ח”כ ליברמן: “ישראל חייבת להפסיק להיות ‘ילד הכאפות’ של האזור”

יו"ר ישראל ביתנו קורא לנקוט נחישות מול מצרים בכל הקשור לשליטה ישראלית בציר פילדלפי - שהממשל בקהיר מתנגד לה "במהלך השנים, עמדנו תמיד לצד מצרים, תוך סיוע לה בכל עת ובכל מקום. ישראל חייבת להפסיק להתרפס בפני השכנות שלנו, גם מצרים וגם ירדן"
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשפ"ד / 28.01.2024 17:14

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, קורא  הערב (ראשון) למערכת המדינית לפעול להבטיח את ביטחונה של ישראל – גם אם הדבר יהיה סותר לאינטרסים של מצרים בעזה.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

“במהלך השנים, מדינת ישראל עמדה תמיד לצד מצרים, תוך שהיא מסייעת לה בכל עת ובכל מקום. דוגמה בולטת לכך, היא כאשר מצרים התקשתה להילחם במדינה האיסלאמית בסיני ופנתה לישראל בבקשה לסיוע, כוחותינו פעלו באוויר וביבשה בכדי לסייע לה.

כשמצרים ביקשה להגדיל את הסד”כ של כוחותיה בסיני, בגלל האתגרים הביטחוניים עמם היא התמודדה ולמרות שזה נגד את הסכם קמפ-דייוויד, ישראל נענתה לבקשתה. גם כשהתבקשנו לעזור בגבעת הקפיטול בוושינגטון, לא היססנו לרגע”, כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף: “עם זאת, במצב הנוכחי, כאשר ישראל נאבקת על ביטחונה, מצרים נעמדת על הרגליים האחוריות ומתנגדת לפעילות צה”ל ברפיח ובציר פילדלפי. יתר על כן, מצרים לא נקטה בצעדים משמעותיים בכדי למנוע את ההברחות הרבות מעל ומתחת לציר פילדלפי”.

ליברמן סבור שזו העת שישראל צריכה להיות נחרצת יותר מול שכנותיה: “ישראל חייבת לפעול אך ורק על מנת להבטיח את האינטרסים הביטחוניים שלה, ואם מצרים תחליט לשבור את הכלים, גם מדינת ישראל תהיה צריכה לנקוט בצעדים בהתאם.

“ישראל חייבת להפסיק להיות ילד הכאפות של האזור, חייבת להפסיק להתרפס בפני השכנות שלנו, גם מצרים וגם ירדן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות