דיווח ערבי: “עסקה בשבוע הבא” • ירי למטולה וירי נוסף מסוריה

שיגורים מסוריה לשטח פתוח, שתי נפילות גם במטולה • בן גביר: עסקה? נפרק את הממשלה • יאיר לפיד: אני מוכן לספק "רשת ביטחון" •גלנט: "יגיע השלב שהסבלנות שלנו תפקע, ופעולה כוחנית שתכפה את השקט בגבול הצפון תשפיע גם על מטרופולין חיפה - אנחנו ערוכים" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ' שבט התשפ"ד / 30.01.2024 02:09
היום ה-116 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

21:45 – בשעה האחרונה התבצע ירי מסוריה לשטח ישראל וזוהו שלוש נפילות בשטח פתוח בדרום הגולן.  צה”ל תוקף בתגובה.

21:35 – זוהו במטולה  שתי נפילות מירי רקטות מלבנון. אין נפגעים ולא דווח על נזק.

21:00 – על פי דיווחים בעזה, חיל האוויר תקף באזור שער סלאח א-דין, מדרום לרפיח.

20:49 – אזעקות הופעלו באזור ערב אל-עראמשה. זוהה שיגור אחד שנפל בשטח פתוח.

20:40 – חבר הלשכה המדינית של הג’יהאד האיסלאמי, עלי אבו שאהין, התייחס למגעים לעסקת חטופים באל-ג’זירה: “דרשנו מהמתווכים שכל הצעה לעסקה תכלול ערבויות בין-לאומיות להפסקת המלחמה ולשיקום הרצועה”.

20:15 –  לאור הדיווחים על עסקת חטופים אפשרית: ח”כ דן אילוז יחד עם עוד חמישה מחברי ועדת החוץ והביטחון שלחו מכתב ליו”ר הוועדה יולי אדלשטיין עם דרישה לקיים דיון בנושא יחד עם ראש המל”ל צחי הנגבי במידה ותחול התקדמות לקראת עסקה.

20:03 –  לשכת ראש הממשלה התייחסה הערב לדיווחים על עסקת חטופים אפשרית בשבוע הקרוב, כפי שדווח בתקשורת הזרה.

“לגבי מתווה אפשרי לשחרור חטופים, עמדתו של ראש הממשלה עיקבית – המלחמה תסתיים רק כשיושגו כל מטרותיה, צה”ל לא יסוג מהרצועה ולא ישוחררו אלפי מחבלים. הפרסומים שהושגה הסכמה כביכול על מפתח לשחרור אסירים ביטחוניים אינם נכונים. הנושא כלל לא נידון”.

19:35 – בעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד דיווחו מפי מקורות מצריים כי יש צפי להשגת הסכם בין ישראל לחמאס שיכלול הפסקת אש ושחרור חטופים כבר בתחילת השבוע הבא. בדיווח צויין  כי “הדברים מתקדמים בכיוון חיובי”, וכי “בין במהלך השבוע הנוכחי, נראה שיש תנועה קדימה לקראת השלמת ההסכם”.

19:20 – הבית הלבן: מתקדמים במגעים, אבל נותרה הרבה עבודה בדרך לעסקה.

19:10 – הבית הלבן: סאליבן נפגש היום עם פקידים קטארים.

18:50 –  חיל האוויר תקף מפקדה מבצעית ועמדת תצפית של ארגון חיזבאללה במרחב אל-חיאם בלבנון. במהלך היום תקפו מטוסי קרב של צה”ל תשתיות של הארגון במרחבי הכפרים עייתא א-שעב ומחיבב.

18:35 – ערוץ אל-ערבי: משלחת אנשי הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס צפויים להיפגש מחר עם ראש המודיעין של מצרים. השיחות יתמקדו בפרטי העסקה עם ישראל, בהם משך זמן ההפוגה בשלב הראשון ומספר האסירים הפלסטיניים שישוחררו בעסקה.

18:25 – ראש השב”כ רונן בר וראש אמ”ן אלוף אהרון חליוה הגיעו לביקור משותף של מספר שעות במצרים, במהלכו ערכו פגישות משותפות עם עמיתיהם המצרים. הפגישות עסקו במגוון נושאים ביטחוניים בהקשרי המלחמה. הביקור מגיע על רקע הפרסומים האחרונים, אשר הצביעו על מתיחות בין המדינות, ונועד להדק את היחסים הביטחוניים והמודיעיניים בעת הרגישה הזו ובפרט לקראת ההתקרבות לחודש רמדאן.

ראשי המודיעין דנו בפגישה גם במתן פתרונות עתידיים למעבר רפיח ובפתרונות מיידים להכנסת הציוד ההומניטרי, וזאת מבלי שחמאס ישתלט עליו. כמו כן, דנו בסוגיות הנוגעות למשא ומתן לשחרור החטופים.

18:20 – שר הביטחון יואב גלנט קיים בקריית אתא הערכת מצב לנושא העורף בחיפה והתייחס לאיומים על תושבי הצפון. “יגיע השלב שהסבלנות שלנו תפקע, ופעולה כוחנית שתכפה את השקט בגבול הצפון תשפיע גם על מטרופולין חיפה. אנחנו ממשיכים להיערך, צוברים עוד ועוד יכולות כי לא כל הדברים פתורים, אבל הדברים נעשים היטב. אנחנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות של הסלמה רחבה – זה דבר שיכול לקרות”.

18:00 – בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר לערוץ אל-ערבי הקטארי כי בארגון שואפים להפסקת אש כוללת. “הגעה לעסקה בשלבים – מאפשרת להעריך כל שלב לפני המעבר לאחר. יש לשחרר אלפי אסירים מבתי הכלא הישראלים כחלק מעסקת החליפין. אנחנו פועלים בהסכמה ובתיאום עם הג’יהאד האיסלאמי ושאר הפלגים במהלך המשא ומתן”.

17:55 –  השר בני גנץ שוחח עם מפוני מטולה בבית מלון בטבריה, והתייחס לחזרתם העתידית לבתיהם. “דברים יחזרו לשגרה, למרות שזה הולך להיות אתגר”, אמר. “המלחמה כואבת ומדאיגה. זו תהיה מערכה ארוכה. החלטנו לשנות את המציאות בדרום ובהמשך בצפון. המערכה היא ארוכה ואנו חייבים להשיג את יעדיה.

“כשנגיד שאפשר לחזור מבחינה ביטחונית, אנשים יעשו את השיקול שלהם. אתם לא צריכים להיות מודאגים ממה שיקרה איתכם עכשיו. כשאפשר יהיה לשוב, נהיה שם עם מעטפת הגנה יותר גדולה ממה שהכרתם ויכול להיות שתהיה מערכה התקפית”.

17:20 – בכיר בארגון הטרור חמאס פירט בפני סוכנות הידיעות רויטרס על שלבי העסקה המתוכננת לשחרור החטופים. על פי הדיווח, העסקה תכלול 3 שלבים, כאשר בשלב הראשון ישוחררו נשים, ילדים ומבוגרים חולים, בשלב השני ישוחררו כל החיילים והחיילות ובשלב השלישי גופות.

עוד על פי הדיווח, הבכיר טען שמספר האסירים הפלסטינים שישוחררו כחלק מהעסקה טרם נקבע. לטענתו, הדבר ייקבע במהלך המשא ומתן. לטענתו, הלחימה בשני הצדדים תעצור במהלך כל שלבי העסקה.

14:30 – ITA האיטלקית תשוב ב-1.3.24 ותפעיל 3 טיסות בשבוע בקו תל אביב-רומא.

14:07 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

14:00: שר הביטחון יואב גלנט קיים סקירה ביטחונית בפני ועדת החוץ והביטחון בלשכתו בקריה בתל אביב: “העבודה של חיסול תשתיות הטרור והמנהרות היא קשה, מורכבת, יש בה מחירים, אבל היא סופית ואנחנו הולכים ומתקדמים בעניין הזה”.

לדברי גלנט, “לישראל יש שתי מטרות: חיסול חמאס והשבת החטופים. התנאי לממש זאת הוא אחדות ברמה הלאומית וגם ברמה השלטונית-פוליטית”. הוא שיגר גם מסר לשר סמוטריץ’ שדיבר בימים האחרונים על אפשרות של ממשל צבאי ישראלי ברצועת עזה: “אחרי המלחמה אני חושב שברור לחלוטין שחמאס לא ישלוט בעזה. ישראל תשלוט צבאית – אבל לא תשלוט אזרחית. גם בג’נין אנחנו לא שולטים אזרחית”.

13:46 – על רקע איומי בן גביר – ראש האופוזיציה יאיר לפיד: “הבטחתי למשפחות החטופים ואני חוזר על הבטחתי: אנחנו ניתן לממשלה רשת בטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם ומשפחתם. זו מחויבותנו לחטופים ולמשפחותיהם, זו התחייבותנו”.

גורם במפלגת יש עתיד אף הוסיף כי לפיד הביע נכונות להיכנס לממשלת החירום לפרק זמן קצוב.

13:30 – 100 גופות של פלסטינים הוחזרו לרצועת עזה.

13:20 – בנו של ברוך מרזל, איש חברון, נפצע אמש בעזה מרסיס בפנים – מצבו קל. נכנס בקרוב לניתוח בבית החולים ברזילי.

13:20 – ראש השב”כ רונן בר נפגש בקהיר עם ראש המודיעין המצרי.

13:10 – דיווח פלסטיני: כטב”ם של צה”ל כרז לפלסטינים בח’אן יונס להתפנות מיד לאזור אלמוואסי ממערב לעיר

12:35 –  השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפרסומים על מתווה חדש לעסקת חטופים נוספת שגובש בפריז ואיים כי היא תביא לפירוק הממשלה: “עסקה מופקרת = פירוק הממשלה”, צייץ בטוויטר.

12:25 – משפחות חטופים ופעילי תנועת צו 9 הגיעו לחסום את מעבר ניצנה ולמנוע ממשאיות הסיוע להיכנס לתוך רצועת עזה. בתנועה הבהירו: “החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת מכאן”.

בדרכם למעבר המוחים נתקלו במחסומים של המשטרה. מהתנועה נמסר: “אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים לאורך כל הדרך – הגיעו המפגינים למעבר”.

11:50 – ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בתגובה ראשונה על ההצעה בפסגת בפריז: בתהליך של בחינה והגשת התגובה – על בסיס עצירת המלחמה. לדברי הנייה, הנהגת הארגון קיבלה הזמנה לביקור בקהיר כדי לדון בהצעה שעלתה בפסגת פריז ובדרישות כדי ליישומה. הוא הוסיף כי בחמאס “פתוחים לדון בכל יוזמה או הצעה רצינית, בתנאי שיובילו להפסקה כוללת של המלחמה”.

11:45 –  שוטרים חסמו את משפחות החטופים ופעילי תנועת צו 9 שהיו בדרכם מעבר כרם שלום בניסיון לחסום את כניסתן של משאיות הסיוע לרצועה.

11:35 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 19 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.  כוחות חטיבת מנשה פעלו במקביל במחנות הפליטים טול כרם ונור א שמס לחשיפת צירים מחשש שהוטמנו מתחתם מטענים לפגיעה בכוחותינו. בעיר שכם שבחטיבת שומרון נעצרו שלושה מבוקשים.

בכפר עין עריק עצרו הכוחות שלושה מבוקשים, איתרו והחרימו עשרות אלפי כספי טרור. בכפר עזון  הושמדו מטענים שאותרו על ידי הכוחות. בכפר תרקומיא  אותרו והוחרמו אמצעי לחימה.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. מאז תחילת הלחימה הוחרמו מעל 500 נשקים באוגדה.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,980 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

11:10 – חדשות 12:  בפעם השישית מאז החלה המלחמה – שר החוץ בלינקן יגיע לישראל בסוף השבוע.

11:00: גלעד ארדן לחדשות 13: “קורא לעצור באופן מיידי את האספקה ההומניטרית לעזה – כבר מעכשיו”.

10:45 – ה-BBC: דיוויד קמרון, שר החוץ של בריטניה, אמר כי מדינתו שוקלת להכיר במדינה פלסטינית יחד עם בעלות בריתה והאו”ם. לדבריו, בריטניה תומכת ברעיון שתי המדינות ומחפשת דרכים לקדם זאת. הכרה במדינה פלסטינית עשויה להפוך את התהליך הזה לבלתי ניתן לחזרה.

09:40 – עדכון במצבו החייל שנפצע אתמול בפיגוע בחיפה:  בהכרה מלאה ומאושפז להשגחה בטיפול נמרץ.

09:35 – היום השביעי ברציפות: מפגינים הגיעו למעבר כרם שלום למנוע כניסת משאיות סיוע לעזה

09:00 – יו”ר הכנסת ימריא לביקור מדיני בארה”ב, יחד עם משלחת משפחות חטופים

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה”ב, שבו הוא עתיד להיפגש עם יו”ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג’ונסון. יחד איתו ימריאו גם אמילי הנד בת ה-9, ששוחררה משבי חמאס, ואביה תומאס; צביקה ואפרת – הוריו של איתן מור שנחטף מהמסיבה ברעים ועדיין נמצא בשבי; עלי אלזיאדנה, שאחייניו אעישה ובליאל שוחררו, אך אחיו יוסף ואחיינו חמזה שנחטפו ממקום עבדותם ברפת של קיבוץ חולית – נותרו בשבי.

כמו כן צפויים להצטרף גם חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה: ח”כ יולי אדלשטיין, ח”כ אפרת רייטן וח”כ עידן רול. בכנסת הבהירו: “מטרת ביקורה של המשלחת המצטרפת ליו”ר הכנסת היא לבסס את האקלים הפרלמנטרי, המדיני וההסברתי בקרב מחוקקים וקובעי מדיניות בארה”ב למען מטרות המלחמה – מיטוט היכולות הצבאיות והמדיניות של חמאס והחזרת כל החטופים”.

06:30 – פוליטיקו: בבית הלבן ובפנטגון שוקלים מספר פעולות תגמול אפשריות בתגובה לתקיפת המל”ט בירדן. בין היתר נשקלת פגיעה בבכירים איראנים או בנכסים ימיים איראניים במפרץ הפרסי. בטהרן מבהירים כי פגיעה באיראן עצמה תיחשב מבחינתם לקו אדום.

03:30 – ניו זילנד הודיעה על עצירת המימון לאונר”א: ראש הממשלה כריסטופר לקסון אמר כי ההאשמות שהוצגו הן “חמורות ביותר” וכי הסיוע הכספי מושעה. עוד דווח בתקשורת המקומית שלקסון הודיע כי שר החוץ של המדינה הוא זה שיחליט מתי אפשר לחזור ולהעביר לסוכנות הסעד מימון, והצהיר שזה: “ייקח כמה זמן שזה ייקח”.

02:10 – על רקע המתיחות בים סוף: שר החוץ הבריטי יבקר בעומאן וייפגש עם מקבילו. השניים ידונו על הפעולות של הממלכה נגד תקיפות החות’ים ועל המתיחות במזרח התיכון.

01:35 –  בעזה מדווחים: תקיפות אינטנסיביות של צה”ל באזור בית החולים נאצר שבמערב חאן יונס, בנוסף לתקיפות באזור רפיח.

01:35 –  הפנטגון הודיע כי נמצאו “עקבות” של חיזבאללה במתקפת הכטב”ם בירדן שבה נהרגו שלושה לוחמים אמריקנים ועוד לפחות 40 נפצעו. במקביל, בפנטגון הדגישו: “אנחנו לא מעוניינים במלחמה עם איראן, ולא חושבים שגם היא מעוניינת בכך”.

01:00 –  תם דיון קבינט המלחמה שעסק בסוגיית החטופים.

01:00 – דובר צה”ל בשפה הערבית עם פרסום לא שגרתי: “מחבל חמאס נכנע ללוחמת ישראלית  בתוך רצועת עזה”.

00:01 – הפלשתינים מדווחים על כניסת כוחות גדולים לטול כרם. כוחות צה״ל ומג״ב פועלים כעת במחנה הפליטים נור א-שמס שבמנשה במבצע לסיכול טרור.

00:01 – דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג’ון קירבי מאשר: “הישראלים משתמשים פחות בחיל האוויר”.

00:01 –  מזכיר המדינה בלינקן: “רואה “תקווה אמיתית” לעסקה לשחרור חטופים מעזה לאחר השיחות בפריז. ההצעה שעומדת על הפרק “חזקה ומשכנעת”, ומציעה שוב תקווה שנוכל לחזור לתהליך הזה. אבל חמאס יצטרך לקבל החלטות משלו”.

00:01 –  חמאס דחה את מתווה הכניעה של ישראל לעסקת החטופים – ודורש כניעה מוחלטת: “יש לעצור את המלחמה ולהסיג את צה”ל מעזה”.

00:01 –  129 משאיות סיוע נכנסו היום לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, זאת לאחר שהמפגינים שחסמו במשך ימים את המעבר, נבלמו על ידי המשטרה והצבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות