הסלקציה בפארק ‘מרום נווה’ • זייברט: חמור חוקית ואנושית

שי וייספיש
|
ט' תשרי התשע"ה / 02.10.2014 23:11
ראש העיר בני ברק חנוך זייברט שוחח עם ראש העיר רמת גן ישראל זינגר, בנוגע לסלקציה שהונהגה בפארק מרום נווה, לפיה הכניסה תאסר על מי שאינו תושב העיר ואמר כי זה אינו הגון

ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, שוחח עם מקבילו מרמת גן ישראל זינגר, בנוגע לסגירת פארק מרום נווה למי שאינם תושבי רמת גן.

כזכור בתחילת השבוע הודיעה עיריית רמת גן, כי הכניסה לפארק מרום נווה הסמוך לבני ברק, לא תתאפשר למי שאינם תושבי העיר, וכי יוצבו פקחים בכניסה לפארק שיבדקו תעודות זהות.

בנוסף תיסגר הכניסה לפארק מרחוב חזון אי”ש מטעמי חירום.

זייברט שוחח עם זינגר והעלה בפניו את החומרה, הן מההיבט החוקי והן מההיבט האנושי בהוראה.

זייברט אמר כי הוא תמה מאוד על הודעה מסוג זה, שכן גם אם לא הובהר בהודעה, מובן ממנה שהכוונה הינה לילדי העיר בני ברק, ולעומת זאת, בני ברק, לדוגמא, אינה מונעת מתלמידים מהעיר רמת-גן החפצים ללמוד בעיר בני ברק או צעדים מפלים אחרים.

 זייברט הוסיף, כי בתקופה הקרובה צפויה עיריית בני ברק לפתח עשר גינות ברחבי העיר, כך שהמחסור בגינות בשכונות הסמוכות לרמת גן הינו זמני.

זינגר אמר, כי אין בכוונת עיריית רמת-גן להפלות את הילדים מהעיר השכנה , אלא למנוע צפיפות יתר בפארק.

מזכיר עיריית בני ברק אברהם טננבוים שהשתתף בשיחה ציין, כי לפני שנים אחדות היה מקרה דומה, כאשר באחת מערי השרון מנעו כניסת ילדים מערים אחרות. הנושא הגיע לבירור משפטי, ובו הובהר לעירייה שחל איסור מוחלט לנעול את שערי הפארק ולמנוע כניסת ילדים מערים אחרות והדבר מנוגד לחלוטין לחוק.

טננבוים הוסיף כי איש בבני ברק אינו חושד חלילה בראש העיר רמת גן כי ישנה כוונה לאפליית ילדי העיר השכנה, מטעמים דתיים, שכן בינו לבין ראש עיריית בני ברק שוררים יחסי ידידות, אך יתכן שישנם תושבים בשכונה, שעינם צרה בכניסתם של ילדים חרדיים לפארק השכונתי, והם המפעילים לחץ לפעול בדרך שלילית זו.