רונן בר: היא עברה על החוק • טלי גוטליב: אתה היחיד שפגע בביטחון

ראש השב"כ תקף את חברת הכנסת מהליכוד שהדהדה קונספירציה במכתב ליו"ר הכנסת וליועמ"שית: "גוטליב העמידה עובד שירות בסיכון לחייו ולשלומו" • "מעשיה של גוטליב הם מעשה עבירה מובהקים ומהווים גם עוולה אזרחית" • הח"כית בתגובה: "לא מפחדת מראש השב"כ"
חרדים 10
י"ד שבט התשפ"ד / 24.01.2024 21:28

ראש השב”כ רונן בר שלח הערב (רביעי) מכתב חריף ליו”ר הכנסת, ליו”ר ועדת החוץ והביטחון, ליועמ”שית ולמזכיר הצבאי של ראש הממשלה – ובו תקף את חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד.

רושמים לגני הילדים ובתי הספר בירושלים? • פה כל המידע שצריך

במכתב, שפורסם בחדשות 12, כתב בר: “היום פרסמה ח”כ גוטליב ציוץ ובו פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו בידי עובד שירות הביטחון הכללי.

“הפרסום כלל את אזכור שמו של אתר האינטרנט שפורסמו בו הטענות השקריות וכן צילום מסמך של כותרת הכתבה. בכתבה באתר פורסמו פרטיו המלאים של איש השירות ובני משפחתו. יצוין כי בשולי הכתבה נרשם: ‘כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית'”.

בר הוסיף וכתב: “כידוע, סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע בין היתר כי זהותם של עובדי השירות, בעבר או בהווה, חסויה ופרסומה אסור. מעשיה של הח”כית גוטליב הם מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם.

“בזמן שחברת הכנסת גוטליב מפרסמת זהויות של אנשי ביטחון, פועלים אויבי מדינת ישראל ביתר שאת להתחקות אחר זהותם, כדי לפגוע בהם ובבני משפחותיהם. מעשים אלה, מביאים להסטת קשב ומשאבים של כוחות הביטחון לטובת מאמצי הגנה ואבטחה, על המשמעות של הדבר בעת הנוכחית, ומחייב טיפול מהיר וחד על מנת שלא יישנו. קל וחומר שחברת הכנסת משמשת כחברה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ונחשפת במסגרת זו גם למידע מסווג ורגיש”.

ח”כ טלי גוטליב הגיבה, במכתב ליו”ר הכנסת אמיר אוחנה, ובו תקפה את ראש השב”כ: “הפוסל במומו פוסל, די להטלת אימה ולסתימת פיות. אתה חייב להבין – אתה לא מפחיד אותי. רק טובת עם ישראל וביטחון המדינה לנגד עיניי. היחיד שפגע קשות בביטחון המדינה הוא ראש השב”כ. אין לי כל אמון במי שעומד בראש הגוף שאחראי לאסון מודיעיני שהביא עלינו את תופת 7.10”.

הבוקר עוררה ח”כ גוטליב סערה לאחר שהפיצה קונספירציה על קשר בין בעלה של מובילת מחאות השמאל שקמה ברסלר ליחיא סינוואר. דבריה של גוטליב מתבססים על אתר ‘עדנה קרנבל’.

גוטליב צייצה בחשבון הטוויטר שלה: “עדנה קרנבל מפרסמת שארה”ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מספר ימים לפני התופת. ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה. זוכרים שרשמתי כאן על פגישה בין ברסלר לראש המוסד? זוכרים שמשרד רה”מ הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחורי דבריי? המקורות שלי ברזל!”

באתר ‘עדנה קרנבל’ הבהירו כי “כתבה זו פורסמה על בסיס סקופ שקיבלנו מגורם עם חסינות פרלמנטרית”.

במוסד הגיבו במהירות לדברים של גוטליב: “מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד”.

אחר שגוטליב המשיכה להתעקש גם בנאום מעל הדוכן בכנסת. “שראש המוסד יתקשר אליי והוא יגיד לי שלא שהייתה פגישה בינו לבין שקמה ברסלר” – אמרה גוטליב במליאת הכנסת, ושיגרה מסר לאנשי המוסד והשב”כ: “אני עד סוף המלחמה, בשקט דממה, היזהרו לכם בשמי הטוב וביושרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות