סמוטריץ דורש כינוס קבינט: עצירה ארוכה של המלחמה היא צעד מסוכן

על רקע דיווחי העיתונות הזרה על עסקה מתגבשת עם חמאס: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דורש כינוס מידי של הקבינט המדיני-ביטחוני, כדי לקבל הבהרות • "עצירת המלחמה בשלב זה מסוכנת ולא ניתן לה יד"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"ד / 24.01.2024 10:40

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ שיגר הבוקר (רביעי) דרישה לכינוס מיידי של הקבינט המדיני-ביטחוני, על רקע הדיווחים כי ישנה נכונות של ישראל לעצירה ממושכת של הלחימה ברצועת עזה.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

בפנייתו כתב סמוטריץ’: “על רקע דיווחי העיתונות הזרה על עסקה המתגבשת עם חמאס בהסכמת קבינט המלחמה במסגרתה תיפסק המלחמה במשך חודש שלם לכל הפחות, אני דורש להביא לכינוס מיידי של הקבינט על מנת לקבל הבהרות”.

סמוטריץ’ נימק: “עצירת המלחמה בשלב רגיש כזה ביטחונית ומדינית עלולה לסכן את המערכה כולה ותגרור מחירים קשים מאד ברצועת עזה ובחזיתות נוספות. סימני שאלה רבים ומסוכנים מרחפים מעל עסקה כזו. עצירת המלחמה בשלב הנוכחי לתקופה ארוכה היא משהו שלא נוכל לתת לו יד.

“הבטחנו להביא ניצחון. הבטחנו זאת לאזרחי ישראל, לחיילי המילואים ומשפחותיהם, למשפחות החטופים, ולעולם כולו”.

סמוטריץ’ הדגיש:  “אל לנו לסכן את היכולת לממש הבטחה הזו שהיא תנאי לביטחון מיליוני אזרחי ישראל ולקיומה של מדינת ישראל”.

רויטרס דיווחה הלילה, כי קיימת הסכמה עקרונית בין ישראל וחמאס על עסקה לשחרור חטופים, בתמורה לשחרור מחבלים, שתתנהל לאורך הפסקת אש שתימשך חודש ימים.

עם זאת, לפי הדיווח, ישנו קושי להתקדם מעבר למתווה המסגרת, בשל חילוקי דעות בין הצדדים על המשך הלחימה בתום העסקה.

גורם ישראלי המעורה במו”מ עם חמאס הכחיש הבוקר את הדיווחים ואמר: “מדובר בפייק. ההפך הוא הנכון. יש הקשחת עמדות. חמאס עולים גבוה על העצים”.

עם זאת, הגורם לא שלל כי יכולה להיות פריצת דרך בקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות