לא שולל מדינה פלסטינית? הדיווח ב-CNN – והתגובה החריגה בשבת

דווח ב-CNN: נתניהו אמר לנשיא ג'ו ביידן כי הוא לא פוסל הקמת מדינה פלסטינית • ראש הממשלה הגיב באופן חריג במהלך השבת
אריה ריבקינד
י' שבט התשפ"ד / 20.01.2024 19:34

לפי דיווח הבוקר (שבת) ברשת CNN, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן, בשיחתם אמש בטלפון, כי הוא לא פוסל הקמת מדינה פלסטינית.

לפי הדיווח, נתניהו הבהיר בפני הנשיא כי התבטאויותיו במסיבת העיתונאים שערך ערב לפני כן “לא נאמרו בכוונה לחסל כל אפשרות להקמת מדינה כזו”.

הגורם שדיווח לרשת על השיחה אמר, כי השיחה של השניים הייתה “רצינית” ו”מפורטת”, ונדונו בין תיאורים אפשריים של מדינה פלסטינית עתידית, עליהם יהיה צורך לשאת ולתת.

עוד נאמר בדיווח כי גורמים בממשל ביידן היו מעורבים לאחרונה בדיונים על מדינה פלסטינית מפורזת, רעיון אותו מצא הנשיא “מעניין”.

בתום השיחה, נשיא ארה”ב אמר: “נתניהו לא מתנגד לכל פתרונות שתי המדינות, יש מדינות החברות באו”ם שלא מחזיקות צבא”.

לדברי הנשיא ביידן, “הקמת מדינה פלסטינית – לא משהו שלא אפשרי לבצע במהלך כהונתו של נתניהו”.

בתגובה לדיווח כי נתניהו הביע בפני ביידן הסכמה למדינה פלסטינית, לשכת ראש הממשלה פרסמה באופן חריג בשבת הודעה: “בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים. אותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה בטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית”.

גם הערב נתניהו חזר על ההכחשה: “לא אתפשר על שליטה ביטחונית ישראלית מלאה על כל השטח ממערב לירדן – וזה מנוגד למדינה פלסטינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות