חיסולים בדמשק ולבנון: חוסל ראש המודיעין האירני בסוריה וסגנו

מבנה מגורים הותקף על ידי ישראל בשכונת אל-מזה בדמשק • אל ג'זירה: בין האישים שחוסלו בדמשק - ראש המודיעין של משמרות המהפכה בסוריה • משמרות המהפכה: חמישה נהרגו בתקיפה בסוריה • בתקיפת רכב באמצעות כטב"ם: חוסל מפקד בכיר בכוח קודס האיראני בדרום לבנון
חרדים 10
י' שבט התשפ"ד / 20.01.2024 18:35

חמישה אנשי משמרות המהפכה חוסלו הבוקר (שבת) בתקיפת מפקדת המודיעין האיראנית בשכונת אלמזה שבמערב דמשק בירת סוריה.

ערוץ אל ג’זירה הקטרי דווח, כי ראש המודיעין של משמרות המהפכה חאג’ צאדק חוסל בתקיפה, לצד סגנו ושלושה נוספים.

סוכנות ידיעות איראנית מסרה: “יועצים בכירים של משמרות המהפכה חוסלו”. עם זאת, היא לא אישרה כי צאדק נהרג.

על פי דיווח סעודי, הפעילים והבכירים חוסלו בדמשק בזמן פגישה שעסקה בדיון על העברת נשק באופן יבשתי ולא דרך שדות התעופה.

בערוץ אל ג’זירה הקטרי דיווחו כי התקיפה היא תגובה לתקיפה האיראנית שהתרחשה לפני מספר ימים לעבר “מתקן של המוסד” בארביל שבצפון עיראק.

מקור במשמרות המהפכה הוסיף כי בניין רב-קומות בשכונת אלמזה היוקרתית במערב העיר, ששימש יועצים איראנים שסייעו למשטר אסד, שוטח כליל.

דובר משרד החוץ של איראן, נאסר קאאניעל אמר בתקשורת האיראנית על החיסולים בדמשק כי דמם של הבכירים לא “נשפך לשווא”, וכי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב בזמן ובמקום המתאימים על הטרור המאורגן.

גורם בארגון מזרח-תיכוני הנתמך על ידי איראן מסר לאי-פי כי ישנם לפחות עשרה נפצעו או נהרגו כתוצאה מהירי בסוריה.

חיסול גם בלבנון: ערוץ אל-חדת’ הסעודי דיווח היום כי ישראל חיסלה מפקד בכיר בענף בכוח קודס האיראני, עלי מוחמד חדרג’, באזור צור שבדרום לבנון. ברויטרס דיווחו כי בתקיפה נהרגו שניים וכמה נפצעו, לאחר שכטב”ם ירה על כלי רכב בו שהו המחבלים.

חיזבאללה אישרו כי חדרג’ הוא הבכיר שחוסל בתקיפה בדרום לבנון. לפי דיווח ערוץ אל-חדת’ הסעודי, חדרג’ עסק בתיווך בין חמאס לבין איראן בעניינים שעסקו בלוחמה אלקטרונית והגנה אווירית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות