הפילוג: ‘יתד’ בסיקור על הגר”ש אלתר, החרמת הקמפיין של זייברט

ההחלטה של גור וויז'ניץ לתמוך במועמד ש"ס בבית שמש, בעוד שלומי אמונים ובעלזא תומכים במועמד דגל התורה - מחריף את הפילוג ביהדות התורה • יתד נאמן מסקר לראשונה מסע של ראש הישיבה מגור • 'יתד' ו'המבשר' סירבו להכניס מודעת קמפיין של חנוך זייברט
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"ד / 31.01.2024 12:46

פעולת תגמול: על רקע הקרע בין מפלגת דגל התורה לחסידויות גור וויז’ניץ, בעקבות תמיכתן במועמדים של ש”ס בערים בית שמש ואלעד –  ביטאון ‘דגל’ יתד נאמן מסקר הבוקר (רביעי) לראשונה את קהילת ‘פני מנחם’, היריבה המרה ושנואת נפשה של חסידות גור.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

תחת  הכותרת “המונים קיבלו את פניו של הגר”ש אלתר שליט”א שהגיע לביקור קצר ורב רושם”, ‘יתד’ מגיש סיקור מהמסע של הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור, ללונדון.

העימות החריף בין המפלגות זולג גם לזירה בבני ברק: במטה הבחירות של חנוך זייברט, מועמד יהדות התורה לראשות העיר בני ברק, שיגרו אמש מודעת קמפיין ראשונה לפרסום ביומונים החרדים. אלא שביתד נאמן – ביטאון ‘דגל’, ובעיתון ‘המבשר’ – ביטאון סיעת ‘שלומי אמונים’ סירבו להכניס את המודעה, לדבריהם “בהוראת גדולי ישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, רבני דגל התורה, הגאון רבי יוסף אפרתי והגאון רבי נתן זוכובסקי שיגרו מכתב חריף –  שעבר תחת עינו של מרן הגר”ד לנדו – אל חברי המועצת של אגודת ישראל, בו הם מגוללים טענות קשות.

במכתב נכתב, בין היתר, על הכעס ב’דגל התורה’ על הפרת ההסכם המפורש שחתמה חסידות ויז’ניץ לתמוך במועמד ‘דגל’ בבית שמש, שמוליק גרינברג. הרבנים טענו, כי לא ייתכן שיפרו את ההסכם, מכיוון שעל בסיס חתימה החסידויות הגדולות, התקבלה ההחלטה להריץ את מועמד דגל התורה.

הרבנים זעמו בעיקר על כך, ש’דגל’ הסכימה להסיר את הוטו על מועמד אגו”י חנוך זייברט, וויתרה על הכוונה להריץ מועמד מטעמה שירוץ לראשות עיריית בני ברק, בגלל בקשת חסידות ויז’ניץ. בנוסף הם תקפו: “לצערנו ישנם מתוככי אגו”י הפועלים במישרין או בעקיפין, להפריע לבחירתו של מועמד אגו”י  באלעד” – הנתמך בידי דגל התורה, “בגין הוראתו החד משמעית של מרן הגרד”ל שליט”א אשר פרסמה בכתב ברבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות