מחפשים רצועה למלקות? • צפו: ככה מייצרים חגורות

ליאור דהן וישראל רביד מייצרים מעור רק דבר אחד: חגורות • בועז בן ארי שמע מה הם עושים מקבלת העור ועד ליצירת החגורה, ומהן הדרישות של בחורי הישיבות
בן-ארי בועז
ט' תשרי התשע"ה / 03.10.2014 00:45

את ליאור דהן וישראל רביד הכרתי בהשגחה פרטית. בעצם, בגלל הריח. ריח העורות המעובדים שעלה מהמפעל שלהם משך אותי להיכנס פנימה, ולראות מה מייצרים שם.

המפעל, הממוקם ברחוב אדם ועולמו בשכונת גבעת שאול, מושך לא רק אנשים כמוני, אלא בעיקר עשרות בחורי ישיבה שבאים לקנות את המוצר היחיד שהם מייצרים מעור: חגורות.

עם הגיע יום כיפור האסור בנעלת מנעלי עור, והמנהג של הלקאת הטובלים בערב חג עם חגורות מעור של שור – יצאתי שוב אל המפעל, לשמוע את סיפורם.

בווידאו המוגש כאן תשמעו על התהליך: מה הם עושים מקבלת העור ועד ליצירת החגורה.

ליאור שהחל את דרכו בעבודה על עור עם אדם שהלך לעולמו, גילה כי התאהב במוצר והחל להתמקד רק בדבר אחד: חגורות. ישראל, שותפו כיום, מתמחה בעיקר בעיצוב ושיווק. שניהם רחוקים מעולם הדת במראה, אך בנפשם פנימה קרובים הם יותר מרבים אחרים.

ליאור מספר לחרדים 10, כי המוצרים שהם מכינים עבור בחורי ישיבה הם ממש על פי דרישה אופנתית הקיימת רק אצל בחורי ישיבה, המבקשים לחקות מותגי על ולייצר דברים דומים.

ישראל, שמצטרף אלינו לראיון, מגיע ומשורר את שירת ‘אל נורא עלילה’.

האם יש אנשים שמזמינים חגורות מיוחדות ליום כיפור? “לא”, עונים שניהם יחד. “אבל אם יזמינו נכין ונעשה את החגורה כפי דרישת ההלכה, משני סוגי עור ונתפור אותם בדיוק כפי שיבקשו, בכמה שכבות שירצו”.

“אנחנו משתדלים ולא משתמשים בעור חזיר לעבודתנו”, אומר ליאור, תוך שהוא מסביר כי על פי ההלכה הדבר מותר ליהנות ממנו, אך הם עצמם משתדלים שלא להשתמש בו.

צפו. 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות