אראל סג”ל הכין סקר לשרי רוט: כמה חרדים בעד חזרה לגוש קטיף?

הפרשנית הפוליטית שרי רוט השתתפה בפאנל של תכנית 'הדו"ח', בהגשת אראל סג"ל, בערוץ 14 • מה היו תוצאות הסקר 'מה ייחשב ניצחון של ישראל במלחמה'? • רוט: "זה לא סוד שחרדים שגרים בהתנחלויות מדגישים שהם לא מזדהים עם מפעל ההתנחלויות. הם גרים שם כי יצא ככה"
חרדים 10
כ' שבט התשפ"ד / 30.01.2024 15:33

אראל סגל: לשרי הכנתי סקר. תוצאות סקר ‘מה ייחשב נצחון של ישראל במלחמה’:

בקרב מצביעי הליכוד: 45% השמדת חמאס ושמירת השליטה הביטחונית הישראלית ברצועה, 6% השמדת חמאס ונסיגה מהאזור, 49% השמדת חמאס ואפשרות חידוש ההתיישבות הישראלית ברצועה.

בקרב המפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית: 30% השמדת חמאס ושמירת השליטה הביטחונית הישראלית ברצועה, 4% השמדת חמאס ונסיגה מהאזור, ו-66% השמדת חמאס ואפשרות חידוש ההתיישבות הישראלית ברצועה.

עכשיו אנחנו עוברים לציבור החרדי, לציבור שלך, פה יש הפתעה: 38% בעד השמדת חמאס ושמירת השליטה הביטחונית הישראלית ברצועה, 12% בעד השמדת חמאס ונסיגה מהאזור ו-50% בעד השמדת חמאס ואפשרות חידוש ההתיישבות הישראלית ברצועה.

יותר מאשר הליכודניקים…

רושמים לגני הילדים ובתי הספר בירושלים? • פה כל המידע שצריך

שרי רוט: אתה שואל איך יכול להיות הדבר הזה?

סגל: לא, אני שואל מהי העמדה.

שרי: בוא נחדד את השאלה עוד. אחרי שיצחק גולדקנופף היה אתמול באירוע ‘כנס הניצחון לישראל ‘ –  חברי כנסת, כמדומני שלא לציטוט בשמם, ביקרו אותו מאוד. קודם כל, אמרו, איך הוא מקבל החלטה על דעת עצמו, ובכלל ‘ממתי יהדות התורה מזדהה עם התנחלויות ועם מפעל ההתנחלויות’. עכשיו, זה לא סוד שחרדים שגרים בהתנחלויות מדגישים שהם לא מזדהים עם מפעל ההתנחלויות. הם גרים שם כי יצא ככה, ויותר זול וכו’, וסיבות טכניות.

סגל: הם בגלות בהתנחלויות. כמו בחיים בארץ ישראל, הם בגלות…

שרי: אגב, גם אני באיזו שהיא גלות במודיעין עילית, שהיא התנחלות, אבל לא מזוהים שם כמתנחלים. ואם יבוא מחר בבוקר מישהו ויגיד: ‘צריכים לפנות אתכם כי יש איזשהו הסכם’ ויתנו לנו כסף לגור במקום אחר, חרדי לא מקדש את הישוב במקום בו הוא גר, בניגוד למתנחל. זו ההשקפה החרדית הקלאסית, לשאלתך.

עכשיו, יש את הצעירים החרדים, שחלקם אפילו הצביעו לבן גביר, לא הצביעו בכלל למפלגות חרדיות, שאליהם כנראה פוזל גולדקנופף. אני חושבת שגולדקנופף  מבין שבפירוד הקיים בתוך יהדות התורה ולא אלאה אתכם בפרטיו, אבל הוא קשור בבחירות המקומיות, צריך לקרוץ פה לצעירים.

סגל: אז את בעצם אומרת שהסנטימנט הזה, ואני שואל שאלה באמת שמטרידה אותי ובטח מטרידה רבים, הסנטימנט הזה והרצון יתורגם בסופו של דבר גם להבנה שהצבא חייב את הציבור החרדי?

שרי: טוב, זו כבר שאלת מיליון הדולר, מהכיוון השני…אתה שואל, האם חרדים הולכים לקראת גיוס?

יעקב ברדוגו: מה שאני רוצה לשאול את שרי…

שרי: למה את מופיעה בערוץ 13, לא?

ברדוגו: היה ביקור בשבוע שעבר של אריה דרעי לא פחות ולא יותר אצל הרב’ה מגור…

שרי: כן, אבל זה היה על רקע מוניציפאלי…

ברדוגו: עזבי רגע מוניציפאלי…

שרי: אין לך מושג איזה דיל הם גזרו שם…

ברדוגו: הם פרסמו שדיברו שם על מורכבות המלחמה, כי הוא חבר קבינט המלחמה, והוא הולך להתייעץ עם גדולי התורה שאין להם נציגים – ואני שואל: האם ההליכה לרב’ה מגור היא איזשהי ריאקציה שהביאה למה שגולדקנופף עשה? יכול להיות שהוא רצה לספר סיפור אחר, בגלל שהרב’ה שלח אותו? בוא נחשוב על זה בזווית הזו…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות