה קרה השבוע שגרם למהפך? שלמה פילבר מסביר
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשפ"ד / 01.02.2024 23:35

לאחר שבשבוע שעבר פורסם סקר מנדטים של מכון ‘דיירקט פולס’ ולפיו – בפעם הראשונה מפרוץ המלחמה – מפלגת הליכוד עקפה את המחנה הממלכתי, השבוע שוב מהפך: מסקר חדש שביצע המכון בראשו עומד שלמה פילבר עולה כי גנץ חוזר להוביל על הליכוד בפער ניכר, אם כי הגושים נותרים זהים כמו בסקר הקודם.

על פי הסקר – שבוצע עבוד מפלגת ישראל ביתנו –  המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 30 מנדטים (בסקר הקודם 26), בעוד הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 23 בלבד (בסקר הקודם 27).

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מזנקת ל-11 מנדטים (9 בסקר הקודם), וכך גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 11 מנדטים.

יש עתיד של יאיר לפיד צוללת  לנתון חד ספרתי עם 9 מנדטים בלבד (12 בסקר הקודם).

ואצל החרדים? ש”ס עם 9 מנדטים (מאבדת מנדט מהסקר הקודם), יהדות התורה עם 8 מנדטים (עולה במנדט).

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ מתחזקת עם 5 מנדטים (עלייה של מנדט), חד”ש תע”ל עם 5 מנדטים וכך גם רע”מ. מרצ מקבלת בסקר 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה: העבודה עם 1.6%, ומפלגת בל”ד עם 1.2% בלבד.

גוש נתניהו – 56 (בסקר הקודם – 57), גוש המרכז שמאל – 54 (בסקר הקודם – 53). המפלגות הערביות – 10.

אז מה קרה השבוע שגרם למהפך? שלמה פילבר מסביר:

“מאז סקר המנדטים הקודם שפרסמנו בשבוע שעבר התרחשו אירועים שמשנים את הסנטימנט וחלוקת המנדטים בתוך כל אחד מהגושים, אך כמעט ולא את גודלם.

– המחאה כנגד הכנסת הסיוע ההומניטרי התעצמה וקיבלה חשיפה תקשורתית וציבורית גדולה.

– בנוסף התפרסם מתווה שחרור חטופים הכולל הפוגה ארוכה ושחרור מחבלים רוצחים.

שני האירועים הללו יצרו בגוש הימין ביקורת כלפי נתניהו, וגרמו להתחזקות בן גביר וסמוטריץ, והחלשות הליכוד – שחלק מהמצביעים הפכו מתלבטים.

מנגד בגוש המרכז שמאל – מתחזק הקמפיין של ארגוני השמאל לבחירות עכשיו שמייצר לחץ על גנץ ואייזנקוט לפרוש מממשלת החירום עכשיו. הלחץ הזה בתוספת הציפיה כי לקראת הבחירות תקום מפלגת שמאל חדשה, גורם לאפקט כפול בגוש – הימניים שעוד נותרו ביש עתיד עוברים לישראל ביתנו ולמחנה הממלכתי, והנוטים שמאלה עברו להיות מתלבטים וממתינים למפלגה חדשה.

תנועת מלקחיים זו שוחקת את לפיד לתוצאה הנמוכה ביותר השנה – לראשונה יש עתיד על חד ספרתי.

בסך הכל כיום יש כ-20% מתלבטים בשני המחנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות