רון דה-סנטיס פרש מהפריימריז הרפובליקני לנשיאות – ותומך בטראמפ

מושל פלורידה רון דה סנטיס הודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית - והכריז על תמיכתו בטראמפ • שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי תהווה את המכשול האחרון של טראמפ בדרך למועמדות המפלגה לנשיאות
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ד / 21.01.2024 23:08

מושל פלורידה רון דה סנטיס הכריז הערב (ראשון) על פרישתו מהמרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית – והכריז על תמיכתו בנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

כעת רק שגרירת ארה”ב באו”ם לשעבר, ניקי היילי,  היא המכשול היחידי של טראמפ בדרך לקבלת המינוי של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה”ב.

דה-סנטיס כתב בהודעת הפרישה שלו: “איני יכול לבקש מהתומכים להשקיע זמן ומשאבים אם אין לנו דרך ברורה לניצחון. לכן אני מודיע היום על השעיית הקמפיין”.

ההכרזה מגיעה יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות בפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית שייערכו במדינת ניו המפשייר. על פי סקר של רשת CNN, טראמפ זוכה ב-50 אחוזי תמיכה בניו המפשייר, בעוד ניקי היילי זוכה ל-39 אחוזים.

הפרשנים הפוליטיים בארה”ב מציינים, כי העובדה שמספר המתמודדים בפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית ירד משישה לשלושה בלבד, מסייעת לטראמפ לגרוף קולות נוספים.

דה סנטיס פרש לאחר ההפסד שלו בפריימריז של מדינת איווה, שנחשבת למעוז רפובליקני, ולרוב חוזה את דמותו של המועמד הרפובליקני לנשיאות. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ  גרף במדינה כ-51% מהקולות.

הישגו של טראמפ, עם כ-51% מהקולות, בזמן שרון דה-סנטיס קיבל כ-21%, וניקי היילי קיבלה כ-19%, הוא שיא עבור אסיפות הבחירה הרפובליקניות התחרותיות באיווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות