נתניהו: “מי אמר שאנחנו לא תוקפים את איראן? תוקפים”

נתניהו התחייב שהלחימה תימשך עד למיטוט חמאס והשבת החטופים: "בעת שלוחמים מחרפים נפשם, באולפנים טוענים שאי אפשר לנצח" • על היוזמה להקדים את הבחירות: "בעיצומה של מלחמה לפלג את העם? חוסר אחריות" • "אם נעצור את המלחמה הטבח הבא הוא רק עניין של זמן"
דוד ליבוביץ
ח' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 19:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה, בה הבהיר כי ישראל אינה מתכוונת לעצור את המלחמה בחמאס בעזה עד למיגור ארגון הטרור. “אם נעצור את המלחמה הטבח הבא – רק עניין של זמן”, הצהיר.

נתניהו אמר: “בניגוד למה שאומרים, המלחמה נמשכת בכל החזיתות – והמלחמה תימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו – נשמיד את הרשע של החמאס”.

הוא הוסיף: “ב-48 השעות האחרונות לוחמנו נלחמים בקרבות עזות בעזה וחיסלו מאות מחבלים. השמדנו מתקן ענק לייצור רקטות והוא לא היחיד. המלחמה נמשכת בכל החזיתות ותמשך עד להשגת כל המטרות שהצבנו.

“הניצחון יקח עוד חודשים ארוכים, אבל אנחנו נחושים להשיגו. אנחנו חותרים לניצחון מוחלט”, הצהיר ראש הממשלה.

הוא הדגיש: “בזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם כדי להשלים את הניצחון על החמאס אני שומע שיש מי שטוענים באולפנים שאי אפשר לנצח וקולות אחרים שמנסים לרפות את ידיהם. אני דוחה זאת על הסף, ישראל לא תתפשר בהנהגתי על פחות מניצחון מוחלט על החמאס. עצירת המלחמה בטרם השגת המטרות תפגע בביטחון ישראל לדורות.

“ניצחון מוחלט מחייב חיסול ראשי החמאס, השמדת חמאס, החזרת החטופים, פירוז עזה ושליטה ישראלית על כל מה שנכנס לעזה – אלה גם תנאי יסוד ליום שאחרי. אני מבקש להדגיש – היום שאחרי הוא היום שאחרי חיסול החמאס והוא יושג רק כשנשאר מאוחדים.

“אני מתחייב למען לוחמנו, משפחות השכול ומשפחות החטופים – לא נעצור ולא נסיים את המלחמה עד לניצחון מוחלט והשבת יקירנו הביתה”.

ראש הממשלה נשאל על  העברת התרופות לחטופים וענה: “ארבעה ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מתווה מפורט והוא שלח את זה לשר הביטחון ולאלוף ניצן אלון ולראש השב”כ. לא היה מידור. שקר נוסף – יחס של מאה לאחד, גם לא נכון. הסכמתי להגדיל את מלאי התרופות בתנאי שהתרופות המיועדות לחטופים יגיעו אליהם. הצלב האדום אמר שידאג שהתרופות יגיעו לעד אחרון החטופים ולכן הפארסה היא בדיווח – לא במתווה ולא בביצוע”.

נתניהו השיב על שאלת “היום שאחרי” המלחמה: “‘היום שאחרי’ הוא היום שאחרי חמאס. התחלנו דיונים על כך בקבינט המלחמה. התנאים שלנו ברורים – פירוז מלא בשליטת ישראל וניהול שלא מטיף להשמדת ישראל ואיום על ישראל”, הדגיש. “אני מנסה למצוא מדינות שימצאו גורם כזה, אני בספק שנוכל כל עוד חמאס שם. השגנו חלקית את המטרות, אנחנו נחושים לסיים את המלחמה ולא לעצור באמצע”.

במענה על שאלה נוספת, אמר: “מי אמר לך שאנחנו לא תוקפים את איראן? כל מה שאתה רואה, מחיזבאללה, החות’ים וחמאס, הכול זה איראן. אנחנו תוקפים את איראן. היא מאיימת כיום על העולם כולו, תאר לך מה הייתה עושה לו היה בידה נשק גרעיני”.

הוא התייחס גם לשאלה לגבי אפשרות הקדמת הבחירות – והשיב: “בעיצומה של מלחמה לפלג את העם? חוסר אחריות. מי שמייחל לזה הם חמאס ואיראן. במקום לאחד את העם, עכשיו רוצים להתחיל בקמפיינים של תעמולה? לאחוז איש בגרון רעהו? יהיה זמן לפוליטיקה, לא הצעתי שום הצעה לליברמן ולפיד”.

הוא הוסיף: “אני מאמין שצריך לקיים את הקואליציה הזו. בחירות יפגעו קשות במאמץ המלחמתי”.

“אין איש שחף מטעויות, גם לא אני”, אמר לאחר שנשאל האם במיטתו בלילה הוא סבור שהוא חף מכל טעות.

הוא עקץ: “אני נלחם בחמאס, ואתם נלחמים בי באולפנים. כל אחד מבצע את התפקיד שלו”.

על המשפט המתנהל בעניינו אמר: “אין שום בעיה. עורכי הדין שלי מנהלים את המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות