לוחם המילואים רס”ם אלירן יגר הי”ד, בן 36, נהרג בקרבות בעזה

ביום ה-3 ברצף: מפגינים מונעים כניסת משאיות דרך כרם שלום צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו בח'אן יונס, דירות מבצעיות הושמדו • בצפון: מטרה חשודה יורטה מעל הים התיכון ליד המושב לימן • אחרי יממה וחצי בלי אזעקות בצפון: התרעה במושב מרגליות שבאצבע הגליל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"ד / 26.01.2024 02:46
היום ה-112 למלחמה I עדכונים שוטפים:

13:25 – חצי שעה לפני פרסום הפסיקה של בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג בעניינה של ישראל, נשיא טורקיה ארדואן אמר: “מצפה שבית המשפט יפסוק שישראל ביצעה רצח עם”. במקביל, דובר ממשלת גרמניה, שהודיעה שהצטרפה להליך המשפטי בהאג כצד שלישי לצידה של ישראל, הודיעה שהיא תכבד כל החלטה של בית הדין – כולל צעדי חירום נגד ישראל.

13:05 –  Ynet: גורם מדיני בכיר מאשים כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט למנוע את הכנסת משאיות הומניטריות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. “החלטת המשטרה לאפשר את חסימת המשאיות בכרם שלום היא החלטה פוליטית של השר בן גביר שנועדה לפגוע בהחלטת הקבינט”, אמר הגורם.

בשלושה ימים האחרונים נערכו הפגנות של משפחות החטופים במעבר כרם שלום, כך שבמשך שעות לא נכנסה אף לא משאית אחת לרצועת עזה עם קמח וסיוע הומניטרי.

12:55 – מרכז הסחר הימי הבריטי (UKMTO) עדכן על שיגורי טילים במרחב מצר באב אל-מנדב, ככל הנראה בשני אירועים שונים, סמוך לנמל עדן וסמוך לנמל חודידה בתימן. על פי הדיווחים זוהו פגיעות ופיצוצים במים, אין נזק ואין נפגעים. בנוסף, דווח שכוחות הקואליציה הימית המערבית מגיבים לאירועים.

12:50 –  לשכת ראש הממשלה מגיבה לדיווח לפיו הנשיא האמריקני ג’ו ביידן הבהיר לנתניהו כי לא יתמוך בישראל אם הלחימה בעזה תימשך עוד שנה ויותר.

“ראש הממשלה נתניהו מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן והבהיר בשיחה עימו שישראל נחושה להמשיך במלחמה עד להשלמת כל יעדיה”, נמסר מלשכת נתניהו.

12:05 – צה”ל התיר לפרסום כי רס”ם (מיל’) אלירן יגר הי”ד, בן 36 מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 8170, חטיבת גבעתי, נפל אתמול במהלך היתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה.

הלוויתו תיערך ביום ראשון בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי ‘קרית שאול’ בתל אביב.

בנוסף, לוחם ביחידת עוקץ נפצע שלשום באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה כתוצאה מפיצוץ מטען. הודעה נמסרה למשפחתו.

מאז 7 באוקטובר נפלו 557 חיילי צה”ל. 220 מהם נהרגו ברצועה מאז שהחל התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר.

11:45 – במהלך הלילה לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו חמישה מחבלים מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במחנה בקלנדיה עצרו הכוחות שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו שישה כלי נשק, ביניהם נשקים מסוג M-16 אקדחים ותחמושת.

הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים נוספים בכפר עראבה. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

11:30 – ראש הממשלה פנה לנשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, וביקש ממנו לסייע בשחרורם של החטופים הישראלים, כך דווח בכלי תקשורת במדינה. במכתב ששלח ראש הממשלה לנשיא, הובהר כי בין החטופים השוהים בשבי בתוך רצועת עזה, ישנו בעל אזרחות קולומביאנית – אלקנה בוחבוט. נשיא קולמביה מרבה לתקוף את ישראל.

10:45 –  מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון חתם על צווי סגירה ל-3 בתי עסק במרחב שרון לאחר שהעסיקו שוהים בלתי חוקיים מיהודה ושומרון

09:30 – ביום השלישי ברציפות: מעבר כרם שלום נחסם הבוקר בידי מפגינים שניסו למנוע את הכנסת משיאות האספקה לרצועת עזה. “אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור”, נמסר מתנועת צו 9 שמובילה את המחאה.

08:55 – מערכת ההגנה האווירית יירטה מטרה אווירית חשודה מעל הים התיכון באזור מושב לימן

08:40 –  הלחימה העצימה בח’אן יונס ממשיכה, ולוחמי צה”ל חיסלו עשרות מחבלים לצד דירות מבצעיות ואמצעי לחימה. לוחמי מגלן זיהו חוליית מחבלים שביצעה ירי נ”ט לעבר כוחות צה”ל, והכווינו מטוס קרב שתקפו וחיסלו את החוליה. לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו חוליה של שישה מחבלים שאיימה על הכוחות באמצעות סיוע מירי טנקים וצלפים.

08:10 – שר הביטחון גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. גלנט ואוסטין דנו בהתקדמות הלחימה בעזה ובמאמצים להשבת החטופים. שר הביטחון הביע את הערכתו על המעורבות האמריקנית במאמצים להשבת החטופים, והדגיש שללחץ האמריקני יש חשיבות רבה.

השניים שוחחו גם על הלחימה בגבול הצפון, וגלנט הדגיש כי המשך התוקפנות וסירוב חיזבאללה לנסיגת כוחותיו ממרחב הגבול מקטינה את האפשרות להגעה לפתרון מדיני – למרות תמיכתה של ישראל בפתרון זה.

08:00 – אחרי יממה וחצי בלי אזעקות בצפון: התרעה במושב מרגליות שבאצבע הגליל. שתי נפילות זוהו בשטחים פתוחים באזור מרגליות, ללא נפגעים או נזק.

04:30 – מחלקת המדינה של ארה”ב: שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, והשרה ליחסים בין-לאומיים ולשיתוף פעולה של דרום אפריקה, נלדי פאנדור, שוחחו על המצב בעזה. הם דנו בצורך להגן על חיי אזרחים, להבטיח סיוע הומניטרי, לפעול למען שלום אזורי מתמשך המבטיח את ביטחון ישראל וקידום הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

השר הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להבטיח שאירועי הטרור שהתרחשו ב-7 באוקטובר לא יחזרו בשנית. בנוסף, הם דנו בחשיבות שבשיתוף הפעולה בין ארצות הברית לדרום אפריקה.

02:35 – משלחת מטעם הרשות הפלשתינית תגיע היום לבית הדין  בהאג כדי להשתתף בדיון שבו צפויה להימסר ההחלטה בעניין התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל על המלחמה בעזה. במשרד החוץ הפלשתיני הודיעו כי תיערך מסיבת עיתונאים משותפת של המשלחות הפלשתינית והדרום אפריקנית עם סיום הליכי הקראת ההחלטה.

00:05 –   הפייננשל טיימס: משרד החוץ פנה השבוע לשגרירויות ונציגויות זרות בישראל וביקש מהן לוודא שיש ברשותן גנרטורים לגיבוי ומכשירי טלפון לווייני. בהודעה שנשלחה נכתב כי משרד החוץ “אוסף את המידע כהיערכות לתרחיש של הסלמה ביטחונית שתביא להפסקות חשמל נרחבות”.

00:01 –  רויטרס:  ארה”ב הקימה ערוץ עם ישראל המתמקד באיסוף מידע על תקריות בעזה שבהן נהרגו או נפצעו אזרחים בלתי מעורבים בלחימה ברצועה. ערוץ התקשורת הוקם אחרי פגישה של שר החוץ האמריקני בלינקן עם קבינט המלחמה מוקדם יותר החודש, במהלכה  הוא הביע דאגה על מותם של אזרחים והוסיף שארה”ב זקוקה לתשובות.

00:01 – הוול סטריט ג’ורנל: הודו פורסת כוח ימי בים האדום עקב איומים על נתיבי השיט מהחות’ים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות