משרד התחבורה יוציא הנחיות חדשות למניעת עומס באוטובוסים

בקרוב צפוי משרד התחבורה להוציא הנחיות חדשות, במטרה למנוע את הצפיפות הקיימת בתחבורה הציבורית • ההנחיות שגובשו בהמלצת מ"מ רה"ע אלעד שמואל גרוסברד, יחייבו תיגבור נסיעות בקווים ובזמנים עמוסים
יוני גרין
ח' תשרי התשע"ה / 02.10.2014 19:27

הקץ לצפיפות? משרד התחבורה יוציא בקרוב הנחיות חדשות לגבי הצפיפות המותרת באוטובוסים.

משתמשי התחבורה הציבורית, בפרט בריכוזים החרדים, סובלים מדי פעם מעומסים כבדים באוטובוסים, ונאלצים להידחק בצפיפות רבה.

לפני כמה שנים חוקק חוק,  המאפשר לקחת עד 10 נוסעים בעמידה, כשבמקביל לא חוייבו חברות התח”צ להוציא אוטובוס נוסף לאסוף את הנוסעים שנותרו בתחנות, מה שיצר לא פעם מצב בו נוסעים נאלצו להמתין זמן רב בתחנות בשעות העומס, ולפעמים אף נתקעו נוסעים בשעות הלילה בתחנות בערים השונות לאחר שהאוטובוס האחרון לקח 10 נוסעים בעמידה והמשיך לדרכו.

הפניות לחברות התח”צ נענו בד”כ בתשובה הלקונית של “האוטובוס מורשה לקחת עד 10 נוסעים בעמידה, לפיכך נאלץ הנהג להמשיך בדרכו” וכד’.

מצב זה גרם לא פעם לכך, שנוסעים נאלצו לנסוע בטרמפים. בתקופה האחרונה לאחר חטיפת הנערים לפני כ-3 חודשים, תוך כדי שנסעו בטרמפ, הדבר עלה למודעות הציבורית, ועלתה הדרישה לפתור את בעיית העומס באוטובוסים.

לאחר פניות של תושבים רבים, בהם תושבי אלעד, פנו במשרד התחבורה למ”מ ראש העיר אלעד, שמואל גרוסברד המחזיק בתיק תחבורה, ובעל ניסיון רב בתחום, בבקשה שיציע פיתרון הולם למצב.

גרוסברד

גרוסברד הציע למשרד התחבורה לקבוע בחוק, כי הנהגים יחויבו לאסוף את כל הנוסעים בתחנות, כאשר על כל נסיעה בה יהיו יותר מ-10 נוסעים בעמידה, החברה תהיה חייבת לדווח למשרד התחבורה, ובמידה והדבר יחזור על עצמו יותר מ-3 פעמים באותה השעה, החברה תהיה מחויבת מיידית להוסיף נסיעה בשעה זו בה חוזר על עצמו העומס.

כשבמקביל גם פקחי משרד התחבורה המפקחים באופן שוטף על פעילות התח”צ, ייפקחו גם על דבר זה. כך שמצד אחד, לא ייתקעו נוסעים בתחנות ומאידך, במידה והדבר חוזר על עצמו באותה שעה, תתווסף נסיעה לרווחת הנוסעים. כאשר במסגרת זו יש לציין, כי מ”מ ראש עיריית אלעד, פעל כבר להכניס סעיף זה במכרז התח”צ החדש המתוכנן של אלעד.

השבוע הודיעה מנהלת פניות הציבור במשרד התחבורה גב’ שרונה קרסגי,  כי הפתרון הנ”ל התקבל בחיוב והוא ישולב בפתרון כולל שייתן מענה לבעיה, עוד בשנה הקרובה.

עד ליישומו של נוהל זה, ייצא כבר בימים הקרובים נוהל חדש, בו לא יהיו יותר סנקציות פליליות לנהגים שייקחו יותר מ-10 נוסעים בעמידה, כפי שהיה עד עכשיו.

בנוסף, יוחרגו 20 קווים בינעירוניים, בהם יהיה מותר להסיע עד 20 נוסעים בעמידה מבלי לקבל קנס, כשבמקביל משרד התחבורה מתחייב לדאוג לתגבור קווים עתירי נוסעים בכדי שהבעיה לא תישנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תיעזרו בנתונים און-ליין מהכירטוס האלקטרוני
    06/10/2014 11:48
    נוסע עם ראש בריא
  1. אני מברך על כל שיפור בתחבורה הציבורית. הרשו לי לחדד את הפתרון: כידוע רוב הנוסעים משלמים בעזרת כרטיס אלקטרוני המכונה רב-קו. ממנו פקחי משרד התחבורה וראשי העירייה יכולים לקבל נתונים על צפיפות הנוסעים בפועל, כדי לספק פתרונות מיידים הן לסיום יעיל של האיסוף באותה נסיעה, הן לנסיעה חזור והן לשיקול להוסיף נסיעות.
    מה שצרם לי בפיסקה המצוטטת בהמשך הוא דרך החשיבה העתיקה, שאיננה מביאה בחשבון את האפשרות והצורך בניטור מיידי של הנתונים המוזרמים ממכשיר הרב-קו של נהג האוטובוס למערכת הראשית. הם מדברים על חובת דיווח עודף נוסעים מחברת התחבורה למשרד התחבורה, בזמן שהנתונים נמצאים כבר במערכת ויש אפשרות לנתח ולעבד אותם לפתורונות מעשיים.
    להלן הציטוט: גרוסברד הציע למשרד התחבורה לקבוע בחוק, כי הנהגים יחויבו לאסוף את כל הנוסעים בתחנות, כאשר על כל נסיעה בה יהיו יותר מ-10 נוסעים בעמידה, החברה תהיה חייבת לדווח למשרד התחבורה, ובמידה והדבר יחזור על עצמו יותר מ-3 פעמים באותה השעה, החברה תהיה מחויבת מיידית להוסיף נסיעה בשעה זו בה חוזר על עצמו העומס. כשבמקביל גם פקחי משרד התחבורה המפקחים באופן שוטף על פעילות התח”צ, ייפקחו גם על דבר זה.