הערכה בארה”ב: רק כ-30 אחוזים ממחבלי החמאס חוסלו במלחמה

סוכנויות המודיעין של ארצות הברית מעריכים כי בין 10,500 ל-11,700 מחבלי חמאס נפגעו • מנגד, בישראל מעריכים כי 16 אלף מחבלי חמאס נהרגו או נפצעו • 'הוול סטריט ג'ורנל': לארגון הטרור יש עדיין תחמושת למשך חודשים של לחימה
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ד / 21.01.2024 09:07

חרבות ברזל: בסוכנויות המודיעין של ארצות הברית מעריכים כי בין 20% ל-30% ממחבלי חמאס חוסלו לאורך ימי המלחמה.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

‘הוול סטריט ג’ורנל’ דווח היום (ראשון) כי מדובר בנתון נמוך יותר ממה שציפו בישראל, בכל הנוגע לחיסול חמאס ברצועת עזה.  בעיתון ציינו, כי ארגון הטרור מסתיר את הנתונים אודות האבידות.

עוד דווח, כי בארצות הברית מעריכים שלחמאס יש מספיק תחמושת כדי לתקוף את ישראל וכוחותיה ברצועת עזה למשך חודשים, וכי בארגון הטרור מנסים לשקם את הכוח המשטרתי בחלק מהעיר עזה.

לפי ‘הוול סטריט ג’ורנל’,  משיחה עם גורמים ישראלים ואמריקנים עולה כי החמאס שואף לשרוד את המלחמה, למרות שספג אלפי הרוגים.

על פי הערכה אמריקנית ב-7 באוקטובר היו לחמאס בין 25 ל-30 אלף מחבלים, כשההערכה בישראל היא סביב ה-30 אלף מחבלים.

בעיתון ציינו, כי ההערכה הישראלית על מספר המחבלים שנהרגו או נפצעו, בצורה שלא מאפשרת להם להמשיך להילחם, גבוהה בהרבה מהערכה של סוכנויות המודיעין של ארצות הברית.

לפי הדיווח, בישראל מעריכים כי 16 אלף מחבלי חמאס נפגעו, וחצי מהם לא ישובו ללחימה, בעוד שבארה”ב הערכה היא בין 10,500 ל-11,700 נפגעים.

עם זאת, ‘הוול סטריט ג’ורנל’ ציין, כי בשל אובדן אלפי המחבלים, החמאס נאלץ להטיל שניים ושלושה תפקידים על מחבל אחד.

ביום ה-100 ללחימה פרסם דובר צה”ל כי לפני הנתונים, יותר מ-9,000 מחבלים חוסלו בעזה ובלבנון, יותר מחמישים בהם מדרג מ”פ ומעלה.

הבכיר ביותר שחוסל ברצועת עזה הוא מפקד חטיבת צפון רצועת עזה – אחמד ע’נדור, שהיה אחראי להכווין ולנהל את כלל פעולות הטרור של ארגון הטרור חמאס במרחב צפון רצועת עזה, ליזום, לקדם ולאשר פעולות ומתווי טרור ביניהם פיגועי ירי, מטענים, ירי רקטי כנגד תושבי מדינת ישראל וכן הכוונת פיגועים ברחבי יהודה ושומרון.

ע’נדור היה ממובילי התכנון וההוצאה לפועל של הפשיטה והטבח הרצחני שביצע ארגון הטרור חמאס בעוטף עזה ב-7 באוקטובר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות