האמריקנים החלו לנהל רשמית את ישראל? • ‘נאום העיזים’ של בן גביר

השר לביטחון לאומי תקף את פרטי העסקה לשחרור חטופים שדווחו בתקשורת - והכריז כי מדובר ב"עסקה מופקרת" • "לא נאפשר מצב שהחמאס ינצח פה. לא נאפשר עסקה שתכליתה ניצחון חמאס והנצחת הטרור. 500 חיילים לא נפלו לשווא"
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"ד / 31.01.2024 14:02

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת ותקף את התנהלות הממשלה על רקע הדיווחים על עסקה לשחרור חטופים.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

“שמענו השבוע בתקשורת כל מיני הדלפות ותדרוכים עם מספרים מופרזים והזויים שישראל אמורה להעניק לחמאס, אותו ארגון נאצי, במסגרת עסקה לשחרור חטופים”, פתח בן גביר.

על ה”מספרים” שצוינו בעסקה, אמר: “זה ככל הנראה עז שהתכלית שלה להכשיר את הקרקע לעסקה חמורה פחות, אבל זו עדיין עסקה מופקרת בכל קנה מידה”.

בן גביר זעק במליאה: “אני רוצה לומר באופן חד משמעי, אדוני ראש הממשלה, מאות חללי צה”ל אינם עיזים, מאות פצועים ונכי צה”ל אינם עיזים, תושבי הדרום אינם עיזים,  אזרחי ישראל אינם עיזים, וגם אני אדוני ראש הממשלה אינני עז.

“ולכן אני אומר מעל במה מכובדת זו באופן המפורש ביותר – אנחנו לא נאפשר מצב של עסקה שתכליתה ניצחון חמאס והנצחת הטרור. יותר מ-500 חללים לא נפלו לשווא. לא נסכים לשחרר אלפי רוצחים מהכלא”.

הוא הוסיף: “אני אומר, כדי שלא יהיה ספק לאף אחד. לא למדנו לקח מעסקת שליט? שמעתי את תגובת הבית הלבן שנתניהו יכול לדבר בשם עצמו אבל המו”מ מתקדם. שמעתי את הדברים של קירבי. זהו, ארה”ב עברה לנהל את ישראל, מבלי לעדכן אותה? לא נהפוך לרפובליקת בננות. אולי ח”כים בשמאל רוצים שהנשיא ביידן יקבע לנו, אבל אני אומר את זה. מי שחושב לייצר פה ערפל ואז בתוך 3 שעות לכנס קבינט ולייצר עסקה מופקרת, טועה”.

אתמול איים השר לביטחון לאומי על ראש הממשלה נתניהו, כי “עסקה מופקרת תוביל לפירוק הממשלה”.

בתגובה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: “ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות