הוכחה של איראן למעורבות המוסד: צילום עם “הרב הציוני” בערל לאזאר

ברשת PressTV האיראנית ניסו לקשור בין המולטי מיליונר הכורדי שנהרג במתקפת טילים של משמרות המהפכה בעיראק בשבוע שעבר ובין המוסד הישראלי • אחת ההוכחות: תמונה של איש העסקים עם רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, המוגדר כ"רב ציוני"
נתן פרל
י"א שבט התשפ"ד / 21.01.2024 18:30

ברשת PressTV האיראנית פרסמו בסוף השבוע את תמונתו של פרשאו דיזאי, איש עסקים בולט באירביל שבעיראק, שנהרג במתקפת טילים של איראן, כשהוא מצולם יחד עם רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר – בניסיון להוכיח כי לדיזאי היה קשר למוסד הישראלי.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

הכתבה – תחת הכותרת “איל הנפט העיראקי שנהרג במתקפת משמרות המהפכה היה איש המפתח של המוסד בארביל” – מתפרסמת לאחר מתקפת הטילים של איראן בשבוע שעבר, לעבר מה שהאיראנים כינו “בסיס המוסד הישראלי” בעיר אירביל שבצפון עיראק.

בין ההרוגים במתקפה, שגרמה להרס רב,  היה פרשאו דיזאי, שבאיראן מנסים לשייך אותו למוסד. בכתבה נאמר כי “איל הנפט, כורדי מולטי מליונר, חלק קשרים הדוקים עם המוסד והרוויח הון מייצוא לא חוקי של נפט עיראקי למשטר תל אביב”.

בכתבה נאמר עוד: “לפי מקור ביטחוני, נוכחותם של דיזאי ושותפיו במתחם הריגול בארביל העלתה כי התקיימה פגישה בעלת חשיבות רבה בזמן התקיפה”.

עוד נאמר בכתבה, כי “הבניין שנהרס בפגיעת הטילים של משמרות המהפכה, לדברי המקור הביטחוני, ‘היה בבעלותו ואירח באופן קבוע פגישות’ בינו לבין בכירי המוסד, והיה המקום בו תוכננו פיגועי טרור וחבלה רבים נגד איראן”.

באתר הרשת ציינו גם, כי “בעוד שההתמקדות של התקשורת המיינסטרים הייתה בעיקר באימפריה העסקית העצומה של דיזאי ובקרבה שלו למשפחת ברזאני השלטת בכורדיסטן, הקשר ההדוק שלו עם סוכנות הריגול הישראלית נעלם לאחרונה מעיניהם.

“Press TV השיגה גישה לכמה תמונות שמבססות את הקשר שלו עם המוסד וכיצד הוא שימש ‘גלגל שיניים חיוני’ בפעילות סוכנות הריגול הישראלית בכורדיסטן העיראקית, בעיקר נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן.

“מקור אבטחה מיומן אחר אמר ל-Press TV כי דיזאי היה ‘האיש הראשי של המוסד’ בארביל, שתיאם פעולות עבור סוכנות הריגול וסייע בגיוס סוכנים”.

בין התמונות שהוצגו בכתבה של רשת PressTV, כ”מבססות את הקשר שלו עם המוסד”, פורסמה תמונתו של דיזאי עם הרב לאזאר – ונכתב עליה: “פרשאו מג’יד דיזאי, עם רב ציוני, באירוע לחגיגת החג היהודי של יום כיפור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות