כשני שליש ממחבלי חאן יונס חוסלו, בכירים בורחים ממתחם למתחם • צפו

הנהגת חמאס, מוקפת בחטופים ישראלים, נמצאת בבריחה ובתנועה מתמדת מתחת לקרקע • מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס: ״פעם ראשונה בהיסטוריה של המלחמות נלחמים בתמרון סימולטני - לחימה בעל ובתת קרקע במקביל" • "זו הייתה הממלכה של המג"ד והוא במנוסה, ברח"
חיים טוויל
י"ט שבט התשפ"ד / 29.01.2024 19:00

צה”ל נמצא בימים אלה בעיצומה של הלחימה בח’אן יונס: ביממות האחרונות נעצרו 340 מחבלי חמאס, ועד כה חוסלו שם 3,000 מחבלים – כשני שליש מכוחו של חמאס באיזור בח’אן יונס. במקביל ללחימה על הקרקע, צה”ל נלחם גם במנהרות ומחסל מתחת לקרקע מאות מחבלים.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

נתון  נוסף: 339 מחבלים נעצרו בשבוע האחרון במסדרון ההומניטרי, בזמן שניסו להימלט ממחנה הפליטים של חאן יונס, אך כוחות צה״ל הצליחו לשים עליהם את היד. כ-105,000 עזתים התפנו בציר ההומניטרי ממחנה הפליטים של חאן יונס דרומה.

בצה״ל מעריכים כי הנהגת חמאס, מוקפת בחטופים ישראלים, נמצאת בבריחה ובתנועה מתמדת מתחת לקרקע בדרום הרצועה.

במהלך הלחימה בחאן יונס פשטו צוותי הקרב של אוגדה 98 על מאות תשתיות טרור ומוצבי חמאס.

התשתיות כללו את מפקדות הגדודים, מתחמי אימונים של ארגון הטרור חמאס, מוצב תקשורת, חמ״ל חטיבת חאן יונס, בניין המודיעין הצבאי, מפעל משמעותי לייצור רקטות ומשרדים של בכירים רבים, לרבות משרדו של יחיא סינוואר.

הלחימה בחאן יונס מתאפיינת בתמרון סימולטני משולב מעל הקרקע ובתת קרקע.

רק הלילה התקדמו לוחמי צה״ל מרחק של כקילומטר  בלילה אחד מתחת לקרקע. זאת לאחר שצה״ל פיתח בשבועות האחרונים שיטות לחימה חדשות ללחימה במנהרות.

עד כה אותרו והושמדו מאות פירים, אשר חלקם מובילים לתוואים אסטרטגים משמעותיים של חמאס. בנוסף, חוסלו מאות מחבלים בתת קרקע, בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר. הכוחות והיחידות המיוחדות מתקדמים באופן משמעותי בתווך התת קרקעי בחאן יונס.

מדברי מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס: ״אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני – לחימה בעל ובתת קרקע במקביל, בייחודיות ובמקצועיות, בשיתוף פעולה של כוחות מיוחדים, קומנדו וצוותי הקרב האוגדתיים. מחבלי חמאס במנוסה, אנחנו פוגעים בהם ופוגעים בתשתיות שלהם בעל קרקע ובתת קרקע״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות