‘שיסיר ההגבלה להנחת תפילין’: דיון סוער בתביעה של חולדאי נגד רגב

ראש העיר תל אביב טוען כי רגב הכפישה את שמו, כשהציגה אותו כמי שמתנגד להנחת תפילין בתל אביב - ותובע חצי מיליון שקלים • השרה: "הוא לא צריך לקבוע לבן אדם איפה להניח תפילין. זה לא תפקידו של ראש העיר"
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"ד / 31.01.2024 11:51

בבית משפט השלום בתל אביב התקיים הבוקר (רביעי) הדיון בתביעת לשון הרע שהגיש ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נגד שרת התחבורה מירי רגב.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

התביעה הוגשה בעקבות דברים שאמרה השרה רגב בשנת 2020, סביב סערת הנחת התפילין ברחובות תל אביב.

רגב מסרה היום את עדותה בתביעה, שבבסיסה חוק העזר העירוני בתל אביב שאוסר על הקמת דוכנים, בהם דוכני תפילין, במרחק 100 מטרים מבתי ספר . חולדאי טען כי רגב הכפישה את שמו כשהציגה אותו כמי שמתנגד להנחת תפילין בעיר, ותובע ממנה חצי מיליון שקלים.

יצוין, כי לקראת הדיון, פנתה השרה רגב לחולדאי, והציעה לו כי למען האחדות בעם, שכה נחוצה בתקופה זו, יבטל את התביעה ויסכים על כך שלכל יהודי יש הזכות לקיים את מצוות הנחת התפילין במרחב הציבורי בתל אביב ללא כל הגבלה – אך הוא סירב.

שרת התחבורה אמרה בתום הדיון: “מצוות התפילין היא אחת המצוות החשובות ביותר. יהודים לאורך כל הדורות מסרו את נפשם להניח תפילין, כולל בימים אלו, בהם אנו רואים את חיילי צה”ל הגיבורים שמניחים תפילין בלב הקרבות בעזה, לפני היציאה לקרב, פצועים בבית חולים ועוד.

“החלטתו של רון חולדאי להגביל את דוכני התפילין, כמוה כהגבלת הנחת תפילין, כי הרי על מנת להניח תפילין, יש צורך במשטח בכדי לקיים את המצווה – יהודי לא יכול להחזיק תפילין בשתי ידיים באוויר. הגבלה זו מפלה רק את הציבור היהודי מלהניח תפילין מרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב. ניסיתי לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה, זהו יום קשה, בו אנו קוברים שלושה חיילים, אך לצערי רון חולדאי סירב ואני מצרה על כך.

“אמשיך לפעול ללא לאות, למען חיזוק הקשר של העם היהודי למסורת ישראל. אני מציעה למר חולדאי להסיר כל הגבלה להנחת תפילין במרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב, ובכך לאפשר לכל יהודי לקיים את מצוות הנחת התפילין בכל מקום”.

השרה רגב הוסיפה: “הוא לא צריך לקבוע לבן אדם איפה להניח תפילין. זה לא תפקידו של ראש העיר – כל אחד יכול להניח תפילין בקניון, בבית הספר וביציאה מבית הספר. אני רוצה שאדם יוכל להניח תפילין בכל מקום בלי בעיה. מי שעושה עליי פוליטיקה זה רון חולדאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות