בגלל המחאה: גם היום אף משאית לא נכנסה דרך כרם שלום לעזה

צה"ל בגל תקיפות נרחב בלבנון: בין היעדים - שדה תעופה איראני • חיזבאללה שיגר כטב"מים לסוללת כיפת ברזל בעמק החולה • לראשונה אחרי 4 ימים: צבע אדום בעוטף • דו"צ בערבית: "תושבי עזה דורשים מחמאס, שחילק ממתקים ב-7 באוקטובר, להפסיק את המלחמה" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ו שבט התשפ"ד / 25.01.2024 02:19
היום ה-111 למלחמה I  עדכונים שוטפים:

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

19:05 – לאחר שהרמטכ”ל הרצי הלוי שיגר מכתב למבקר המדינה וטען כי “ביקורת תסיט את קשב המפקדים” – מתניהו אנגלמן משיב: “הכשלים החמורים שהובילו לאירועי ה-7.10 מחייבים בדיקה עמוקה ונוקבת של ביקורת המדינה על כלל הדרגים – המדיני, הצבאי והאזרחי”.

במכתב מפורט, הסביר המבקר שאין בכוונת הביקורת לפגוע במאמץ המלחמתי, והדגיש: “במשך התקופה הזו, הנחיתי את כלל צוותי הביקורת במשרד מבקר המדינה שלא לקיים סיורים בבסיסי צה”ל ופגישות עם גורמים בצה”ל על מנת שלא להסיט את הקשב של צה”ל מהמלחמה”.

בנוסף, על רקע ועדת הבדיקה הפנימית בצה”ל שמתוכננת לקום, הבהיר המבקר: “יש חשיבות בקיומם של תחקירים ותהליכי הפקת לקחים בכלל הגופים, ובפרט בצה”ל, אך הם אינם באים להחליף את ביקורת המדינה”.

18:50 – לאחר שמשפחות החטופים ו’צו 9′ חסמו את מעבר כרם שלום במשך שעות – יום שני ברציפות שאף משאית לא נכנסה היום דרך כרם שלום לעזה, ובודדות נכנסו דרך מעבר ניצנה. המשפחות חסמו את מעבר שיירות האספקה והסיוע לחמאס וקראו: “אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר”.

בשבוע הבא המחאה צפויה להתגבר והשיבושים צפויים להימשך.

18:35 – הוושינגטון פוסט: ויליאם ברנס, ראש ה-CIA, יגיע לאירופה בימים הקרובים לצורך פגישה לקידום עסקת חטופים. במסגרתה ייפגש עם ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב”כ רונן בר, האלוף במיל’ ניצן אלון, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר.

הקבינט מכונס הערב לדיון על סוגיית החטופים.

18:30 – גורם רשמי בקטאר אמר לרשת NBC כי קטאר לא תחבל במאמצים בשיחות המשא ומתן לעסקת חטופים – בשל מחלוקות. “התיווך הוא על מנת להציל חיים של החטופים ושל האזרחים בעזה ולא על פוליטיקאים”.

דברי הגורם מגיעים לאחר שדובר משרד החוץ של קטר תקף את נתניהו, בעקבות ההקלטות ממפגש החטופים בהן נשמע ראש הממשלה אומר כי הוא “לא מודה לקטאר” וטוען כי היא “יותר בעייתית” מהאו”ם ומהצלב האדום.

18:10 – צה”ל תקף הערב תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון: טנקים תקפו שתי מטרות במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב, ומטוס קרב תקף מטרות נוספות במרחב כפר כילא ובמרחב בליידא.

17:50 – העזתים בהפגנה בח’אן יונס: “העם רוצה הפסקת אש! נתניהו וסינואר מספיק עם המלחמה”

חומת השתיקה בעזה מתחילה להיסדק: הפלסטינים יצאו להפגין בח’אן יונס עם דגלים לבנים – ודרשו להפסיק את המלחמה: “אנחנו רוצים שלום, אנחנו רוצים שלום. העם רוצה הפסקת אש! נתניהו וסינואר, מספיק עם המלחמה ומספיק עם ההרס”.

17:40 – צה”ל פיזר כרוזים באזור ח’אן יונס – וקרא לתושבים מכמה שכונות ומחנה הפליטים להתפנות לאזור ההומניטרי באל-מואסי. “צה”ל פועל בעוצמה באזור מגוריכם להשמדת חמאס, ראו הוזהרתם”.

16:40 –  הפלסטינים מדווחים: תקיפות של חיל האוויר על בית בבית לאהיא.

15:45 – שרת החוץ של פינלנד בביקורת חריפה על ישראל בראיון לרשת RND הגרמנית: “הזמן שלה להגנה עצמית עבר. הרשו לי להיות ברורה – די, פשוט די. האוכלוסייה האזרחית בעזה זקוקה להפסקת אש הומניטרית מיד”.

15:30 – סוכנות הידיעות בלומברג: ארה”ב ובריטניה יטילו סנקציות נוספות על החות’ים. מנהיג החות’ים: נמשיך עד שמזון ותרופות יגיעו לאנשים בעזה.

15:25 –  דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי על ההפגנה בח’אן יונס: “תושבי עזה דורשים מחמאס, שחילק להם ממתקים ב-7 באוקטובר, להפסיק את המלחמה שהטילו עליהם… המשך המלחמה של חמאס פוגע בראש ובראשונה בעזתים עצמם. אם לחמאס היה אכפת מהעזתים, הוא היה עוצר את המלחמה ומחזיר את הישראלים החטופים. מנהיגי חמאס בראשות סינוואר – הקשיבו לזעקות של בני עמכם”.

15:15 –   מטוסי קרב תקפו בצהרים שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמע׳ירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של  חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל.

מוקדם יותר היום שתי מטרות אוויריות עוינות של ארגון הטרור חיזבאללה נפלו סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.

בנוסף, צה״ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

15:02 –  צבע אדום בנחל עוז.

15:00 –  כחודש לפני המלחמה חשף שר הביטחון יואב גלנט חשף את תמונותיו של “שדה התעופה לטרור” שמפעילה איראן בלבנון – כ-20 קילומטר משטח ישראל.

היום כלי תקשורת בלבנון מדווחים: צה”ל תקף שלוש פעמים באזור אל-ג’בור, מקום שעל פי הדיווחים יש בו שדה תעופה איראני בדרום בקעת הלבנון. מדובר בתקיפה צפונית לליטני.   היקף הנזק והנפגעים עדיין לא ידוע.

“אפשר לראות בתמונות את דגל איראן, שמתנוסס על מסלולי הטיסה מהם מתכנן משטר האייתולות לפעול נגד אזרחי ישראל”, חשף גלנט כחודש לפני המלחמה. “במילים אחרות: האדמה – לבנונית, השליטה – איראנית, היעד – ישראל”.

14:50 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נטע עץ היום באוגדת עזה – מחנה רעים. במחנה ננטעו עצים לזכר נופלי הגדוד והאוגדה במלחמה. נתניהו נפגש עם תצפיתניות ולוחמי גדוד האיסוף נשר של אוגדת עזה, שפועלים בשגרה ובמלחמה לאיתור, חשיפה ותקיפת אויב, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

“החמאס בא לעקור אותנו, אנחנו נעקור אותו. חמאס בא להכחיד אותנו, אנחנו נכחיד אותו. אנחנו נעמיק את שורשינו בארצנו, אנחנו נעקור את אויבינו. אנחנו נהיה כאן, והם לא יהיו שם”, אמר נתניהו.

14:00 – עוצבת הקומנדו ממשיכה להעמיק את ההתקפה במעוז של מחבלי חמאס בלב מרחב ח׳אן יונס בשטח מאתגר במיוחד. התקדמות הכוחות לוותה בחיכוך עם חוליות מחבלים, אותם חיסלו כוחות צה״ל באמצעות ירי צלפים, הכוונת טילים מדויקים וירי טנקים.

לוחמי אגוז זיהו שלושה מחבלים חמושים וחיסלו אותם באמצעות שיגור טיל מדויק, ובפשיטה נוספת על מבנה חיסלו הלוחמים ארבעה מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר. צלפי אגוז ביצעו חיסולים מדויקים תוך הטעיית האויב וחיסולו במבצע ייעודי.

לוחמי יחידת מגלן חיסלו מחסלים מחבלים רבים בקרבות עזים, פשטו על יעדי טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. הלוחמים אף פשטו על מפקדה צבאית של מפקד המערך המודיעין של הג׳יהאד האיסלאמי-פלסטיני, ועל מפקדת חמאס בה איתרו כמויות רבות של מחסניות, כלי נשק, מכשירי קשר טקטיים, אמצעים לראיית לילה, מפות ומידע מודיעיני בעל ערך רב.

13:45 – חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לצפון וטוען: “שיגרנו שני כטב”מים מתאבדים לעבר עמדת הגנה אווירית ומשגר של כיפת ברזל באזור כפר בלום”.

13:25 – כאן חדשות: אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן, הוציא אתמול הנחייה חדשה למפקדי אוגדות בעזה, לפיה כל חייל בעזה יתקשר לפחות פעם בשבוע להורים. זאת, עקב תלונות רבות של הורים שילדיהם לא יצרו איתם קשר שבועות. חלק מהתלונות הגיעו למפקדי הצבא, שהסבירו שהלוחמים בתוך הרצועה עסוקים בלחימה והם בלי טלפונים ניידים.

13:15 –  משרד הבריאות בעזה של חמאס: 20 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפה אווירית בכיכר כווית במרכז הרצועה.

12:20 – עימות פיזי ומילולי פרץ בין כוחות צה”ל לשוטרים פלסטינים באזור בית לחם במהלך פעילות למעצר מבוקשים. העימות הסתיים והכוחות התפזרו.

12:15 – השר בצלאל סמוטריץ’: “קטאר היא הגורם המעכב את החזרת החטופים כקלף מיקוח לשימור שלטון חמאס”. הוא הבהיר כי שחרור חטופים יקרה רק בלחץ צבאי, “מי שאומר שאפשר להחזיר את החטופים בעסקה לא אומר אמת”.

11:45 – עשרות מוחים חוסמים הבוקר בגופם את מעבר כרם שלום בדרישה למנוע כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה.

10:50 – כוחות צה”ל פעלו הלילה במחנה הפליטים ג’נין לחשיפת צירים ועצרו שישה מבוקשים. במהלך הפעילות מחבל שירה לעבר הכוחות חוסל ומחבל אחר נתפס ונעצר.

10:41 – אחרי 4 ימים ללא ירי מעזה: צבע אדום בנתיב העשרה שבעוטף

10:35 – פיצוצים בעמק החולה, בלי אזעקות. נבדק אם מדובר בנפילת רקטות או כטב״מים שנשאו חומר נפץ. אין נפגעים באירוע.

09:40 –  כוחות אוגדה 98 פשטו על אתרים צבאיים וחיסלו עשרות מחבלים במרחב ח׳אן יונס. בתיעוד שפרסם דובר צה”ל, נראה חיסול חוליית מחבלים שירתה על כוחותינו במרכז הרצועה. בשכונת אל-אמל חיסלו לוחמי חטיבת הצנחנים מחבלים רבים בירי צלפים, והשמידו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב.

בפעילות נוספת במרחב ח׳אן יונס, עוצבת הקומנדו זיהתה שישה מחבלים נושאים מטול RPG סמוך ללוחמים, ובתגובה הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם. לוחמי יחידת מגלן פשטו על מספר יעדי טרור וביניהם מפקדות צבאיות, שם אותרו אמצעי לחימה רבים. לפי דובר צה״ל, אף חוסלו מחבלים בירי מטווח קרוב.

במרכז רצועת עזה פשטו כוחות חטיבת יפתח על מספר מבנים צבאיים. במהלך אחת הפשיטות זיהו הלוחמים מחבלים שהסתתרו במבנה צבאי וביצעו ירי לכיוונם. מסוק קרב של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים. בצפון הרצועה לוחמי חטיבה 5 חיסלו מספר מחבלים נוספים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב.

09:15 –  הניו יורק טיימס: במסגרת התביעה בהאג, הציגה ישראל מסמכים מסווגים, לרבות סיכומי ישיבות קבינט, בהן הורה נתניהו על אספקת סיוע לרצועה.

09:05 –  חזרה לשגרה בצפון: לאחר שהכבישים שמובילים לקיבוץ חניתה נחסמו בעקבות חשש לחדירה מלבנון, צה”ל הודיע כי בתום סריקות – הוסר החשש לחדירה. צה”ל ביצע סריקות והקים מחסומים, ובקיבוץ ובסביבתו התבקשו להסתגר בבתים. החשד התעורר בעקבות זיהוי של חשוד במרחב הגבול.

03:20 –  הבית הלבן: “מודאגים מתקיפה שבוצעה לעבר מתקן אונר”א בחאן יונס. למרות שעדיין אין לנו את כל הפרטים על מה שקרה – כל אובדן חיים הוא טרגדיה”, אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון. “נמשיך לאסוף מידע על התקרית”.

02:05 – דיווחים פלשתיניים: צה”ל תוקף בחאן יונס. פשיטה של כוחות הביטחון גם באזור שכם.

01:35 –  כמה מחוקקים דמוקרטים חידשו את תמיכתם בהפסקת אש, וקראו לנשיא ביידן לדחוף לסיום מלחמתה של ישראל בחמאס. ממשל ביידן כידוע התנגד להפסקת אש, בטענה שהמלחמה חייבת להימשך עד שישראל תשמיד את חמאס. חברת הקונגרס קורי בוש, שהציגה החלטה על הפסקת אש לפני 100 ימים, כתבה בטוויטר ש”העולם לא יכול לחכות עוד 100 ימים”.

00:01 –  חבר הקבינט מדיני-בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תקף את קטאר, לאחר שמתחה ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

“קטאר היא מדינה תומכת טרור ומממנת טרור. היא הפטרונית של חמאס והיא אחראית במידה רבה לטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל. היחס של המערב כלפיה צבוע ומבוסס על אינטרסים כלכליים פסולים.

“המערב יכול וצריך להפעיל עליה מנופים חזקים בהרבה ולהביא לשחרור החטופים באופן מידי. דבר אחד ברור: קטר לא תהיה מעורבת בכי הוא זה בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה”.

00:01 – דובר החות’ים: תקפנו ספינות אמריקניות בים האדום. היתה פגיעה ישירה באחת מהן. שתי ספינות נוספות נסוגו.

00:01 – בית הדין הבין-לאומי בהאג ימסור את החלטתו לגבי צו ביניים בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל – ביום שישי בשעה 14:00 בצהרים.

00:01 – ישראל היום: הקונגרס האמריקני ידון ביום שלישי הבא במעורבותה וקשריה של אונר”א עם חמאס. הדיון ייערך לאחר חשיפת קבוצת הטלגרם של מורי הארגון, שהיללו את טבח שמחת תורה. הדיון יתקיים בוועדת החוץ של הקונגרס, ביוזמתם של החברים ברייאן מאסט וכריס סמית’. ישתתפו בדיון, נשיא ארגון UN WATCH שחשף את קבוצת הטלגרם המסיתה, ריצ’רד גולדברג מהקרן להגנת הדמוקרטיה ומומחים נוספים. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות