מפקד גדוד הנדסה: “נפצעתי מכדור, הוא עדיין שם ליד עמוד השדרה”

סא"ל יחיאב אמסלם על פעילותו הענפה בשטח: "כשאתה מפקד על גדוד, אני לא יודע להסביר את הכוחות שזה נותן" • "יש כל כך הרבה תשתיות שהאויב מכין ומישהו צריך לטפל בהן. אני מרוצה ואני חושב שהחיילים מדהימים" • "איפה שזיהינו מנהרה שהיא חשובה, היא טופלה"
חרדים 10
י"ג שבט התשפ"ד / 23.01.2024 15:04

סא”ל יחיאב אמסלם, מפקד גדוד ההנדסה 605 בחטיבת השריון 188, עמל על תפקידו כבר מעל לחצי שנה – ומפרוץ המלחמה הוא מוביל את הגדוד במהלך פעילויות הנדסיות חשובות בשטחי רצועת עזה, לרבות השמדת תשתיות טרור, בתי מחבלים, מפעלים, מחסני אמל”ח, משגרי רקטות ופירי מנהרות.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

בשיחתו עם בן כספית, ינון מגל וטל לב רם סיפר על פעילותו בשטח.

בפתח השיחה ביקש אמסלם למסור תנחומים למשפחות הלוחמים הנופלים בתקרית הקשה שאירעה ברצועת עזה, שבה נפלו 21 חיילי צה”ל.

אמסלם: “מצאנו תשתיות מאוד מורכבות, הרבה מאוד תת קרקע, אמצעים שקשה לאתר אותם. בכל המקומות שבהם פעלנו ומצאנו, מצאנו המון תשתיות, גם של תת קרקע, אויב, ובסוף כדי להשמיד אותן באופן הכי טוב אתה צריך להגיע ולטפל בהן פיזית. מדובר על עשרות תשתיות, זה המון”.

סא”ל אמסלם חשף כי נפצע בתחילת מלחמת חרבות ברזל בגבול הצפון. “הגדוד בתחילת המלחמה ישב בזרעית, וכשמתחיל שבעה באוקטובר אני מגיע מהבית ובעצם אנחנו מוקפצים לגזרה. החשש הראשוני היה, אתה רואה טנדרים בשדרות, אומר לעצמך ‘זאת מלחמה בטוח’, חושבים שזה הולך לקרות עכשיו גם בצפון, ובתשעה באוקטובר חוליה של ארבעה מחבלים חודרת לשטח ישראל ואנחנו קופצים לאירוע. אנחנו מסכלים את החוליה, אבל בסוף ההתקלות אני נפצע שם עם כדור שפוגע בי באזור הצלעות, נתקע ליד אזור השדרה. הוא מלווה אותי עכשיו.

“אני חושב שבגלל שזה היה מטווח מאוד קרוב, הוא הפתיע אותי. הקרמי הוא קדמי ואחורי, זה פגע ממש באמצע. אין חור יציאה. היה לי מזל גדול, מזל ענק. הרופאים טענו שאם ינסו להוציא אותו יהיה נזק גדול יותר, אז החליטו להשאיר אותו”.

בהמשך סיפר על הלחימה בעומק הרצועה. “כשאתה מפקד על גדוד, אני לא יודע להסביר את הכוחות. יש כל כך הרבה תשתיות שהאויב מכין ומישהו צריך לטפל בהן. אותי לא צריך לשכנע, אני מרוצה ואני חושב שהחיילים מדהימים, יש פה גדוד מדהים, חיל מדהים. יש על מי לסמוך. יש לנו ארבע פלוגות לוחמים שעושים את כל החבלה והעבודה של השמדת תשתיות.

“הפתיעה אותי היכולת של הלוחמים לעמוד שלושה חודשים איתנים. החבר’ה עמדו בצורה מדהימה, גם אנשי המילואים שלנו.

“המפקדים בסוף חייבים להוביל, ואני חושב שאיפה שמפקדים לוקחים את הצעד קדימה ומובילים את החיילים, החיילים לא נשארים אדישים. היו לנו אירועים קשים, יש לי שני מ”פ שנפצעו ועוד חמישה מ”מ. אין לנו הרוגים ברוך השם, אבל יש נפגעים קשה. זה אתגר גדול עניין המפקדים עם הלוחמים.

“המ”מ שנמצא איתי חטף כדור ברגל, יש לי מ”פ שלא שומע באוזן ימין, ויש לנו מ”מ שנפצעו בהיתקלויות. אבל הדבר שלדעתי הכי מרגש זה לראות אנשים חוזרים – זה נותן רוח מטורפת. לגבי הסיפור הנפשי, אני בטוח שיש, ואני חושב שמה שאנחנו עושים פה עם החיילים זה כל כך חשוב, לדבר על זה ומהר. לא לחכות עם זה”.

סא”ל אמסלם התייחס לאיום המנהרות שאינו זר לו נוכח תפקידו הקודם כקצין ההנדסה של אוגדת עזה. “אני חושב שיש דרכים לטפל. יש דברים שעושים ונעשו, התקדמנו בטח בהשוואה למה שהיה בצוק איתן. צריך להגיד שזה עניין מורכב, קשה. הפירים בחלק מהמקומות הם מאוד מאתגרים. אני חושב שביחס למה שראיתי, עושים פה עבודה לא רעה בכלל. יש פה הרבה דברים טובים שנעשו, זה פשוט לוקח זמן. איפה שזיהינו מנהרה שהיא חשובה, היא טופלה בצורה יסודית מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות