המואזין קרא “לכבוש” את החוות – כ-100 פורעים תקפו רועה צאן

כ-100 פורעים ערביםן תקפו בצהרי שבת רועה צאן יהודי שרעה בסמוך לכביש אלון בבנימין • נפצע באורח קל בראשו • בדרשת יום שישי קרא המואזין: "לכבוש את החוות כהזדהות עם הגיבורים בעזה" • כוחות צה"ל שהוזעקו נתקלו בירי: הדפו את הפורעים לכפר ועצרו אחד מהם
חיים טוויל
י' שבט התשפ"ד / 20.01.2024 19:05

אירוע חמור בבנימין: כ-100 פורעים ערבים מהכפרים דיר דבוואן ורמון בבנימין תקפו בצהרי השבת באלות ואבנים רועה צאן יהודי מאחת החוות באזור, שרעה את צאנו בסמוך לכביש אלון.

הפורעים הגיעו בצורה מאורגנת בשיירת רכבים והחלו לרגום באבנים את הרועה ולנסות להכות אותו באלות.

הרועה נפצע בראשו באורח קל ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

כוחות צה”ל שהוזעקו לזירה נתקלו בירי שבוצע לעברם מכיוון הכפר, אך הצליחו להדוף את הפורעים ועצרו אחד מהם, תושב הכפר דיר דבוואן.

כמה דקות לאחר תחילת האירוע הגיעו למקום פעילי שמאל אנרכיסטי שניסו לשבש את פעילות הכוחות.

בחיפוש שבוצע לאחר מכן במכשיר הטלפון של הפורע אותרו שלל סרטונים מפלילים, ביניהם סרטון בו תיעד את עצמו בתחילת האירוע אוחז אבן בידו ומיידה אותה לעבר הרועה שנמצא בואדי מתחתיו, ותיעוד נוסף בו הוא נראה מבצע ירי בנשק צלפים באחד ההרים באזור.

בתפילת הצהרים ביום שישי נשא האימאם במסגד הראשי בכפר רמון נאום הסתה ארוך, בו הסית כנגד החוות היהודיות באזור ש”גונבות את אדמות הכפר” וקרא לכבוש את החוות, כהזדהות עם “המוג’אהדין שנלחמים בעזה”.

מיד לאחר סיום נאום ההסתה בוצעו מטחי ירי ארוכים בכפר שהקפיצו את כוחות הצבא בגזרה. תושבים בחוות סיפרו כי כבר ביום שישי הבינו בעקבות הנאום כי מתוכננת התקפה כלשהי על אחת החוות, אך לא חשבו כי מדובר בהתקפה בהיקף גדול כזה.

הלינץ’ שבוצע השבת מגיע על רקע שורת תקיפות ערביות שבוצעו בחודשים האחרונים כלפי רועי צאן בבנימין, החמורה שבהם התרחשה לפני כחודשיים בסמוך לישוב רימונים, בה תקפו חמישה פורעים ערבים בגרזן שני רועי צאן יהודים ופצעו אחד מהם באורח קשה מאוד.

הרועה פונה לבית החולים מחוסר הכרה ונאלץ לעבור שיקום ממושך, אך בפרקליטות החליטו לשחרר את התוקפים ולא להגיש כתב אישום בשל סירוב המשטרה לחקור גם את הרועים היהודים בחשד לתקיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות