החטופה ששוחררה חשפה: בבי”ח נאצר בחאן יונס הוחזקו 30 חטופים

שרון קוניו, שנחטפה עם שתי בנותיה ושוחררה משבי חמאס אחרי 50 ימים, העידה בריאיון ל-CNN על הניצול שטח בית החולים בחאן יונס למטרות טרור: "החטופים הוחזקו שם בשלושה חדרים ו'זכו' לטיפול של אח"
חיים טוויל
ח' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 11:23

אחרי שצה”ל חשף לפני יומיים כי מחבלים ירו על לוחמים מתוך שטח בית החולים נאצר בחאן יונס, סיפרה החטופה המשוחררת שרון אלוני קוניו כיצד חמאס הפך את המקום למתקן להחזקת חטופים.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

“היו שלושה חדרים בבית החולים נאצר, ובכל אחד מהם הוחזקו 10-12 חטופים, ש’זכו’ לטיפול כל יומיים מאח רפואי”, סיפרה אתמול בריאיון לרשת CNN. “האח ידע מי אנחנו, הוא שיתף פעולה עם זה”.

גם מנכ”לים ובכירי הכלכלה העולמית המשתתפים בכנס העולמי בדאבוס שמעו עדויות של חטופים.

נילי מרגלית, שנחטפה מביתה בניר עוז, סיפרה: “כשנחטפתי, נלקחתי ישר לתוך מנהרה שם הוחזקתי 55 ימים. רוב האנשים שהייתי איתם שם, עדיין מוחזקים בעומק האדמה. הם מפוחדים ופצועים. בנוסף לפציעות ולחולי, אין מספיק אוויר לנשימה, אין מספיק אוכל והיגיינה בסיסית. הגוף כל כך חלש שכל מחלה יכולה להרוג אותך”.

מורן סטלה ינאי, שנחטפה ממסיבת הנובה ברעים ושוחררה בעסקה, סיפרה על המציאות הקשה של החטופים שעלולה להשתנות בכל רגע נתון. “הטרוריסטים צופים בטלוויזיה מה שאומר שלכל מה שקורה בעולם יש השפעה מיידית על חיי היום-יום שלהם. אני פונה אליכם, אני מאמינה שאתם יכולים ללחוץ ולהוביל לסיום הסבל הזה”.

נילי מרגלית הוסיפה: “במקצועי אני אחות בחדר מיון ילדים, והבנתי שגם שם אני חייבת לעזור ולטפל בסובבים אותי. אבל בלי אספקה רפואית זו משימה כמעט בלתי אפשרית. דמיינו איך זה מרגיש עבור גבר בן 80, בעל מחלת לב, שלא שומע ורואה טוב וישן על מזרן. החטופים יכולים למות כל יום. כל שעה היא מסוכנת עבורם. אני כאן להשמיע את קולם – דברו וספרו את הסיפור שלהם ודאו שאתם עושים כל שביכולתכם כדי לקדם את שחרורם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות