חייל גנב אשראי מחיילים שנכנסו לעזה – קרוב משפחתו עשה בהם שימוש

על פי כתב האישום, הנער בן ה-16, תושב הדרום, קיבל את כרטיסי האשראי מקרוב משפחתו המשרת בגבול הרצועה • במקרה אחר קיבל מהחייל מחסניות ותחמושת, ומכר אותן תמורת אלפי שקלים
חיים טוויל
י"ג שבט התשפ"ד / 22.01.2024 23:14

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע נגד נער  בן 16, תושב הדרום, בגין עבירות הונאה ונשק, לאחר שניסה לעשות שימוש בכרטיסי אשראי של חיילים שנכנסו להילחם ברצועת עזה וסחר בתחמושת גנובה.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

את הכרטיסים והתחמושת השיג באמצעות קרוב משפחתו, חייל צה”ל המשרת בגבול הרצועה.

מכתב האישום עולה, כי בסמוך לפרוץ המלחמה גנב קרוב משפחתו של הקטין, המשרת כחייל סדיר, כרטיסי אשראי של חיילים שנכנסו להילחם ברצועת עזה.

החייל העביר את פרטי הכרטיסים לנאשם, שניסה לעשות בהם שימוש שוב ושוב, ברוב המקרים ללא הצלחה.

במקרה אחר פנה החייל אל הנאשם וביקש ממנו שימצא רוכש למחסניות וכדורים המתאימים לרובה M16. הקטין פנה לאדם בשם סאלח אבו סאלח והציע לו לקנות את הציוד.

בתחילת חודש נובמבר האחרון, כשיצא מבסיסו, גנב החייל את המחסניות והתחמושת ולקח אותן איתו לביתו, לשם הגיע הנער ואסף אותן. לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, מכר הנער  את התחמושת לסאלח אבו סאלח תמורת שלושת אלפים שקלים.

בנוסף, באחת הפעמים שבהן יצא החייל מבסיסו לחופשה, הוא מסר את נשקו לקטין – והוא ירה בו באזור מגורים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה כנגד הקטין נכתב: “…שעה שמעשי המשיב והאחרים אלו נעשו בעת מלחמה, כשהחיילים נלחמים על המדינה, וכרטיסי האשראי שלהם נגנבים, בזמן היותם ברצועת עזה, וכשגם המחסניות והתחמושת הנדרשת ללחימה, נמכרת לצורכים פליליים אזרחיים – הרי שיש בכך כדי לראות את התעוזה הרבה של המשיב והאחרים ומכאן מסוכנתו כפולה ומכופלת”.

כתב אישום נוסף הוגש לבית משפט השלום בבאר שבע נגד סאלח אבו סאלח, לאחר שרכש את המחסניות והתחמושת מהנער, בגין עבירה של רכישת תחמושת.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל נאמר: “… במעשיו החמורים היוה המשיב שרשרת בחוליה שמפיצה את התחמושת ומסיטה אותו משימושו הצבאי בזמן מלחמה, אל הציבור, כאשר כל קליע וקליע הינו בעל פוטינצאל נזק עצום שעלול לעלות בחיי אדם.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות