עומס בבתי החולים: בקפלן חולים המתינו למיטה פנויה 22 שעות

300 מיליון שקלים שהובטחו למחלקות הפנימיות בביה"ח לא הגיעו ליעדם: נבלעו בחובות בתי החולים • עומס במחלקות הפנימיות ובחדרי מיון ברחבי הארץ: בבית החולים בני ציון הגיע הערב חדר המיון לתפוסה של 200%
חרדים 10
י"ג שבט התשפ"ד / 22.01.2024 22:29

כ-300 מיליון שקלים שהובטחו למחלקות הפנימיות לפני כשלוש שנים במתווה התימרוץ – לא הגיעו ליעדם, אלא נבלעו בחובות של בתי החולים. כך דיווחה הערב (שני) קטי דור ב’כאן חדשות’.

יו”ר איגוד הפנימאים, פרופסור אבישי אליס, אמר: “אנחנו חשים החמצה ותסכול עמוק. משרד הבריאות פספס הזדמנות היסטורית לחולל שינוי אמיתי לשם העלאת תפקוד המחלקות הפנימיות.

“בשלומיאליות מוחלטת חולקו הכספים לפי גודל בית החולים וכך שוב הרוויחו בתי החולים הגדולים על חשבון אלה הקטנים בפריפריה”.

בבתי חולים רבים עומדת התפוסה במחלקות הפנימיות בימים האחרונים על יותר ממאה אחוזים בשל תחלואת החורף. בבית החולים איכילוב ובשערי צדק עומדת התפוסה על 120%, בבילינסון, בקפלן ובבני ציון היא עומדת על 110%.

הערב נרשם עומס גם בחדרי המיון: בבית החולים בני ציון הגיע הערב חדר המיון לתפוסה של 200%, ובאיכילוב, שערי צדק וקפלן ל-150%. בבית החולים קפלן דיווחו מטופלים כי חיכו למיטה פנויה 22 שעות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “בתי החולים קיבלו בשנתיים האחרונות את התקציב עבור המחלקות הפנימיות לפי גודלן. המשרד יפרסם בחודשים הקרובים את מודל התקצוב של המחלקות הפנימיות לשנה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות