לפיד לנתניהו: בוא נקבע תאריך לבחירות • ליברמן: זה לא הזמן

בעוד יאיר לפיד רוצה ליזום מהלך שיוביל למחלוקות ואיבה, יו"ר ישראל ביתנו יוצא נגד בחירות עכשיו: "זה לא הזמן למלחמות היהודים ומחלוקות, זו עת אחדות"
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 15:25

יו”ר  האופוזיציה יאיר לפיד פנה היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת לראש הממשלה בנימין נתניהו – בהצעה לסגור תאריך לבחירות.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

“במקום מריבות בזמן מלחמה. במקום כל הפוליטיקה, יש לי הצעה לבנימין נתניהו: בוא נשב, אתה ואני, ראש הממשלה וראש האופוזיציה, ונסגור תאריך לבחירות”, קרא לפיד.

לפיד טען: “אחרי האסון הגדול בתולדות המדינה צריך ממשלה שתקבל מחדש את אמון הציבור, את אמון מערכת הבטחון, שתהיה לה תוכנית ליום שאחרי. נתניהו, בוא נחסוך את כל הפוליטיקה לעם ישראל ולמדינת ישראל. נשב, נסגור תאריך לבחירות, נסגור כללי משחק, נסגור בינינו איך לנהל את זה בשביל שזה לא יפגע במאמץ המלחמתי. אני מוכן לדון בכל הצעה סבירה. נעשה דיון, נסגור תאריך, נחסוך מעם ישראל את כל ההתכתשויות המיותרות בזמן שהלוחמים שלנו בעזה, מאות אלפי ישראלים מפונים מבתיהם והחטופים נמצאים עדיין במנהרות החמאס”.

לדבריו, “הרי בסוף זה יקרה במילא. או באי-אמון קונסטרוקטיבי, או שיהיה רוב לפיזור הכנסת. ייקח עוד חודש, עוד חודשיים. בסוף זה יגיע. יש מספיק אנשים בקואליציה שלך שלא יכולים לשאת את זה יותר. ישראל צריכה שינוי, אבל אפשר לעשות אותו בלי לקרוע את העם. הגיע הזמן שההנהגה תיתן דוגמא שאפשר לעשות את זה אחרת. בהחלטה משותפת של שני חלקי הבית”.

מי שיצא נגד המהלך הוא יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהבהיר בפתח ישיבת סיעתו כי הוא מתנגד להקדמת הבחירות ועריכתן בטווח הזמן הקרב.

“במישור העקרוני אנחנו זקוקים לאחדות. מדינת ישראל זקוקה לאחדות ובחירות הן מחלוקת. להיכנס כרגע ל-90 יום למלחמות יהודים, להשמצות, האשמות הדדיות, זה ממש לא הזמן”, אמר ליברמן.

הוא הוסיף: “לכן גם ברמה הפרקטית כשאני מסתכל – אינני מבין איך נעשה בחירות ברמה הפרקטית. 200 אלף מילואימניקים בעזה – מי יסע לחאן יונס לספור קולות? איך יצביעו תושבי שדרות וקריית שמונה? אני גם לוקח בחשבון שגנץ ואיזנקוט בממשלה ולכן אין לכך היתכנות מעשית.

“זה לא הזמן למהלכים פוליטיים ולא הזמן למלחמות היהודים”, קבע ליברמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות