מוכנים לפקודת “מלחמה”: בצה”ל סיימו תרגילי לחימה בלבנון • שוטף

ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, פינלנד, איטליה, הולנד ובריטניה הודיעו על עצירת המימון לאונר"א, אחרי שהתברר שחלק מעובדיו נטלו חלק בטבח הנורא ב-7 לאוקטובר • אונר"א על הקפאת הכספים לארגון: "מזעזע" • חיל האוויר תקף הערב כמה מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ז שבט התשפ"ד / 27.01.2024 20:33
היום ה-113 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

23:00 –  גם גרמניה וסקוטלנד החליטו להשעות את המימון לאונר”א.

22:35 – דיווחים בלבנון: גל תקיפות בדרום המדינה

22:30 – הנציב הכללי של ארגון אונר”א – סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו”ם, התייחס להקפאת הכספים לארגון מצד מדינות וכינה זאת “מזעזע”. לדבריו, הקפאת הכספים מאיימת על העבודה ההומינטרית באזור, כולל ברצועה.

המהלך של המדינות נגד אונר”א הגיע לאחר שנחשף כי עובדים בארגון השתתפו בטבח 7 באוקטובר. ארצות הברית הייתה הראשונה להודיע על הפסקה זמנית של המימון – ומדינות נוספות הצטרפו.

21:50 – עשרות פרשי משטרה הרחיקו מאות המוחים ברחוב קפלן בתל אביב, שהגיעו למקום כדי להפגין נגד הממשלה. כמה מפגינים נעצרו במקום. מוקדם יותר, המפגינים מחו בכיכר הבימה בתל אביב. המשטרה עדכנה שחמישה מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר, וחשוד נוסף נעצר בחשד לתקיפת שוטר.\

21:05 – השר גדעון סער בערוץ 13: “על ישראל לתבוע את איראן בהאג – מדינה שפועלת ומקדמת באופן גלוי השמדת עם. יש לעבור למתקפה מדינית, הסברתית ומשפטית. יש שפע ראיות הכוללות התבטאויות של בכירי איראן בזכות השמדת ישראל. זאת, בנוסף למימון, אימון וחימוש של ארגוני טרור – דוגמת החמאס והג׳יהאד האיסלמי – שחרטו על דיגלן את השמדת ישראל וביצעו את טבח ה-7 באוקטובר. בכוונתי לפעול ולהאבק על כך”.

21:05 – אחרי ארה”ב, קנדה, איטליה, אוסטרליה, בריטניה ופינלנד – גם בהולנד הודיעו שיעצרו זמנית את כספי הסיוע לאונר”א.

19:00 – כחלק מתהליך הגברת המוכנות בגבול הצפוני נערכו בפיקוד הצפון בשבוע האחרון אימונים אינטנסיביים לחיזוק הכשירות והמוכנות ליום פקודה. במסגרת תכניות האימונים של גדודי המילואים בקו הצפון בחודשים האחרונים, תרגלו לוחמי חטיבת הצנחנים הצפונית (226) המהווה חלק מעוצבת ׳המפץ’ (146) וכוחות הנדסה לחימה במרחב שכונות צפופות ובנויות, בתנאי מזג אוויר חורפיים ובמתווה שטח צפוני.

הלוחמים התאמנו מרמת המחלקה ועד צוותי הקרב הגדודיים בשילוב טנקים, לוחמי חי”ר, הנדסה ותותחנים. עד כה, המרכז הלאומי לאימוני יבשה, ביצע למעלה מ-100 ימי אימון בהם למעלה מ-40 תרגילים גדודיים ומעל 100 תרגילים פלוגתיים.

סגן מפקד חטיבה 226, סגן-אלוף (מיל’) יהודה: ״למרות מזג האוויר החורפי, הגשום, הבוץ והערפל ולאחר 113 ימי לחימה בהגנה בגבול הצפון ביצענו השבוע סדרת תרגילים קשים ומורכבים כדי לחזק את מוכנות החטיבה. הרוח של המפקדים והלוחמים איתנה, המקצועיות ברמה גבוהה מאוד ומוכנים לכל משימה אשר תבוא עלינו. לאחר השבוע הזה, אני יכול להגיד בלב שלם- אנחנו מוכנים”.

18:05 – ה’ניו יורק טיימס’: דיפלומטים ובכירים מכ-10 ממשלים שונים מנסים לגבש מערך עסקאות על מנת לסיים את המלחמה ולענות על שאלת “היום שאחרי”. בין ההצעות: החלפת למעלה מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בידי חמאס לצורך הפסקת אש, והשבת אלפי פלסטינים עצורים בבתי הכלא בישראל.

הצעה נוספת היא לעצב מחדש את הרשות הפלסטינית, בדגש על שינוי ההנהגה והשתלטותה על עזה בתום המלחמה, תוך קבלת השלטון מישראל וחמאס. עוד פורסם בדיווח כי ישנם גורמים אמריקנים וסעודים הדוחפים את ישראל להסכים לתנאים להקמת מדינה פלסטינית, זאת בתמורה לקשרים רשמיים בין סעודיה לישראל.

17:55 – ארה”ב, קנדה, אוסטרליה, פינלנד, איטליה ובריטניה הודיעו על עצירת המימון לאונר”א, לאחר שנחשף כי לפחות  12 עובדי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו”ם לפליטים פלסטיניים לקחו חלק בטבח 7 באוקטובר.

•  חיל האוויר תקף הערב כמה מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, ובהן מבנה צבאי ועמדה צבאית במרחבי בליידא ומרווחין. בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון שלפי החשד עשתה את דרכה לשטח ישראל.

• בממשלת בריטניה הגיבו על החלטת בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג, שלפיה יוטלו צווי ביניים על ישראל: “אנו מכבדים את תפקידו ואת עצמאותו של בית הדין הבין-לאומי. עם זאת, הצהרנו שיש לנו חששות ניכרים לגבי תיק זה, שאינו מועיל במטרה להגיע להפסקת אש בת קיימא. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מול חמאס.

“השקפתנו היא שלא ניתן לתאר את מעשיה של ישראל בעזה כרצח עם, וזו הסיבה שחשבנו שההחלטה של ​​דרום אפריקה להביא את התיק הייתה שגויה ופרובוקטיבית. אנו מברכים על הקריאה של בית המשפט לשחרור מיידי של בני ערובה והצורך בסיוע נוסף לעזה. ברור לנו שצריך הפסקה מיידית כדי להכניס סיוע ולהוציא בני ערובה. אנחנו רוצים לבנות הפסקת אש קבועה, ללא חזרה ללחימה”.

•  דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי הודיע על מסדרון הומניטרי חדש במערב הרצועה: “צה”ל פתח בימים האחרונים מסדרון הומניטרי מאובטח כדי לאפשר לתושבי מערב ח’אן יונס לנוע מערבה מאזור הלחימה לאזור ההומניטרי באל-מואצי – ועברו בו עשרות אלפי תושבים”. הוא פתוח למעבר עזתים עד לשעה 16:00.

עוד חשף סא”ל אדרעי כי במהלך פינוי העזתים, תושבים מהרצועה ששוחחו עם לוחמי צה”ל, ציינו בפניהם כי “חמאס מונע מהם לצאת מהאזור תוך שימוש באיומים ובאלימות”.

•  החות’ים שיגרו אתמול בערב טיל שפגע במכלית הנפט הבריטית Marlin Luanda מדרום-מזרח לעדן שבתימן. כתוצאה מהפגיעה, אש בערה בכלי השיט משך 18 שעות, ובפעם הראשונה מאז החלו התקיפות של החות’ים – צוות הספינה נאלץ לנטוש אותה. על פי דיווח בתקשורת ההודית, ספינת מלחמה של הצי ההודי סייעה במאמצי הכיבוי.

• הפלסטינים מדווחים כי בעקבות התנועה מח’אן יונס לרפיח בימים האחרונים, מספר העזתים ברפיח גדל לכ-1.4 מיליון. זאת לאחר שבימים האחרונים צה”ל מעמיק את הלחימה, ובעקבות כך תושבים רבים נמלטים לעיר הדרומית ביותר ברצועה. עד היום ההערכות היו כי ברפיח יש כ-1.3 מיליון תושבים, וכעת המספר גדל משמעותית.

•  דובר צה”ל הודיע כי לוחמי חטיבת הקומנדו פשטו על מוקדי טרור במערב העיר, וחיסלו חוליות נ”ט ומחבלים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. בנוסף, הלוחמים פשטו על ביתו של אחד ממקורביו של סינוואר ואיתרו במקום נשקים. לוחמי היחידה זיהו מחבלים חמושים שנערכו להתקפה ולירי RPG אל עבר כוחות, בעקבות ירי של הלוחמים לעברם, המחבלים נמלטו למבנה סמוך.

•  מקורות במצרים המעורים בקשר שבין קהיר לירושלים אמרו ל”וול סטריט ג’ורנל” כי היחסים בין המדינות נמצאים כעת בנקודת השפל הגדולה ביותר בשני העשורים האחרונים. על פי הדיווח מפי גורמים מצריים, נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי לא שוחחו בשבועות האחרונים, והנשיא המצרי דחה מספר שיחות מהמנהיג הישראלי.

בדיווח נאמר כי במצרים דנו בהחזרת השגריר מישראל בעקבות הטענות הישראליות בהאג, שמטילות את האשמה על המצרים בעיכוב מעבר הסיוע ההומניטרי לעזה. לצד זאת, צוין בדיווח כי למרות היחסים המדיניים הקשים, מצרים היא שותפה ביטחונית חשובה לישראל, כאשר מערכת היחסים בין המדינות אף סייעה בתיווך לקראת הפסקת האש שבה שוחררו כמאה חטופים וחטופות מידי מחבלי חמאס.

•  אזעקות צבע אדום הופעלו הבוקר בשדרות, באיבים ובניר עם. מעיריית שדרות נמסר כי זוהה שיגור של רקטה אחת שנפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות