5 כלובים, בלי אוויר: התיעוד שחושף את התנאים בהם הוחזקו חטופים

דובר צה"ל חשף מנהרה שאותרה בח'אן יונס, בה שהו חטופים • בתוך המנהרה נמצא "מתחם כליאה" שבו הוחזקו כ-20 חטופים, בתנאים קשים, ללא אוויר • פרסם גם ציורים שהותירה אמיליה אלוני בת ה-5 בתוך המנהרה
חיים טוויל
י' שבט התשפ"ד / 20.01.2024 21:27

תנאי הכליאה של החטופים בעזה נחשפים: דובר צה”ל  סיפר הערב (מוצאי שבת) על חשיפת מנהרה בח’אן יונס שבה הוחזקו כ-20 מהחטופים.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

“הלוחמים איתרו את פתח המנהרה על בסיס מודיעין מדויק בביתו של מחבל חמאס. הם נכנסו למנהרה, נתקלו במחבלים וניהלו קרב שבסופו חוסלו המחבלים.

“המנהרה רושתה במטענים ובדלתות הדף שנועדו להגן על המחבלים ולמנוע התקדמות של חטופים. כשהגענו לתוך המנהרה הזו, לא היו בה חטופים אך הם שהו בה בעבר. לאחר כקילומטר הליכה במנהרה בעומק של כ-20 מטרים מתחת לאדמה, הלוחמים מצאו חלל מרכזי – שעל-פי עדויות של חטופים שחזרו – הבנו ששם הם שהו רוב הזמן.

“מצאנו ממצאים שמעידים על שהייה של חטופים, בהם גם ציורים שציירה הילדה אמיליה אלוני בת ה-5, יחד עם חטופים נוספים. בהמשך המנהרה איתרנו חמישה תאי כליאה צרים ומסורגים שבכל אחד מהם שירותים ומזרן.

“לפי העדויות שבידינו, במנהרה הזו הוחזקו כ-20 חטופים בזמנים שונים, בתנאים קשים, ללא אור יום, באוויר צפוף, מעט חמצן ולחות נוראית שמקשה על הנשימה. חלקם שוחררו לפני כ-50 ימים, וחלקם עדיין מוחזק בעזה – וייתכן שבתנאים יותר קשים”.

 

הגרי הוסיף: “אתמול, לפני שהשמדנו את המנהרה, תיעדנו את המקום והכנסנו עיתונאים מכלי התקשורת הבינלאומיים כדי להראות לעולם עדות שאסור לשכוח – חמאס ביצע וממשיך לבצע פשעים נגד האנושות, מחזיק בחפים מפשע, ילדים, נשים, גברים, חלקם חולים, אנשים מבוגרים מאוד, בתנאים קשים ולא אנושיים”.

כתב רשת פוקס שהגיע בליווי צה”ל למתחם, סיפר כי נמצאו שרידי די.אן.איי, כולל שיערות ובגדים של החטופים. הוא הוסיף כי מדובר למעשה ברשת של מנהרות מתחת לחאן יונס, וכי אחת החטופות אישרה שהוחזקה במקום.

כתב “פוקס ניוז” פרסם בחשבון הטוויטר שלו: “הצבא הישראלי אמר שלקחו מכאן ממצאי די אן איי של שיער מבגדים של חטופים שנלקחו לעזה”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונות: 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות