בשורה למיליונים: זה החוק החדש שחל על הבנקים וחברות האשראי

מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק הבנקאות - שנועדה לחייב בנקים וחברות כרטיסי אשראי לשלוח ללקוחותיהם הודעה על סיום תקופת הטבה בנקאית - 21 יום מראש • רוב הלקוחות שוכחים שיש להטבה תאריך פקיעה והם ממשיכים להשתמש בשירות ולשלם עליו
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"ד / 24.01.2024 16:24

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הבנקאות של חברי הכנסת יונתן מישרקי, ינון אזולאי, יצחק פינדרוס וחמד עמאר – שתשים קץ לתופעה שבה לקוחות ממשיכים לשלם עמלות מיותרות על שירותים שהוצעו להם בתחילה בחינם לתקופת זמן מוגבלת.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

רוב הלקוחות שוכחים שיש להטבה תאריך פקיעה והם ממשיכים להשתמש בשירות ולשלם עליו.

על פי הצעת החוק שאושרה סופית, על תאגידים בנקאיים – בנקים וחברות כרטיסי אשראי – תחול חובה ליידע את הלקוחות 21 יום לפני פקיעת ההטבה או שינוי במסלול שאליו הם משתייכים בבנק. בנוסף הם יוכלו באופן מידי במועד קבלת ההודעה לעדכן את הבנק כי ברצונם לבטל את ההתקשרות.

הצעת החוק הגיעה לאחר שהתברר כי הבנקים כפופים לסטנדרט נמוך בחוק הגנת הצרכן, מה שמוביל לפגיעה בלקוחות.

החוק המוצע יחול על הטבה בנקאית הנוגעת לשיעור ריבית או עמלה או לסכום של עמלה, לתקופה העולה על שלושה חודשים.

לפי המוצע, הודעה  תישלח 21 ימים לפני מועד סיום ההטבה או השינוי, לפי העניין, וזאת בדרך שמאפשרת תקשורת מיידית ונגישה ככל האפשר, אלא אם כן הלקוח ביקש שלא לקבל הודעות בדרך זו, וכן באופן שבו התאגיד הבנקאי שולח הודעות ללקוח כפי שהוסכם ביניהם.

המפקח על הבנקים יהיה רשאי לקבוע הוראות לעניין מסירת הודעות כאמור, וכן יהיה מוסמך לאכוף את הוראות החוק המוצע באמצעות הטלת עיצומים כספיים.

ח”כ יוני משריקי: “הצעת החוק תעלה את הסטנדרט אליו הבנקים מחוייבים כיום, מה שיגרום לצמצום הבירוקרטיה אליה נדרשים לקוחות הבנקים, ובכך תשים סוף לתופעה הפסולה של ניצול הציבור שמוצא את עצמו משלם לבנקים עמלות מיותרות ללא ידיעתו, על שירותים ששווקו כחינמיים לתקופה מוגבלת, כגון עמלת כרטיסי אשראי, ובכך תשפר את ההגנה הצרכנית של הלקוחות”.

13 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים או נמנעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות