מתווה סמוטריץ אושר: שליש מכספי הרשות יעברו לנורבגיה

על פי המתווה שאושר בקבינט המדיני-ביטחוני: שליש מכספי הסילוקין של הרשות יוחזק בחשבון נורבגי, בלי אפשרות להעביר את הכסף לפלסטינים ללא אישור של שר האוצר • בן גביר היה השר היחיד שהתנגד: "לצערי, נתניהו מזיז בכל זמן את הקו האדום"
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ד / 21.01.2024 12:01

הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס הבוקר (ראשון) בבסיס הקריה בתל אביב, אישר את מתווה העברת כספי המיסים המקוזזים של הרשות הפלסטינית –  לנורבגיה.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

ההצעה שעלתה בקבינט, לבקשת האמריקנים, היא שאותם כספי סילוקין שמיועדים לרצועת עזה – כ-275 מיליון שקלים בחודש – יועברו למדינה שלישית.

על פי המתווה שאושר, שליש מכספי הסילוקין של הרשות, יוחזק בחשבון נורבגי בלי אפשרות להעביר לפלסטינים, ללא אישור שר האוצר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היה היחיד שהתנגד להצעה בטענה שלא הוצגו לשרים ביטחונות שהכסף שיופקד בנורבגיה לא יועבר בצורה כזו או אחרת לעזה.

במהלך הדיון נאמר לשרים, כי מדובר בבקשה אמריקנית כדי לפתור את הפלונטר שנוצר – ובכך לאפשר לרשות הפלסטינית לקחת את שאר הכסף.

לפי המתווה שגיבשו בצלאל סמוטריץ’ והשר רון דרמר, התנאי הראשון הוא שהמדינה השלישית תודיע כי היא מכבדת את החלטת הקבינט הישראלי, ולפיה אין העברה של כספי עזה לרשות הפלסטינית, כדי שהיא לא תעביר את הכספים הללו לעזה.

העיקרון הזה, לפיו “שקל אינו עובר לעזה”, מקבל במתווה ערבות אמריקנית. המשמעות: גם האמריקנים מתייצבים למעשה מאחורי עמדה זו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי “ארה”ב ונורבגיה מכבדות את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני שהורה לעצור את העברת כספי עזה לידי הרשות הפלסטינית. על כן, הכספים המוקפאים לא יועברו לרשות הפלסטינית, אלא יישארו בידי מדינה שלישית.

“לא יעבור הכסף או תמורתו בשום סיטואציה, אלא באישור שר האוצר של ישראל, גם לא באמצעות גורם שלישי. כל הפרה של ההסכם, מאפשרת לשר האוצר להקפיא באופן מיידי את כלל כספי הסילוקין של הפלסטינים. ארה״ב ערבה לקיום המתווה.

“ראש הממשלה הנחה לבצע עבודת מטה מסודרת למימוש המתווה על פי הדין”.

בן גביר אמר לאחר אישור העברת הכספים: “לצערי ראש הממשלה נתניהו מזיז בכל זמן את הקו האדום. פעם נותנים דלק, פעם מוותרים על הומניטרי תמורת הומניטרי, בשבוע שעבר החלו להעביר משאיות קמח ועכשיו מקבלים החלטה שלא מבטיחה שהכסף לא יגיע לנאצים מעזה.

“לצערי, גם בימין יש מי שעדיין מושפע מהקונספציה ובין היתר חושב ‘שפתרונות טובים מגיעים מנורבגיה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות