היועמ”שית נגד, אבל האופוזיציה תמכה בועדת הכנסת בהדחת כסיף

ועדת הכנסת החליטה להדיח את ח"כ עופר כסיף ברוב של 14 מול שני מתנגדים - בניגוד לעמדת יועמ"שית הכנסת ויועמ"שית הממשלה • עמית סגל: "תמיכה בהדחתו מצד יש עתיד, המחנה הממלכתי וישראל ביתנו שהזהירו מדיקטטורה כל מוצ"ש מעידה שבראש דאגתם היה האינטרס הפוליטי"
אריה ריבקינד
כ' שבט התשפ"ד / 30.01.2024 20:20

ועדת הכנסת החליטה אחר הצהריים (שלישי) להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף ממפלגת חד”ש ברוב של 14 חברי כנסת – שהצביעו בעד בקשת ההדחה אל מול שני חברי כנסת שהתנגדו.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

בבקשה להדחה תמכו יו”ר הוועדה אופיר כץ, זאב אלקין, בועז ביסמוט, עמית הלוי, ארז מלול, שרון ניר, משה סעדה, צביקה פוגל, אריאל קלנר, משה רוט, מתן כהנא, סימון מושיאשוילי, נאור שירי ומיכל וולדיגר. וליד טאהא ואחמד טיבי הצביעו נגד. מירב בן ארי מיש עתיד לא השתתפה בהצבעה.

כעת, תועבר ההחלטה להכרעת מליאת הכנסת. שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת.

חה”כ עופר כסיף הגיב, “האשמה שאני כביכול תומך במערכה נגד ישראל היא שקר מובהק ובוטה ומאחוריו כוונת זדון ברורה: רדיפה פוליטית והשתקה של כל קול שונה ושל הנציגים הערבים בפרט. בכל התבטאויותיי נכלל התנגדות נחרצת למתקפת החמאס”.

ח״כ טיבי הגיב: יום שחור לכנסת. ח״כ משה סעדה השיב: יום של צדק.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב: “אני מברך את יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר, על הובלת המהלך להדחתו של ח״כ כסיף, ואת כל חברי הכנסת מכל הסיעות שתמכו בהצבעה בוועדת הכנסת. אני מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו, יו״ר האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד ומחברי הכנסת בני גנץ וגדי אייזנקוט לתמוך בהצבעה הסופית להדחתו של ח״כ כסיף במליאת הכנסת.

“ידע כל חבר כנסת בישראל, שאם ישתף פעולה עם אויבינו ויתמוך בטרור הוא ימצא את עצמו מחוץ לכנסת”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב: “‏לא מפתיע שנציגי הקואליציה תומכים בהדחה. לא מפתיע גם שהמפלגות הערביות והעבודה מתנגדות. מה כן מפתיע? שמי שאשתקד נכחו ברחובות כל מוצ”ש וזעקו על קץ הדמוקרטיה, הרוב שלא תמיד קובע וחופש הביטוי, תומכים עכשיו בצעד הדורסני ביותר בהיסטוריה של הכנסת: תשעים ח״כים מדיחים ח״כ אחד, נגד עמדת הייעוץ המשפטי הקדוש ותוך התעלמות מלשון החוק.

“כסיף הוא אדם בזוי שאין מקומו בכנסת, אבל תמיכה בהדחתו מצד יש עתיד, המחנה הממלכתי וישראל ביתנו שהזהירו מדיקטטורה מעידה שבראש דאגתם היה האינטרס הפוליטי ולא חשש לדמוקרטיה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות