רוב יהודי ארה”ב תומכים במיטוט חמאס – גם במחיר פגיעה בעזתים

בזמן שבעולם דוחקים לסיים את המלחמה: מרבית יהודי ארה"ב תומכים בהמשך הלחימה - עד למיטוט החמאס, גם במחיר פגיעה בעזתים • 63% מהיהודים 'השמרנים' סבורים: ישראל לא אגרסיבית מספיק • 88% מ'השמרנים' סבורים: ארה״ב לא תומכת מספיק
נתן פרל
י"ג שבט התשפ"ד / 23.01.2024 10:05

דו”ח חדש של המכון למדיניות העם היהודי בחן את דעותיהם של יהודי ארצות-הברית לאחר 100 ימי מלחמת ‘חרבות ברזל’: בניגוד לכותרות שיוצאות מהבית הלבן, הרי שרוב יהודי ארה״ב מקבלים את העמדה הישראלית, לפיה יש להמשיך במלחמה עד להכנעת חמאס – גם במחיר של פגיעה באוכלוסייה פלסטינית.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

יהודי ארה״ב ממשיכים לגלות עניין רב בהתפתחות המלחמה , מביעים תמיכה בישראל וחושבים כי ארה״ב לא תומכת מספיק בישראל.

הסקר בחן את הדעה של יהודי ארצות הברית בנוגע לתמיכה של הממשל האמריקני בישראל בעת הזאת. 88% מהאוכלוסייה השמרנית מאוד, סבורים שארה״ב לא תומכת בישראל מספיק, לעומתם, כ-50% מהקבוצה הליברלית מאוד, טוענים כי ארה״ב תומכת בישראל במידה הנכונה.

כדאי להזכיר כי הרוב הגדול של יהודי ארה”ב הם ליברלים, ותומכים במפלגה הדמוקרטית, מפלגתו של הנשיא האמריקני ג’ו ביידן.

בנוסף, הסקר בדק מה דעתם של יהודי ארצות הברית על האגרסיביות של ישראל במהלך המלחמה: 63% מקרב הקבוצה שמגדירה את עצמה “מאוד שמרנית” סבורים שישראל אינה אגרסיבית מספיק. מדובר בעלייה מאז סקר דומה שנערך בנובמבר אשתקד, אז רק 55% מאותה קבוצה סברו כך.

בקרב האוכלוסייה שמוגדרת “מאוד ליברלית” יש עלייה במגמה ההפוכה, אך במידה נמוכה יותר: 34% מהם סוברים שישראל מפעילה “הרבה יותר מדי אגרסיביות”, לעומת 27% בלבד בסקר הקודם.

עוד עולה מן הסקר, כי קיים קשר לתכיפות הביקורים בישראל לסברה שישראל מפעילה אגרסיביות ״במידה הנכונה״, כאשר הן מי שביקרו בישראל יותר מפעמיים, והן מי שחיו בישראל הם גם מי שמשיבים בשיעור הגבוה ביותר – ובפער משמעותי לעומת אחרים, שישראל מגיבה למתקפה ״במידה הנכונה״.

שיעור המשיבים שישראל ״מדי אגרסיבית״ בולט במידה רבה מאוד בקרב מי שמסתייגים במובהק מקשר לישראל.

על פי הסקר, יהודי ארה”ב ממשיכים לעקוב בדריכות אחר התפתחויות המלחמה, כאשר 90% ממי שמגדיר עצמו כ”מאוד שמרן” עוקב מקרוב אחר המלחמה, ו-77% מאלה שנמצאים בקצה השני של הסקאלה ומגדירים את עצמם “מאוד ליברלים” עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות. בהתחשב בזמן הרב שהלחימה נמשכת, בניגוד למבצעים וסבבים קודמים, הרי שמדובר על רמת עניין משמעותית.

באשר לביטחון האישי שחשים יהודי ארה״ב בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’, נמשך השיפור בתחושת הבטחון של יהודים בארה״ב לעומת השבועות הראשונים למלחמה.

יחד עם זאת, רוב ניכר מקרב יהודי ארה״ב עדיין חשים כי ביטחונם לא חזר להיות כשהיה לפני המלחמה.

עוד בחן הסקר האם ועד כמה יהודי ארה״ב סבורים שעל ישראל להתחשב בעליית האנטישמיות אצלם, בעודה נלחמת את מלחמתה.

הממצאים חד משמעיים: רוב גדול מאוד כמעט בכל הקבוצות  – יוצאי דופן הם היהודים הלא רבים המשתייכים לזרם הרה-קונסטרוקציוניסטי – אמרו כי ישראל צריכה לעסוק בניהול המלחמה, ולהניח ליהודי התפוצות להתמודד עם האנטישמיות.

ד”ר שוקי פרידמן, סגן נשיא המכון למדיניות העם היהודי: “התמיכה של רוב היהודים בישראל ועמדותיה אינה מובנת מאליה. לנוכח המלחמה ניתן לזהות שינוי משמעותי ביחסם של יהודי ארה”ב לישראל ולאתגריה. זהו נכס אסטרטגי לישראל. לאחר המלחמה חובה עלינו, הישראלים ומדינת ישראל למנף את השינוי הזה להתקרבות וחיזוק הקשר בין שתי הקהילות היהודיות הגדולות בעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות