11 ו-16 שנות מאסר: העליון דחה ערעור מחבלים שדרסו בחורי ישיבה

חיים טוויל
|
כ' שבט התשפ"ד / 30.01.2024 12:20
בית המשפט העליון דחה את ערעורם של המחבלים מחמד חדור ונזיה עוויווי אשר ביצעו פיגוע דריסה בירושלים בשנת 2019, בו נפצעו שני בחורי ישיבה חרדים –  והותיר את עונשם על 11 ו-16 שנות מאסר

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של המחבלים מחמד חדור ונזיה עוויווי, אשר ביצעו פיגוע דריסה בירושלים בשנת 2019 – בו נפצעו שני בחורי ישיבה חרדים – אברהם ארנד ואליהו פוקס.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

תחילה נחקר האירוע כתאונת דרכים.

‘חוננו’ נאבק במשך זמן רב בדרישה לחקירת האירוע כפיגוע – והתריע שהמחבלים מסתובבים באופן חופשי ועלולים לבצע פיגוע נוסף.

לאחר כמה חודשים, בעקבות מידע שהגיע לשב”כ על התארגנות טרור, נעצרו השניים והודו בביצוע הפיגוע החבלני.

לפני ארבעה חודשים גזר עליהם בית המשפט המחוזי בירושלים 11 ו-16 שנות מאסר, אולם השניים הגישו ערעור.

שופטי בית משפט העליון הותירו, כאמור, את עונשי המאסר שנגזרו על המחבלים על כנם.

עו”ד חיים בלייכר, המייצג את נפגעי העבירה: “כעת מגיעה לסיומה פארסה ארוכה של מחבלים ארורים שניסו לרצוח יהודים ואחר כך להערים על מערכות המדינה בכל דרך. מלכתחילה העונש שהוטל על המחבלים מיקל ביותר וטוב שבית המשפט העליון לא נתן יד להמשך ההקלה עם המחבלים. הגיע הזמן לדרוש שגם לאחר שחרור המחבלים בעוד עשור או שניים יורחקו המחבלים מהמדינה לצמיתות”.

הפיגוע התרחש לפני  5 שנים, בחודש מרץ 2019: שני המחבלים דרסו באמצעות רכבם שני הולכי רגל חרדים סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים.

לפי  כתב האישום שני הצעירים – תלמידי ישיבה, עמדו על המדרכה והמתינו שהרמזור האדום יתחלף, כאשר לפתע הגיח רכב ובו שני המחבלים, עלה על המדרכה ופגע בהם. לפי עדות אחד הפצועים, נסע הנהג לאחור וניסע לדרוס אותם שנית. משלא הצליח יצאו השניים מהרכב, היכו את הפצועים, בעטו בהם ולאחר מכן נמלטו מהמקום. הם נעצרו בתום סריקות.