ערבי תקף רועה צאן יהודי וחיילים במכוש – ושוחרר כעבור שעות

בתחילת השבוע תקף ערבי רועה צאן יהודי סמוך לחוות מצפה יאיר בהר חברון במכוש • הרועה הזעיק כוח צבאי , שגם אותו ניסה הערבי לתקוף - אך נסוג רק לאחר ירי באוויר • הערבי נעצר, אך שוחרר מיד • עו"ד חיים בלייכר: "שחרור חשוד כזה מהוה סכנת חיים מידית"
חיים טוויל
ח' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 13:30

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב למשטרת חברון בדרישה לעצור ערבי שתקף בתחילת השבוע רועה צאן יהודי, סמוך לחוות מצפה יאיר בהר חברון – באמצעות מכוש ברזל.

הרועה הזעיק כוח צבאי, אשר מיהר למקום. כאשר הגיע הכוח, ניסה הערבי לתקוף אף אותם ונסוג רק לאחר ירי באוויר של החיילים. הערבי נעצר על ידי המשטרה, אך שוחרר כעבור מספר שעות.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את האירוע: “ביום 15.01.24 סמוך לחוות מצפה יאיר בשטחי המרעה של החווה הגיע חשוד ערבי עם עיזים מועטות והחל להתקרב לעבר מרשי, כשהוא מנופף בידיו לעברו עם מכוש מתכת. מרשי נסוג לאחור והזעיק את הצבא. כוח צבאי שהגיע למקום הותקף אף הוא באמצעות המכוש באופן שהחשוד מאיים במכוש ומתקדם לעבר החיילים.

“רק לאחר שהחיילים ירו באוויר הניח החשוד את המכוש ונעצר בידי החיילים. החשוד נעצר ומרשי הלך לתחנתכם להגיש תלונה. מסיבה שאיננה ברורה שוחרר החשוד עוד באותו יום בערבות כספית”.

בלייכר מדגיש במכתבו כי מדובר באירוע חמור, וכי על המשטרה לעצור את התוקף הערבי ולהעמידו לדין: “מדובר באירוע חמור של ניסיון לפגיעה חמורה במרשי באמצעות כלי מסכן חיים בעת שרעה צאן לבדו. מדובר בחשוד שהמשיך במעשיו בניסיון לתקוף באמצעות המכוש ונעצר רק לאחר ירי באוויר.

“שחרור חשוד כזה לשטח מהוה סכנת חיים מידית ופגיעה קשה בחוק ובסדר. אבקש לעצור מחדש את החשוד ולמצות עמו את הדין בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות