נתניהו למשפחות החטופים: ‘תהיה עסקה טובה למדינה? אעשה אותה’

ראש הממשלה אמר לבני משפחות החטופים כי יש לשמור על פרופיל נמוך במגעים לעסקה לשחרור יקיריהם: "אני מבקש שתבינו שאנחנו באמת מחויבים במלוא מובן המילה, זה לא נאמר מן השפה אל החוץ. אני מוגבל מלשתף אתכם" • במפגש השתתפו 26 נציגים מ-18 משפחות
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"ד / 31.01.2024 17:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם נציגי משפחות החטופים במשרדו בירושלים.

“אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח. מטבע הדברים ומשני הטעמים הללו אני מוגבל מלשתף אתכם. אני מבקש שתבינו שאנחנו באמת מחויבים במלוא מובן המילה, זה לא נאמר מן השפה אל החוץ”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “זה מאמץ אמיתי. לא פקטיבי ולא למען איזו נראות – אלא מתוך המחויבות שלנו להחזיר את כולם. המחשבה היא על כולם, המאמץ הוא על כולם. מוקדם מידי להגיד איך הוא יתקיים, אבל זה מאמץ שמתקיים בימים אלו, ברגעים אלה, בשעות אלה ממש”.

במפגש השתתפו 26 נציגים מ-18 משפחות ולקחו בו חלק גם הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (במיל’) גל הירש, ראש המל”ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי אבי גיל ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

לפי דיווח בחדשות 12, במהלך הפגישה, המשפחות דרשו מראש הממשלה לקבל עסקה גם במחיר פירוק הקואליציה שלו – והוא השיב להן: “אם תהיה עסקה שטובה למדינת ישראל, להחזרת החטופים ולהשגת יעדי המלחמה – אני אעשה אותה, זה לא מעניין אותי. שאלתם על הקואליציה – אין קואליציה. אבל אם אני אחשוב שהדבר מסכן את ביטחון ישראל או לא משיג את היעדים שאנחנו רוצים – אני לא אעשה את זה”.

בנוסף, המשפחות ביקשו מנתניהו שהעסקה הנוספת לא תהיה בשלבים כמו בפעם הקודמת. ראש הממשלה לא ירד לפרטים ואמר: “החזרת החטופים חייבת להתבצע בשלבים במסגרת עסקה”.

המשפחות הוסיפו וביקשו לשים את סוגיית החטופים בראש סדר העדיפויות לנוכח הזמן שדוחק. נתניהו התייחס בתשובתו ל-3 יעדי המלחמה – פירוק חמאס, החזרת החטופים ופירוז הרצועה: “אי אפשר לקיים מטרה אחת במחיר של פגיעה במטרות אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות