במנהרה שצה”ל חשף: “מצאו בגדים עם דנ”א של יורם, לא דם, לא פגיעה

איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שמוחזק בשבי חמאס כבר 107 ימים, אישרה כי נמצאו במקום ממצאי דנ"א שלו • "אני מבינה שאלה המנהרות שהחבר'ה מניר עוז היו בהן, שחמי היה שם" • "שמעתי שיחות בין חבר'ה שחזרו מהשבי: 'הנה, ראינו את המנהרה שלנו'"
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ד / 21.01.2024 11:37

כוחות צה”ל איתרו בלב ח’אן יונס מנהרה גדולה עם מתחם כליאה שבו הוחזקו כ-20 חטופים בפרקי זמן שונים. חלקם שוחררו וחלקם עדיין מוחזקים בעזה.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

הכוחות איתרו ממצאים שהעידו על שהיית חטופים במקום, ממצאים מודיעיניים ואמצעי לחימה של חמאס.

איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר המוחזק בשבי חמאס מזה 107 יום, אישרה היום (ראשון), בשיחה עם ניב רסקין ב’חדשות הבוקר’ בקשת 12, כי במנהרה הזו אותרו ממצאי דנ”א של יורם.

“אני מבינה שאלה המנהרות שהחבר’ה מניר עוז היו בהן, שחמי היה שם. זה מעיד שהם הועברו משם, מה שגורם לי לדאוג אפילו יותר. אני לא יודעת לאן הועברו. מדובר בחבורת קשישים שחלקם בקושי הולכים, במצב רפואי ממש לא טוב. אני מאוד דואגת.

“אני יודעת שמצאו שם דנ”א שלהם. לא דם, לא פגיעה, אלא בגדים עם דנ”א. שמעתי שיחות בין חבר’ה שחזרו מהשבי: ‘הנה, ראינו את המנהרה שלנו’. ברור לכולנו שהם לא יחזרו חיים. ככל שאנחנו לוחצים עליהם יותר, חיילים לא מגיעים אל חטופים חיים. לא יהיו פה 136 מבצעי אנטבה, אני מקווה שאנשים מבינים את זה. היה מבצע אחד, עם אורי מגידיש, שחזרה בריאה ושלמה הביתה. מאז, כל מי שחוזר ללא עסקה זה אנשים מתים”.

יש מחשבות על איך הוא שורד את זה?

“אני לא יודעת איך הם שורדים את זה. חמי גם ככה פגוע בירך, הוא נפצע באפריל ושבר את הירך. הוא לא הולך כמו שצריך. הם היו כל כך הרבה זמן במנהרה הזאת, ללא הליכה, ללא תזוזה. איך הם זזים משם, איך הם מתניידים, אין לי מושג”.

את המנהרה חשפו כוחות אוגדה 98. אורך המנהרה כ-830 מטרים ועומקה כ-20 מטרים.

הכניסה למנהרה הייתה ממולכדת, ובתוכה היו מכשולים רבים, מטענים, דלתות הזזה ודלתות הדף. במהלך התקדמות הכוחות במנהרה, נתקלו הלוחמים במספר מחבלים. הלוחמים ניהלו מולם קרב וחיסלו אותם. כשהכוחות הגיעו למנהרה, לא היו בה חטופים והם הועברו למקום אחר.

במסגרת חקר המנהרה התגלו חלל מרכזי בו הוחזקו חטופים וחמישה תאי כליאה מסורגים.

המנהרה מוקמה בלב מרחב אזרחי בחאן יונס, והכניסה אליה מתוך ביתו של מחבל חמאס. לפי הערכות מודיעיניות הושקעו בבנייתה מיליוני שקלים.

בסיום החקירה הושמדה המנהרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות