‘לאן עוד אפשר לרדת?’: בוסו ביטל ההנחיה לאשפז תושבי עזה ולבנון

משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך לקליטת פצועים משטחי הרצועה ומלבנון - אך חזר בו בעקבות הסערה • השר אוריאל בוסו הודיע היום כי הנוהל לקליטת תושבים משטחי אויב "מטעמים הומניטריים" - בטל
חרדים 10
ט' שבט התשפ"ד / 19.01.2024 13:19

לאחר הסערה שהתעוררה: שר הבריאות אוריאל בוסו הנחה הבוקר (שישי) את מנכ”ל המשרד משה בר סימן טוב לבטל את הנוהל שנשלח אתמול לבתי החולים –  לקליטה, טיפול ואשפוז של תושבים מעזה או מלבנון, “מטעמים הומניטריים”.

השר בוסו ציין, כי לא חל שינוי במדיניותו הברורה שלא לאפשר למחבלים ולתושבים עזה ולבנון להיקלט בבתי החולים בישראל.

הוא הדגיש, כי המכתב שהועבר אתמול לבקשת מערכת הביטחון למנהלי בתי החולים נכתב שלא בידיעתו, ללא אישורו ומבלי לערוך דיון מסודר בהשתתפותו יחד עם גורמי הביטחון וצוות המשרד.

בוסו הנחה את המנכ”ל להודיע באופן מיידי למערכת הביטחון, כי הנוהל שנשלח אתמול לבתי החולים  בטל לאלתר ולהבהיר בפני כלל הגורמים כי כל בקשה לשינוי מדיניות תיבחן רק לאחר דיון מקצועי ורציני בלשכת השר, יחד עם גורמי המקצוע והביטחון ובכפוף לאישורו.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן,  תקף הבוקר את הנחיית משרד הבריאות לבתי החולים בישראל: “שיא השיאים, לאן עוד אפשר לרדת מפה? אחרי שמדי יום 200 משאיות הנושאות ‘סיוע הומניטרי’ נכנסות לרצועת עזה, אחרי ההתקפלות המבישה בנושא אספקת דלקים וההחלטה לחדש את אספקת המים מישראל ישירות לרצועה, הגיע גם החלטה הזויה המחייבת בתי חולים בארץ לקלוט פצועים עזתים ולבנוניים. עוד מעט ישראל גם תחזור לספק חשמל לרצועת עזה”.

כפי שדווח אמש, מנהלי בתי החולים הכלליים בישראל קיבלו השבוע הנחיה ממשרד הבריאות לקלוט לאשפוז תושבי עזה ולבנון שנפצעו במלחמה.

במשרד הבריאות הדגישו בפני מנהלי בתי החולים כי “פצועים אלה מפונים מטעמים הומניטאריים ובהתאם לשיקולים מדיניים וצבאיים, זאת בהינתן מחויבות המדינה לחוקים והאמנות הבינלאומיים”.

במכתב הוסבר כי הפינוי של הנפגעים מבוצע על ידי צה”ל על פי החלטת מפקד מבצעי וגורם רפואי בשטח הלחימה.

למנהלים נמסר, כי “ויסות הנפגעים ההומניטרים בין בתי החולים מבוסס על דחיפות ההגעה לטיפול, חלוקת הנטל בין בתי החולים וקליטה נוספת של נפגעים במקביל. כל בתי החולים נדרשים לשותפות במשימה ביחס לגזרת הלחימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות