העיתונאי תומאס פרידמן: כך פעלתי ‘לפוצץ’ את ממשלת נתניהו מבפנים

העיתונאי מ'הניו יורק טיימס', המקורב לביידן, סיפר כי פעל ללחוץ על הסעודים להקשיח את הנורמליזציה עם ישראל לטובת הפלשתינים, כדי לגרום להפלת ממשלת הימין: ""אני ניסיתי לוודא שהתנאים בהם ערב הסעודית ינרמלו עם ישראל, יהיו גבוהים מספיק, כדי שהם יפוצצו את הממשלה"
חרדים 10
כ' שבט התשפ"ד / 29.01.2024 22:45

תומאס פרידמן, עיתונאי ‘הניו יורק טיימס’ המקורב מאוד לממשל ביידן ולנשיא עצמו, אמר לאחרונה בריאיון כי הוא פעל רבות לגרום לסעודיה “להחמיר” את התנאים לקראת הנורמליזציה עם ישראל על מנת “לפוצץ” את ממשלת נתניהו.

לפי חשיפה של ישי פרידמן, כתב התחקירים של ערוץ 14, העיתונאי האמריקני אמר את הדברים בהקשר של הטבח שבצע  חמאס. הוא טען כי אחד הטריגרים לפעולת חמאס היה הסכם הנורמליזציה שהחל להתגבש בין ישראל לסעודיה – אותו איראן וחמאס ביקשו להרוס.

בשלב הזה אמר פרידמן כי הוא פעל ללחוץ על סעודיה, בדרכו שלו, “להחמיר” את התנאים כלפי ישראל בסוגיה הפלשתינית על מנת שממשלת נתניהו תתפרק מבפנים.

“מוחמד בן סלמן, יורש העצר הסעודי”, סיפר פרידמן, “העלה את ההצעה הבאה לממשל ביידן: עסקת ביטחון בין ארה”ב לסעודיה, גישה לנשק אמריקני ברמת נאט”ו, הגבוהה ביותר, בתמורה או בצירוף נורמליזציה סעודית עם ישראל, על הבסיס של מחויבויות מסוימות מצד ישראל על החייאת תהליך השלום.

“אני ניסיתי לוודא בקול שלי, בדרך שלי, שהתנאים בהם ערב הסעודית ינרמלו עם ישראל, תנאים ברמה של מה היא תעשה לטובת הפלשתינים ותהליך השלום. ההתמקדות שלי הייתה לוודא שהתנאים האלה יהיו גבוהים מספיק, כדי שהם יפוצצו את הקבינט של נתניהו”.

פרידמן נחשב לעיתונאי המקורב מאוד למפלגה הדמוקרטית, ולנשיאים ג’ו ביידן ולברק אובמה.

הוא מבקר מזה שנים רבות את נתניהו ומפלגות הימין בישראל.

בתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית השווה פרידמן בין ארגון הטרור חיזבאללה למפלגות הדתיות והימניות בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות