בדרך למפעל ביטחוני? כטב”ם של חיזבאללה יורט ליד עכו • עדכונים

אורי ג׳רבי הי"ד, לוחם בסיירת גבעתי בן 21, נפטר מפצעיו אחרי שנפצע בקרב בדרום הרצועה • דיווח: 15 הרוגים בתקיפה בעיר עזה • גלנט למזכיר ההגנה: "מטרות המלחמה לא השתנו, נחושים להמשיך עד להשגתן" • ניקי היילי: "הפלסטינים לא רוצים שישראל תתקיים" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט' שבט התשפ"ד / 19.01.2024 02:30
היום ה-105 למלחמה I עדכונים שוטפים:

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

13:30 – כטב”ם יורט במרחב הימי באזור עכו: דובר צה”ל אישר כי כלי טיס בלתי מאויש שחצה מלבנון במרחב הימי בצפון יורט באמצעות כיפת ברזל. ההערכה היא שכוון למפעל ביטחוני באזור הקריות. לפי צה”ל, לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.

לפי דובר צה”ל, מטוסי קרב תקפו בצהרים עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון. במרחב הכפרים חולה וכפר כילא, צה”ל תקף הבוקר באמצעות מטוסי קרב, טנקים ומרגמות עמדות תצפית ותשתיות טרור של חיזבאללה.

כמו כן, טנקים של צה”ל תקפו אמש תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן.

12:45 – הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ומפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם. “אנו מבינים את המתח בין שדה הקרב והבית עבור אנשי המילואים”, אמר הלוי. “אנו פועלים לפי תוכנית, משחררים חלק מהאנשים, בידיעה שנקרא להם שוב”.

11:15 – על פי דיווחים פלשתיניים, צה”ל מרחיב את פעילותו במרחב חאן יונס, ומנהל חילופי אש עם מחבלים באזור העיירה עבסאן אל-כבירה שממזרח לחאן יונס.

11:15 – לפי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, צה”ל ערך סדרת תקיפות באזור שבין הכפרים ראמיה ועיתא א-שעב שבדרום לבנון.

11:15 –  שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם עמיתו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין לראשונה מאז אוסטין אושפז בתחילת ינואר. השר גלנט עדכן את מזכיר ההגנה על המאמצים המבצעיים בלחימה ברצועת עזה נגד חמאס, בהתקדמות הכוחות בשטח, בפירוק תשתיות טרור, השמדת מנהרות וחיסול מחבלים.

גלנט הדגיש את נחישותה של מדינת ישראל להמשיך עד להשגתן של מטרות המלחמה שלא השתנו. כמו כן התייחס השר ללחימה מול חיזבאללה: “אנו מחויבים להחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ומתקרבים לנקודת הכרעה בנושא”.

השר הדגיש כי מדינת ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדרה אך במקביל ערוכה לעשות זאת גם באמצעות כוח צבאי.

10:01 – אזעקות צבע אדום בנחל עוז.

9:15 –  בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על 15 הרוגים בתקיפה של חיל האוויר בעיר עזה שבמרכז הרצועה. לפי הדיווחים, יעד התקיפה היה דירה סמוכה לבית החולים שיפא.

06:55 –  בני משפחה של שישה חטופים, המוחזקים בידי חמאס בעזה, נפגשו עם כמה מהיועצים הבכירים לביטחון לאומי של ארה”ב בבית הלבן שבוושינגטון. בין הגורמים הרשמיים שהשתתפו – היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק וסגנית היועצת לביטחון המולדת ג’ן דסקל. גורם אמריקני: “ממשל ביידן מחוייב למאמץ בלתי פוסק להחזיר אותם הביתה – גם כשהתסכול גובר”.

06:42 – דיווח ב-CNN:  דובר החות’ים הבהיר לתקשורת הרוסית, כי ארגון המורדים יספק מעבר בטוח לספינות סיניות ורוסיות בים האדום, אך ימשיך לתקוף כלי שיט מסחריים הקשורים לישראל ובעלות בריתה, כנקמה על המלחמה בעזה. “לספינות ישראליות או כאלו הקשורות בכל דרך לישראל לא תהיה הזדמנות להפליג דרך הים האדום”, אמר דובר החות’ים. “ההתקפות עליהן יימשכו”.

05:10 –  ניקי היילי, שגרירת ארה”ב באו”ם לשעבר, התמודדת בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2024, ממשיכה לעמוד לצד ישראל והביעה תמיכה בציוץ: “הפלסטינים הם אלה שדוחים פתרון של שתי מדינות כי הם רוצים פתרון של מדינה אחת – הם לא רוצים שישראל תתקיים”.

03:15 – פיקוד המרכז של צבא ארה”ב: החות’ים שיגרושני טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר מכלית בבעלות אמריקנית. הטילים נפלו במים ליד כלי השיט ולא גרמו לפציעות או נזק.

02:10 –  סוכנות הידיעות הפלסטינית ‘שהאב’:  ארבעה בני אדם נהרגו בהפצצה של צה”ל בבית בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. עוד נאמר בדיווח, כי צה”ל תוקף במרחב העיר באמצעות ירי ארטילרי.

צילום: באדיבות המשפחה

02:00 – סמ״ר אורי ג׳רבי הי”ד, בן 21 מהרצליה, לוחם בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו לאחר שנפגע ביום רביעי השבוע בקרב בדרום רצועת עזה. הלוויתו תתקיים הבוקר בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה.

עיריית הרצליה פרסמה הודעת אבל בה נאמר: “הרצליה אבלה על מותו של סמ״ר אורי ג׳רבי ז”ל שנפל בקרב בעזה. הלוויתו תתקיים מחר, יום שישי, 19.1.24, בשעה 11:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין הרצליה (פינסקר). משעה 10:30 נלווה את אורי ז״ל ואת המשפחה עם דגלי ישראל – נצא משכונת גליל ים לרח׳ הרב קוק עד ז׳בוטינסקי ומשם לרחוב פינסקר. בואו לחלוק לו כבוד אחרון.

“אנחנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך”.

בנוסף , לוחם במילואים בגדוד 6646, עוצבת ‘שועלי המרום’ (646) ולוחם במילואים בגדוד 7810, חטיבת ‘יפתח’ (11), נפצעו באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.

כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 87, חטיבת ‘המחץ’ (14), נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

מתחילת המלחמה נהרגו 530 לוחמי צה”ל, 194 מהם במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

02:00 – דיווחים פלסטיניים: כוחות צה”ל מבצעים פשיטה באחד הכפרים ממערב לבית לחם. במהלך הפעילות המבצעית נעצרה התנועה בכפר ונערכו חיפושים בבתים מקומיים.

01:35 – גורמים אמריקניים אמרו לרשת CNN: למרות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם הצהיר כי הוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית בכל הסדר עתידי – הממשל האמריקני ימשיך ללחוץ ולקדם אותה מול הממשל בישראל.

הפקידים אמרו, כי הם לא יאפשרו “לדחייתו לכאורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו אפשרות להקמת מדינה פלשתינית – למנוע מהם ללחוץ בנושא על עמיתיהם הישראלים”. הם הוסיפו, כי ההצהרה – בניגוד ישיר לעמדתו הגלויה של הנשיא ג’ו ביידן – היא דוגמה נוספת לקרע הגובר בין ישראל לבין הממשל האמריקני.

00:35 – דיווח ב-CNN: מקסיקו וצ’ילה, שתי המדינות מאמריקה הלטינית, ביקשו מבית הדין הפלילי הבין-לאומי לבדוק האם בוצעו פשעים ב”שטחים הפלסטיניים” – על ידי “הכוח הכובש או הכוח הכבוש “.

בהודעת משרד החוץ של מקסיקו נכתב: “הפעולה של מקסיקו וצ’ילה נובעת מהדאגה הגוברת מההסלמה האחרונה של האלימות, במיוחד נגד מטרות אזרחיות, ומהמשך הביצוע לכאורה של פשעים בסמכות השיפוט של בית המשפט – במיוחד מאז המתקפה ב-7 באוקטובר 2023 שבוצעה על ידי חמושים של חמאס ופעולות האיבה שהגיעו לאחר מכן בעזה”.

00:30 – לשכת אבו מאזן: “התבטאויות נתניהו הדוחות הקמת מדינה פלשתיניות מדגישות שהממשלה הזאת נחושה לדחוף את האזור לתהום. לא יהיו ביטחון ויציבות באזור ללא הקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים”.

00:05 – דובר החות’ים: תקפנו ספינה אמריקנית במפרץ עדן עם טילים ימיים.

00:01 –  דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת’יו מילר אמר כי “אין שום דרך לפתור לטווח ארוך את בעיות הביטחון של ישראל, ללא הסדרת את שיקום עזה בתום המלחמה והקמת מדינה פלסטינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות