נחשף: כך חמאס הפעיל ישראלים ללא ידיעתם – כדי להוציא פיגועים

השב"כ חושף ממצאים שהתגלו בפשיטה בעזה: כך חמאס תפעל מערך משלוחים בפייסבוק במטרה להכשיר יהודים ישראלים להיות סייענים להעברת חומרי נפץ למטרות טרור • בין הנקודות בהן התבקשו המשלוחנים להשאיר את המתנות - בית כנסת, בית קברות וסף דלתן של דירות פרטיות
חיים טוויל
כ"א שבט התשפ"ד / 31.01.2024 14:43

בשבועות האחרונים מנהל שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה”ל וימ”ר ירושלים במשטרה, מאמץ מודיעיני שהוביל לחשיפת תופעה שהחלה לפני המלחמה, במסגרתה מחבלי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים, אזרחי ישראל, ללא ידיעתם, כסייענים להעברת משלוחים.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

מטרת הפעילות המוערכת היא הכשרתם לסייע בהעברת חומר נפץ או אמצעי לחימה לטובת מימוש פיגועים נגד מטרות איכות בישראל.

הפעילות בוצעה על ידי מחבלי ‘מטה הגדה’ – גוף של חמאס ברצועת עזה, המובל ומורכב ברובו על ידי מגורשי ‘עסקת שליט’ שמוצאם ביו”ש, במחלקה המכונה ‘מחלקת העבודות’.

מחלקה זו אמונה על אכוונת פיגועי טרור כנגד ישראלים ביו”ש ובישראל.

במסגרת המאמצים המודיעיניים, פשטו ב-18/12/2023 כוחות צה”ל ושב”כ על משרד המחלקה של חמאס ברצועת עזה ואיתרו מחשבים וניירת, המכילים מידע על תשתיות הטרור שפעלו כנגד ישראל עוד טרום המלחמה.

אחד מהמסמכים שאיתרו צה”ל ושב”כ במשרדי המחלקה של חמאס ברצועה, חשף מידע אודות קשרים שקיימו מחבלי החמאס מרצועת עזה עם יהודים תושבי אזור ירושלים, במהלך חודש ספטמבר 2023, ומשימות מתחום השליחויות שהם התבקשו לבצע על ידי מחבלי חמאס מרצועת עזה בשטחי ישראל ויו”ש.

בהמשך, נחשף מידע על יהודים נוספים שעמדו בקשר עם פרופילי פייסבוק מזויפים שתופעלו על ידי מחבלי חמאס מ’מטה גדה’, תוך שהללו מתחזים לישראלים היושבים בחו”ל ומחפשים שליחים לביצוע משימות שונות ברחבי ישראל בעבור שכר.

פרופילי הפייסבוק שהופעלו על ידי חמאס היו בכיסוי נשים וגברים כאחד, אשר פרסמו מודעות לאיתור שליחים באזורים שונים בארץ בקבוצות פייסבוק העוסקות בשליחויות מזדמנות.

לאחר תחילת הקשר בפייסבוק, המשיכו המגעים בין השליחים היהודים לחמאס באמצעות הווטסאפ, כאשר הגורמים ברצועת עזה מסרבים לנהל שיחות טלפון בכדי לא לחשוף את היותם גורמי טרור מטעם חמאס, ומנהלים את הקשר בהתכתבויות בלבד.

במסגרת הפעלתם, התבקשו הישראלים לבצע משימות שבכללן העברת משלוחים, קבלת כספים, רכישת מתנות והשארתן בנקודות שונות, מבלי לתאם מפגש עם נמען החבילה.

בין הנקודות בהן התבקשו להשאיר את המתנות – בית כנסת, בית קברות וסף דלתן של דירות פרטיות ברחבי ישראל.

על בסיס ההכרות עם שיטת העבודה של ‘מטה הגדה’, הערכה היא שהכשרת הישראלים לשליחויות שונות נועדה כדי לנצלם בהמשך לטובת העברת חבילות סגורות המכילות אמצעי לחימה או מטענים לידי מפגעים בישראל או, לחלופין, לטובת הנחתם באתרים ציבוריים או פרטיים בישראל שסומנו על ידי חמאס כמטרות ערכיות לפיגוע.

“האמור מעלה את הצורך להתנהלות בטוחה ברשתות החברתיות וכן למול פניות של גורמים זרים, מתוך חשש לניצול תווך זה לשימוש האויב”, אומרים בשב”כ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות