השתגעו? גופי הביטחון רוצים לתת לצלב האדום פרטים על המחבלים שנעצרו

בגלל עתירה: גופי הבטחון והפרקליטות מאשרים העברת מידע לצלב האדום על מחבלים מעזה שנעצרו לאחר הטבח, למרות שהארגון לא סיפק שום פרט על החטופים • התשובה לעתירה מתעכבת, כי בן גביר מתנגד: "הומניטרי - רק תמורת הומניטרי. רוצים מידע על מחבלים? שיתנו על החטופים שלנו"
חרדים 10
ח' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 21:46

התקפלות ישראלית בפני הצלב האדום בעת המלחמה בגלל בג”ץ? ישראל תאפשר לתת לארגון מידע על עצורים עזתיים שנמצאים בבתי הכלא בישראל ונעצרו לאחר הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר.

זאת, למרות שהצלב האדום לא העביר אף מידע על החטופים מאז מתקפת הפתע בשמחת תורה.

בחדשות 12 פורסמה הערב (חמישי) טיוטת תשובת המדינה לבג”ץ שהוגשה בנושא – ובה נאמר: “נאפשר לתת מידע על עצורים שנמצאים בבתי הכלא בישראל ונכלאו אחרי 7 באוקטובר”.

מרבית גופי הביטחון ופרקליטות המדינה התיישרו עם ההסבר שחייבים לאפשר את המידע מתוקף הדין הבינלאומי, אך השר איתמר בן גביר התנגד לתשובה זו של המדינה.

מלשכתו נמסר: “בעתירה שהוגשה נגד שירות בתי הסוהר וגופי ביטחון נוספים להעביר פרטים על עשרות מחבלי חמאס אשר נעצרו בעזה והועברו לחקירה וכליאה בישראל, עמדת גופי הביטחון ופרקליטות המדינה, הייתה לאפשר לצלב האדום לקבל פרטים משירות בתי הסוהר, אולם, השר בן גביר מתנגד ששירות בתי הסוהר יעביר את המידע, ולפיכך מתעכבת התשובה בעתירה”.

בהודעה נאמר עוד: “לשיטת השר בן גביר, הומניטרי רק תמורת הומניטרי. רוצים מידע על מחבלי החמאס – שיתנו על החטופים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות