מפלה לעיריית ב”ב: בית המשפט דחה תביעת הענק וגיבה את וידר

לשכתו של אברהם רובינשטיין הגישה תביעת דיבה נגד חבר המועצה יעקב וידר, לאחר שדרש להקים ועדה שתבדוק הטענות לשחיתות ושימוש פסול בכספי הציבור בעירייה • בפסק הדין השופטת דחתה התביעה, קבעה כי וידר ממלא תפקידו נאמנה - וחייבה את העותרים בהוצאות המשפט
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"ד / 31.01.2024 22:46

אפרת בוסני, שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דחתה את תביעת הדיבה שהגישה עיריית בני ברק, וראש לשכתו של אברהם רובינשטיין, נגד חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, יעקב וידר – וחייבה את העותרים בהוצאות משפט גבוהות.

תביעת הדיבה נגד חבר מועצת העיר בני ברק עסקה בשורת טענות חמורות שהעלה וידר במועצת העיר, בהקשר של שימוש בכספי הציבור. וידר דרש לפתוח בחקירה מקיפה בנוגע לחשדות שהעלה, אך הקואליציה העירונית הפילה את ההצעה.

בעקבות כך, עסקני העירייה דרשו מוידר להסיר את דרישתו ולהתנצל בפניהם. לאחר שוידר סירב, הוגשה נגדו תביעת דיבה במסגרתה הוא נדרש להתנצל וכן לפצות את העותרים ב-300 אלף שקלים.

מדובר היה באירוע תקדימי, שבו עירייה תובעת את אחד מנבחרי הציבור הבכירים בה על פעולות שביצע למען הציבור מתוקף תפקידו.

במהלך ההליך המשפטי, שהתקיים לאורך יותר משנה, הציעה השופטת אפרת בוסני כי תוקם ועדה בלתי תלויה שתבדוק את הטענות הקשות ואת השימוש בכספי הציבור בעיריית בני ברק, אך העירייה סירבה גם לכך.

בסופו של דבר, בפסק דין חריף דחתה השופטת את התביעה כולה ואף חייבה את התובעים לשאת בהוצאות הנתבע בסך 7,500 שקלים.

השופטת הדגישה, כי אסור לאפשר רדיפה אישית של חבר האופוזיציה היחיד, הפועל לעצירת דילים ופעולות בלתי תקינות של עסקני העירייה, הפוגעים בתושבים ובכספי התושבים.

בהמשך פסק הדין קבעה השופטת כי האינטרס של תושבי בני ברק הוא ביקורת אחר פעילות העירייה, וכי וידר ממלא את תפקידו באמונה ומעלה טענות ושאלות ענייניות כחלק משליחותו וחובתו הציבורית – והעירייה וראש העירייה נדרשים לבדוק את הדברים ולהעניק הסברים, במקום לתבוע אותו.

השופטת ציינה, כי “למען הסר ספק אין בהחלטה זו משום הבעת דעה לגבי נכונות הפרסום, אלא אך כי הפרסום נעשה במסגרת מילוי תפקידו הציבורי של הנתבע”.

את וידר ייצג במשפט עו”ד נתנאל רוזנשטיין.

חבר מועצת העיר יעקב וידר, אמר בתגובה: “שוב ניצחון ענק של תושבי בני ברק, והפעם בבית המשפט. צר לי שמתוך 27 חברים במועצת העיר, אני היחיד שדואג שלא יגנבו את כספי התושבים”.

וידר, המכהן כיו”ר ועדת הביקורת של עיריית בני ברק, נחשב ללוחם במה שהוא מגדיר “השחיתות העירונית”, ומאתגר באופן קבוע את הקואליציה העירונית, המורכבת מסיעות אגודת ישראל, דגל התורה וש”ס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות