‘משרד הבריאות, השתגעתם?!’ פקד על בתיה”ח לטפל באויבים מעזה ולבנון

ישראלים שוכבים במסדרונות, אבל משרד הבריאות הנחה את כל בתי החולים בישראל: "לקלוט פצועים מהרצועה ומלבנון" • לדברי המשרד, הטיפול בהם יעשה בהתאם לשיקולים צבאיים ומטעמים הומניטריים • במערכת הפוליטית מגיבים: "טירוף הדעת! התחלקתם על השכל?"
חרדים 10
ט' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 23:54

משרד הבריאות, בראשו עומד השר אוריאל בוסו מש”ס,  העביר היום (חמישי) מכתב למנהלי בתי החולים בישראל ובו הנחה  לאפשר אשפוז של תושבי רצועת עזה ותושבי לבנון שנפצעו במלחמה.

לפי  משרד הבריאות, “פצועים אלה מפונים מטעמים הומניטאריים ובהתאם לשיקולים מדיניים וצבאיים… כל בתי החולים נדרשים לשותפות במשימה”.

המשרד טוען, כי הבקשה לאפשר טיפול בפצועים אלו היא בהתאם למחויבות המדינה לחוקים ולאמנות הבין-לאומיות וכי “פינוי הומניטארי של הנפגעים מבוצע על ידי צה”ל על פי החלטת מפקד מבצעי וגורם רפואי בשטח הלחימה”.

על פינוי הפצועים מרצועת עזה נמסר כי מדובר בתהליך מורכב שיחייב ציר בטוח, סיוע של הצלב האדום, אמצעי פינוי זמין ומעבר פתוח מרצועת עזה.

הם הדגישו כי המעבר לא פתוח באופן יום-יומי בתקופת המלחמה ולכן, ישנו צורך ביכולת ניידות מלאה של הפצועים לבתי החולים בישראל ובחזרה לשטחי הרצועה.

עוד נמסר למנהלי בתי החולים: “ויסות הנפגעים ההומניטריים בין בתי החולים מבוסס על דחיפות ההגעה לטיפול, חלוקת הנטל בין בתי החולים וקליטה נוספת של נפגעים במקביל”. כמו כן, הוויסות של הפצועים ינוהל על ידי מכלול האשפוז בחמ”ל הבריאות הלאומי “תוך ראייה לאומית של שימוש מושכל במשאבי הטיפול”.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ’ישראל ביתנו הגיבה: “מוסר מקולקל! בזמן שהחטופים שלנו גוססים בשבי החמאס, משרד הבריאות מנחה לטפל בפצועים עזתים ולבנונים? בזמן שהם ממשיכים לירות על חיילנו ואזרחינו טילים, אנחנו נטפל בהם? התחלקתם על השכל? מספיק עם הצדקנות הזאת.

 

טלי גוטליב מהליכוד הגיבה: “משרד הבריאות הורה לבתי החולים להערך לטיפול בעזתים. כלומר במחבלים. טירוף הדעת!! נמאס כבר מהבזיונות מבית היוצר של ממשלת ׳לא ידעתי ולא שמעתי ולא אני אחראי׳. אני מבהירה שאני אשמור על הממשלה הזו כי זה רצון הבוחר, אך לא אשתוק ולא אעמוד מנגד נוכח החרפה הזו, כי זה רצון הבוחר לא פחות!”

בארגון ישראל שלי הגיבו: “כל זה, כשהחטופים שלנו מוחזקים בתנאים לא-תנאים. כל זה, כשהם מונעים מהם טיפול רפואי. כל זה, כשהם מונעים מהם ביקורים של הצלב האדום. ואיפה יאושפזו כל ה”בלתי מעורבים” הללו? מיטה ליד מיטה עם פצועי המלחמה שחזרו מהקרבות? משרד הבריאות, השתגעתם?! אנחנו מאד מקווים שכל בתי החולים בארץ יסרבו בתוקף לאבסורד הזה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות