דובר צה”ל: ירי טיל RPG לעבר טנק ושני מבנים עם חימושים שקרסו

תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה מיוחדת על האסון הכבד: "הכוחות עסקו בהסרת תשתיות טרור, משימה זו נחוצה ליצירת התנאים הביטחוניים לחזרתם של תושבי הדרום לבתיהם" • "ערים לחרושת השמועות שהיתה. אנחנו מפרסמים מידע מאומת ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות"
חיים טוויל
י"ג שבט התשפ"ד / 23.01.2024 09:13

האירוע  הקשה ביותר מתחילת הפעולה הקרקעית: דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (שלישי) הצהרה מיוחדת בעקבות האסון הכבד בעזה במהלכו פגעו רקטת RPG וטיל נ”ט בטנק ובמבנים ממולכדים שקרסו על לוחמי צה”ל.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

“אני מבקש הבוקר לעדכן אתכם באירוע קשה מאוד שאירע אתמול: במהלך הלחימה במרכז רצועת עזה נפלו 21 לוחמי מילואים”, אמר הגרי. “הותרו לפרסום עד כה שמותיהם של עשרה מהם. בשעות הקרובות יעודכנו שאר השמות”.

הוא הוסיף: “הכוחות פעלו במרחב שחוצץ בין היישובים הישראלים לעזה, סמוך ליישוב כיסופים. הכוחות הסירו מבנים ותשתיות טרור במרחב כ-600 מטרים מהגבול במטרה לאפשר את חזרת תושבי הדרום לבתיהם. לפי הידוע לנו כעת, סמוך לשעה 16:00 נורה טיל RPG לעבר טנק שאבטח את הכוח ובמקביל לכך אירע פיצוץ של שני מבנים דו קומתיים שקרסו כתוצאה מכך בשעה שמרבית הכוח נמצא בתוכם ובסמוך אליהם.

“המבנים, ככל הנראה, התפוצצו כתוצאה ממוקשים שכוחותינו הטמינו בהם והיו לקראת פיצוץ תשתיות הטרור במרחב. אנחנו עדיין מבררים ומתחקרים את פרטי האירוע והסיבה לפיצוץ.

“במהלך הלילה, החל מהפיצוץ עצמו, פעלו כלל המפקדים בשטח יחד עם כוחות חילוץ והצלה שהגיעו מהר מאוד למרחב על מנת לאתר ולחלץ את הנפגעים בפעולה סבוכה מאוד שהתרחשה עד לשעות האחרונות.

“במהלך השעות האחרונות הושלמו פעולות החילוץ ואין יותר נעדרים או מנותקי קשר, האירוע הסתיים”.

הגרי הדגיש: “למלחמה מחיר כבד מאוד. אנשי המילואים המסורים אשר התייצבו לדגל הקריבו את היקר להם מכל למען ביטחון מדינת ישראל כדי שאנחנו כולנו נוכל לחיות כאן בביטחון”.

דובר צה”ל התייחס לשמועות הרבות שהיו סביב האסון אתמול. “אנחנו ערים לחרושת השמועות שהיתה אתמול בנוגע לאירוע. אני רוצה להבהיר שאנחנו מפרסמים מידע מאומת ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות. מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר ואני קורא לנהוג באחריות וברגישות כדי שלא להוסיף על סבלן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות